Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
sime
Teslaägare

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av sime »

Hämtade ut min vita M3P den 23:e december, en i stort angenäm upplevelse även om mindre skada fanns!

Tyvärr märkte jag idag när jag skulle kontakta mitt försäkringsbolag för att teckna försäkring, att bilen fortfarande inte har bytt ägare hos Transportstyrelsen, samt att den fortfarande är avställd och oförsäkrad! Rekommenderar er som tagit leverans nyligen att kontrollera detta!
Användarvisningsbild
Lindansaren
Teslaägare

Inlägg av Lindansaren »

sime skrev:
Hämtade ut min vita M3P den 23:e december, en i stort angenäm upplevelse även om mindre skada fanns!

Tyvärr märkte jag idag när jag skulle kontakta mitt försäkringsbolag för att teckna försäkring, att bilen fortfarande inte har bytt ägare hos Transportstyrelsen, samt att den fortfarande är avställd och oförsäkrad! Rekommenderar er som tagit leverans nyligen att kontrollera detta!
Oj, trist. Jag kollade detta innan jag åkte från trosta. Allt stämde för mig. :)
Användarvisningsbild
Jonas B
Teslaägare

Inlägg av Jonas B »

Samma här ;)
Användarvisningsbild
OscarA
Teslaägare

Inlägg av OscarA »

sime skrev:

Fick mail angående försäkring på morgonen dagen jag hämtade min!

Eftersom du har en P med, sitter din kolfibervinge fast perfekt? Min har släppt på höger och vänster sida
Användarvisningsbild
sime
Teslaägare

Inlägg av sime »

OscarA skrev:

Eftersom du har en P med, sitter din kolfibervinge fast perfekt? Min har släppt på höger och vänster sida
Perfekt vette tusan, bra på förarsidan men kanske har släppt lite på passagerarsidan. Tog en bild, men inte helt lätt att se kanske :)
20200104_090545.jpg
Användarvisningsbild
OscarA
Teslaägare

Inlägg av OscarA »

sime skrev:
OscarA skrev:

Perfekt vette tusan, bra på förarsidan men kanske har släppt lite på passagerarsidan. Tog en bild, men inte helt lätt att se kanske :)
Bilagan 20200104_090545.jpg finns inte längre
Så såg min ut förut
Nu är det värre:
45CAAB45-EBAE-4FE7-9D58-D834BEC564E6.jpeg
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ove13063

Inlägg av Tellus »

Om vingen är nyligen ditsatt och det ej kommit in smuts så tryck dit den rakt bakifrån. Börja på mitten och sedan utåt sidorna. Det hjälper ej att trycka längst ut där glipan är. Man får ta i ordentligt och hålla en stund så den fastnar.
3P 2019 / SP 2023 / YP 23/24 / SigenStor 14,8kWp 24kWh /
Användarvisningsbild
ChrilleM3
Teslaägare

Inlägg av ChrilleM3 »

Fick precis samtal från Tesla, den M3P jag beställde finns i Sverige men hade av misstag hamnat i STHLM istället för GBG så upp till tre veckor till att vänta.
Hade räknat med leverans i mars så det är ju positivt men har det hänt andra?
Användarvisningsbild
LasseTM
Teslaägare

Inlägg av LasseTM »

ChrilleM3 skrev:
Fick precis samtal från Tesla, den M3P jag beställde finns i Sverige men hade av misstag hamnat i STHLM istället för GBG så upp till tre veckor till att vänta.
Hade räknat med leverans i mars så det är ju positivt men har det hänt andra?
Jag hade utan problem bokat en tågbiljett och åkt och hämtat den :)
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
ress

Inlägg av ress »

Hur ser det ut med leveranser närmsta tiden? På Tesla Carriers ser jag inga planerade båtar på väg mot europa. Edit: Ringde Tesla, nästa leverans i februari

Beställde en LR 31/10 men Sixt (eller Postnord) lyckades på något sätt slarva bort avtalet. Shit happens, men det tog en månad innan det uppdagades trots att jag flera gånger frågade Sixt och Tesla om allting var i sin ordning ("Sitt lugnt i båten, vi hör av oss..."). 29/11 skickades avtalet in på nytt och sedan dess har jag fått bekräftat av Tesla att finansieringen är på plats (av någon anledning står allt ifrån Volvo finans till VW finans på beställningen, beroende på vem man ringer) men ingen info om leveransdatum. Bilen finns inte heller på mitt Tesla-konto (däremot finns där två andra beställningar som tydligen är felaktiga?) och under tiden jag väntat på min bil dök det upp en ny Model 3 med identisk spec, förstår inte varför denna inte tilldelades mig.

Jag hoppas verkligen att bilen är bättre än Teslas så kallade kundtjänst, det känns som ett lotteri ifall den man ringer eller mailar ens vet hur man kollar status på en beställning. Jag tycker också Sixt agerande är också under all kritik men det är å andra sidan min första fabriksnya bil så det kanske alltid är detta strul?
Användarvisningsbild
demo007
Teslaägare

Inlägg av demo007 »

OscarA skrev:
sime skrev:
OscarA skrev:

20200104_090545.jpg
Så såg min ut förut
Nu är det värre:
Min vinge är lite lös på ena sidan också, hoppas den inte lossnar mer har bokat en tid på SC för att rätta till en annan sak iaf så de får titta på det samtidigt, hade nog inte kollat om det inte vore för denna tråd dock :)
Model Y Performance (2023, Pearl White) [Beställd RN11801xxxx][Lev. Bokad 22/6-23]
Model 3 Performance (2020, Pearl White) [SÅLD]
Användarvisningsbild
troed
Teslaägare

Inlägg av troed »

ress skrev:
Ringde Tesla, nästa leverans i februari
Tack. Senaste gången Tesla gav mig ett nytt datum var beskedet "November/December". Tydligen tycker de inte de behöver berätta om några mer förseningar.

Kan bara hålla med. Det här är så uruselt skött att jag funderar allvarligt på att avbryta köpet.
Användarvisningsbild
edgein
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av edgein »

ress skrev:
däremot finns där två andra beställningar som tydligen är felaktiga?
jag har tre bilar, men inte just den jag beställt, utan det är bilar med olika konfiguration som jag begärt offert på. enligt min säljare kommer de att försvinna efter en tid. kan det vara så för dig?
~ Vit LR, odubbade vinterhjul, dragkrok ~
Användarvisningsbild
edgein
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av edgein »

Såg precis att det är en månad sedan jag la beställningen till Tesla! Väntan är olidlig..
ress

Inlägg av ress »

troed skrev:
ress skrev:
Tack. Senaste gången Tesla gav mig ett nytt datum var beskedet "November/December". Tydligen tycker de inte de behöver berätta om några mer förseningar.

Kan bara hålla med. Det här är så uruselt skött att jag funderar allvarligt på att avbryta köpet.
Ja man får ingen vidare magkänsla, hur hanteras eventuella fel på bilen? Men i dagsläget finns ingen egentlig konkurrent till Model 3 så man får väl finna sig i det och hoppas på det bästa antar jag. Skulle väl isf vara Polestar 2, men det är förstås ännu längre leveranstid på den.
ress

Inlägg av ress »

edgein skrev:
ress skrev:
däremot finns där två andra beställningar som tydligen är felaktiga?
jag har tre bilar, men inte just den jag beställt, utan det är bilar med olika konfiguration som jag begärt offert på. enligt min säljare kommer de att försvinna efter en tid. kan det vara så för dig?
Det låter troligt att Sixt har råkat göra någon extra beställning. Jag kan bara inte förstå hur det inte är möjligt att lägga upp rätt beställning.
Användarvisningsbild
edgein
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av edgein »

som jag förstår det så funkar det lite annorlunda när man leasar bilen via någon annan, som jag har via Volvo Finans/CarFleet. därför ser jag inte "min" bil även om den är beställd.

för övrigt är det nu två båtar på väg till hamnen i SFO!

Glovis Challenge
och
Morning Conductor

de skall anlända till SFO

2020/01/23
respektive
2020/01/15

sen måste de såklart fyllas med bilar osv.

vad jag förstår är detta bara gissningar så det kan ändras.
Användarvisningsbild
admin
Teslaägare

Inlägg av admin »

Morning.

Går också i väntans tider på en vit SR+.

Kollar läget ibland hur det står till.
Precis, som ress säger, nu är det två båtar på väg till SFO, vilket skulle kunna innebära leverans i Februari.
OM de går vidare till Europa efter att de lastats på Pier 80 d.v.s.

Andra källor som är på plats vid hamnen säger att det bara är vänsterstyrda M3/S och X, så vi kan i.a.f. stryka Australien och UK :)

Morning Conductor, ETA SFO 15/1
Glovis Challenge, ETA SFO 21/1

Bild
ress skrev:
Hur ser det ut med leveranser närmsta tiden? På Tesla Carriers ser jag inga planerade båtar på väg mot europa. Edit: Ringde Tesla, nästa leverans i februari

Beställde en LR 31/10 men Sixt (eller Postnord) lyckades på något sätt slarva bort avtalet. Shit happens, men det tog en månad innan det uppdagades trots att jag flera gånger frågade Sixt och Tesla om allting var i sin ordning ("Sitt lugnt i båten, vi hör av oss..."). 29/11 skickades avtalet in på nytt och sedan dess har jag fått bekräftat av Tesla att finansieringen är på plats (av någon anledning står allt ifrån Volvo finans till VW finans på beställningen, beroende på vem man ringer) men ingen info om leveransdatum. Bilen finns inte heller på mitt Tesla-konto (däremot finns där två andra beställningar som tydligen är felaktiga?) och under tiden jag väntat på min bil dök det upp en ny Model 3 med identisk spec, förstår inte varför denna inte tilldelades mig.

Jag hoppas verkligen att bilen är bättre än Teslas så kallade kundtjänst, det känns som ett lotteri ifall den man ringer eller mailar ens vet hur man kollar status på en beställning. Jag tycker också Sixt agerande är också under all kritik men det är å andra sidan min första fabriksnya bil så det kanske alltid är detta strul?
Beställt 15/10 -19, Model 3 SR+, White Pearl
Användarvisningsbild
edgein
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av edgein »

Intressant, vilka källor har du och var kommer den bilden ifrån? :)
Användarvisningsbild
admin
Teslaägare

Inlägg av admin »

Beställt 15/10 -19, Model 3 SR+, White Pearl
Mikael_a

Inlägg av Mikael_a »

troed skrev:
ress skrev:

Jag avbeställde faktiskt min SR+

Kanske blir en ny beställning senare i år, vem vet.

Kunde liksom inte vänta längre då vi stod utan bil.
Användarvisningsbild
mlmmax
Teslaägare
Referralkod: ts.la/max85535

Inlägg av mlmmax »

Har en leasebil som går ut 2020-03-31, är väldigt nyfiken på en Tesla Model 3 SR+.

På Teslas webbsida står det 1mån levtid, känns det trovärdigt?
Tänkte blå färg, 19" fälgar och krok.
Tesla Model Y LR (2024)
Tesla Model 3 SR+ (2020)
Användarvisningsbild
loftux
Teslaägare
Referralkod: ts.la/peter18116
Kontakt:

Inlägg av loftux »

mlmmax skrev:
Har en leasebil som går ut 2020-03-31, är väldigt nyfiken på en Tesla Model 3 SR+.

På Teslas webbsida står det 1mån levtid, känns det trovärdigt?
Tänkte blå färg, 19" fälgar och krok.
Det är ofta längre än 1 månad om du beställer i början av ett kvartal. Se det som att de flesta bilar levereras i månad 3 i kvartalet, och ju närmare kvartalsslut du beställer så ju kortare leveranstid.
Vill du vara söker på att få bilen innan april, så är det nog dags att beställa nu.
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Användarvisningsbild
edgein
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av edgein »

Bild från idag pier 80 SFO:
IMG_20200113_230042.jpg
Källa:
Användarvisningsbild
Shoulderson
Teslaägare

Inlägg av Shoulderson »

Beställde en m3 Performance i Midnight Silver 9/1, verkar inte vara så vanlig färg när jag kollar forumet så blir intressant hur det påverkar leverans! Fått februari men sitter fast med nuvarande bil till 31/3 ändå så hoppas nog på liten försening hur mycket man än vill ha hit bilen omgående!
Skriv svar