Garantivillkoren ändrade, va i H!

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
TBjorn
Teslaägare
Inlägg: 104
Blev medlem: 06 sep 2017 18:06

Garantivillkoren ändrade, va i H!

Inlägg av TBjorn »

Läste en tråd på annat forum att tesla ändrat garantivillkoren sådär bara. Kollade mina villkor på tesla kontot och mycket riktigt nu är det 8 år och 200000 km istället för oändligt antal km. Säga vad man vill om antalet km, men i mitt fall kommer bilens värde att minska radikalt. Kör 50000 km per år och ska avyttra bilen efter 4 år. Istället för att då ha 4 år kvar på drivline garantin så återstår ingen garanti alls.

Första gången jag haft en produkt som fått ändrat garanti tid utan någon som helst information!?


Sedan undrar man om man snart tvingas betala mobiluppkopplingen till bilen som läser flera andra råkat ut för. Tesla ändrar avtal hur som helst. Känns inte som påskrivna avtal är värda vatten ens.

Vågar man uppdatera bilen?!


För övrigt har jag väntat över 1 år på två st rekommendationer, utan att få någon som helst info ifrån Tesla. Och för att prata om hur åt hvte dålig servicen har blivit. Jag kommer absolut INTE rekommendera tesla åt någon. Aktierna är sålda!!
BV
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare
Inlägg: 2082
Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
Ort: Tyresö
Referralkod: ts.la/mikael25

Re: Garantivillkoren ändrade, va i H!

Inlägg av EnTraktor »

Lugn, lugn...

Pacta sunt servanda

Självklart är det villkoren från när du köpte bilen som gäller och inget annat.
Att mobiluppkopping ska kosta har Tesla sagt i 5 år, men istället bjudit på kostnaden i 5 år.
Jag rekommenderar att du läser ditt avtal så vet du var du har godkänt.
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Användarvisningsbild
ellerstrom
Teslaägare
Inlägg: 650
Blev medlem: 01 dec 2016 13:14
Ort: Höllviken

Re: Garantivillkoren ändrade, va i H!

Inlägg av ellerstrom »

Var nyfiken och kollade själv precis. Står 8år på min, för både S och X. Enda undantaget från detta (står inom parentes) är tidiga Model S med 60kWh batteri (innan facelift och icke uppgraderingsbara till 75kWh) som har 8år eller 200.000km.

Så borde inte vara någon skillnad för dig heller.
Model X P100D | Obsidian Black | 22" Onyx | Svarta ventilerade säten | Kolfiber | All utrustning
Model S 75D | Deep Blue | 19" Slipstream | Beige interiör | Taklucka | AP2
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Garantivillkoren ändrade, va i H!

Inlägg av helix »

1. Garantierna har inte ändrats. Det är en feltolkning. Det är obegränsade mil och 8 år för alla S/X precis som det varit hela tiden (60-batteriet som undantag)

2. Du kommer INTE få betala för datauppkoppling om din bil är köpt före 30:e juni 2018. Det är extremt tydligt här:
https://electrek.co/2019/12/07/tesla-st ... -features/
Användarvisningsbild
TBjorn
Teslaägare
Inlägg: 104
Blev medlem: 06 sep 2017 18:06

Re: Garantivillkoren ändrade, va i H!

Inlägg av TBjorn »

Tackar för infon. Känner mig lite lugnare. Helt klart en feltolkning ifrån min sida.
BV
Skriv svar