NOREG for me. Väntar.Shoulderson skrev:Inget regnummer för mig än heller. Performance verkar ligga efter
Cosmos eller Challenge, det är frågan!

Moderator: Redaktion
NOREG for me. Väntar.Shoulderson skrev:Inget regnummer för mig än heller. Performance verkar ligga efter
Yesnolltretton skrev:Alx skrev:Jag har 2 beställningar lagda, på lagerbilen jag beställde hittade jag vin i källkoden och regnr på car.info.
På bilen jag specade och beställde finns varken vin på hemsidan eller i källkoden.
Har du samma leveransort på båda beställningarna?
Stämmer inte med den infon jag fått iaf. Är runt 10 dagar som deras system bedömer att det skall ta från de anländer i Holland till leverans. De verkar ha arbetat med att försöka sprida ut leveranserna mer så de kan leverera fler bilar per kvartal. Om det håller är väl en annan fråga men det är ambitionen iaf.tesla_wonderer skrev:Snackade med en säljare i butik idag. Min bil är fortfarande "in transit" vilket han tror betyder fortfarande på båten på väg till holland. Säljaren sa också att vad gäller regnummer så tilldelas de bilar som kommit till Sverige. Inte innan.
Så de som fått regnummer bör ha kommit med en tidigare båt, var hans slutsats.
Vilket för en in på frågan, hur lång tid är det rimligt att ta från holland till nyckel i hand i sverige i de större städerna? Uppskattningsvis 4-5 veckor uppskattade han. Så mitten av mars för mig senaste besked från säljaren.
Känns lite motstridigt men ja ja, man kan ju bara lägga till information så får man bedöma själv
Mm tyckte att det inte stämmer med vad man läst eller hört tidigare. Vet de inte själva och står och killgissar, eller är det en medveten strategi?OfarligTesla skrev:Stämmer inte med den infon jag fått iaf. Är runt 10 dagar som deras system bedömer att det skall ta från de anländer i Holland till leverans. De verkar ha arbetat med att försöka sprida ut leveranserna mer så de kan leverera fler bilar per kvartal. Om det håller är väl en annan fråga men det är ambitionen iaf.tesla_wonderer skrev:Snackade med en säljare i butik idag. Min bil är fortfarande "in transit" vilket han tror betyder fortfarande på båten på väg till holland. Säljaren sa också att vad gäller regnummer så tilldelas de bilar som kommit till Sverige. Inte innan.
Vilket för en in på frågan, hur lång tid är det rimligt att ta från holland till nyckel i hand i sverige i de större städerna? Uppskattningsvis 4-5 veckor uppskattade han. Så mitten av mars för mig senaste besked från säljaren.
Känns lite motstridigt men ja ja, man kan ju bara lägga till information så får man bedöma själv
Att regnr bara tilldelas bilar som kommit till Sverige är också felaktigt, jag vet t.ex. att min bil är på en båt just nu och den har är förregistrerad och har tilldelats ett regnr.
Skulle tro för å dämpa förväntningarna...tesla_wonderer skrev:Mm tyckte att det inte stämmer med vad man läst eller hört tidigare. Vet de inte själva och står och killgissar, eller är det en medveten strategi?OfarligTesla skrev:Stämmer inte med den infon jag fått iaf. Är runt 10 dagar som deras system bedömer att det skall ta från de anländer i Holland till leverans. De verkar ha arbetat med att försöka sprida ut leveranserna mer så de kan leverera fler bilar per kvartal. Om det håller är väl en annan fråga men det är ambitionen iaf.tesla_wonderer skrev:Snackade med en säljare i butik idag. Min bil är fortfarande "in transit" vilket han tror betyder fortfarande på båten på väg till holland. Säljaren sa också att vad gäller regnummer så tilldelas de bilar som kommit till Sverige. Inte innan.
Att regnr bara tilldelas bilar som kommit till Sverige är också felaktigt, jag vet t.ex. att min bil är på en båt just nu och den har är förregistrerad och har tilldelats ett regnr.
Mvh
Edit: råkade skriva januari.metchristian skrev:Skulle tro för å dämpa förväntningarna...tesla_wonderer skrev:Mm tyckte att det inte stämmer med vad man läst eller hört tidigare. Vet de inte själva och står och killgissar, eller är det en medveten strategi?OfarligTesla skrev:Stämmer inte med den infon jag fått iaf. Är runt 10 dagar som deras system bedömer att det skall ta från de anländer i Holland till leverans. De verkar ha arbetat med att försöka sprida ut leveranserna mer så de kan leverera fler bilar per kvartal. Om det håller är väl en annan fråga men det är ambitionen iaf.tesla_wonderer skrev:Snackade med en säljare i butik idag. Min bil är fortfarande "in transit" vilket han tror betyder fortfarande på båten på väg till holland. Säljaren sa också att vad gäller regnummer så tilldelas de bilar som kommit till Sverige. Inte innan.
Mvh
När jag beställde min 8/11 så sa det slutet av dec/början av januari och jag fick 19/12. Så de är inte helt ute o cyklar men det hänger på biltransporter m.m rekond, transportstyrelsen etc så bättre att de lägger på ca 2 extra för å va på säkra sidan.. så det är inte för å luras utan snarare så att man inte lovar något man inte kan lova.
Verkar finnas lite hopp iafdamanso skrev:Fick inbetalningsblanketten och VIN förra veckan, beställde 13:de januari i år. Har någon erfarenhet av hur långt det är kvar tills bilen kommer fram efter att handpenningen har begärts? Leverans till märsta. SR+, svart, svart interiör, dragkrok
Beställde en vit SR+ 8 oktober med preliminär leverans i november. Hörde av mig i slutet av november till dem och fick besked att den troligtvis kommer i december. Hörde inget från dem och hörde av mig igen i slutet av december. Då fick jag besked om i början av februari. Fortfarande inte hört något sen dess. Bedrövlig kommunikation tyvärr. Hade de från början sagt att jag får bilen om 4-5 månader så hade det inte gjort mig något. Så de har skapat problemet själva med att ha beräknade leveranser som man inte kan hålla och heller inte informera om...nolltretton skrev:Hur har Delivery varit mot er som beställt SR+ i oktober/november, har de sagt preliminära datum som sedan inte stämt?
Tänker mest på deras besked "den kommer i slutet av februari / början av mars" till mig, men ännu inte fått VIN eller mer information.
Ska jag förvänta mig bil till midsommar?
Simonsson skrev:Beställde en vit SR+ 8 oktober med preliminär leverans i november. Hörde av mig i slutet av november till dem och fick besked att den troligtvis kommer i december. Hörde inget från dem och hörde av mig igen i slutet av december. Då fick jag besked om i början av februari. Fortfarande inte hört något sen dess. Bedrövlig kommunikation tyvärr. Hade de från början sagt att jag får bilen om 4-5 månader så hade det inte gjort mig något. Så de har skapat problemet själva med att ha beräknade leveranser som man inte kan hålla och heller inte informera om...nolltretton skrev:Hur har Delivery varit mot er som beställt SR+ i oktober/november, har de sagt preliminära datum som sedan inte stämt?
Tänker mest på deras besked "den kommer i slutet av februari / början av mars" till mig, men ännu inte fått VIN eller mer information.
Ska jag förvänta mig bil till midsommar?
Men ge mig bilen så är allt förlåtet
Påverkar inte europa och övriga marknader.Snap02 skrev:Undrar hur Coronaviruset kommer påverka teslas leveranser med tanke på att tillverkning även sker i kina.
Såg att Hyundai tom stoppat tillverkningen av en suv pga det. Tydligen är Hubei provinsen en stor biltillverknings stad.
Var i kina ligger teslas fabriker?
Beställt en sent i Q4, inget VIN ännu.admin skrev:Påverkar inte europa och övriga marknader.Snap02 skrev:Undrar hur Coronaviruset kommer påverka teslas leveranser med tanke på att tillverkning även sker i kina.
Såg att Hyundai tom stoppat tillverkningen av en suv pga det. Tydligen är Hubei provinsen en stor biltillverknings stad.
Var i kina ligger teslas fabriker?
TM3 MIC är bara för CHN market. De är igång med produktion igen inom ett par dagar ryktas det om.
Såklart tar vissa andra EV-tillverkare tillfället i akt och skylla på viruset.
Faktum är att de flesta andra ICE-tillverkare måste bygga EV-bilar till förlust endast för att kunna ta fram en produkt som är 4-5år efter i teknik/mjukvara/utveckling m.m. ALLT:
Parallellt så sjunker ICE-försäljningen globalt.
Det är för mig rätte uppenbart vilka ofantliga utmaningar ICE har?
Det är därför Giga berlin går fort framåt utan en massa problem med lagar och insutioner. Tyskland är rädda att tappa bilindustrin just nu. De tar emot TSLA med öppna armar.
NÄsta fabrik ryktas bli i Texas. Det går undan nu.
Oj, nu blev det här en massa bransch-prat
Jag har fortfarande ingen reg. # mot VIN på car.info.
någon fler SR+ beställning från Q4 2019 som inte fått REG # ?
Kan det vara förmånsbil kontra privat?MatsJ skrev:Fått ett nytt mail från "Your Tesla Delivery Team" idag. Alla frågor besvarade, nu väntar vi bara på bilen. Inget regnr än. Förstår inte skillnaden mellan dem som fått resp de som inte fått regnr?
Eftersom jag också fick vinnumret för en vecka sedan men köper privat så verkar inte heller den teorin sannolik. I senaste mailet jag fick från Tesla idag nämndes regnr om 10-14 dagar...tesla_wonderer skrev:Kan det vara förmånsbil kontra privat?MatsJ skrev:Fått ett nytt mail från "Your Tesla Delivery Team" idag. Alla frågor besvarade, nu väntar vi bara på bilen. Inget regnr än. Förstår inte skillnaden mellan dem som fått resp de som inte fått regnr?
Själv fick jag vinnummret för en vecka sedan, men ff inget regnummer. Förmånsbil
Beställde 28 jan, fick vin på nån dag och kollade reg när folk skrev här och hade då fått det.MatsJ skrev:Eftersom jag också fick vinnumret för en vecka sedan men köper privat så verkar inte heller den teorin sannolik. I senaste mailet jag fick från Tesla idag nämndes regnr om 10-14 dagar...tesla_wonderer skrev:Kan det vara förmånsbil kontra privat?MatsJ skrev:Fått ett nytt mail från "Your Tesla Delivery Team" idag. Alla frågor besvarade, nu väntar vi bara på bilen. Inget regnr än. Förstår inte skillnaden mellan dem som fått resp de som inte fått regnr?
Själv fick jag vinnummret för en vecka sedan, men ff inget regnummer. Förmånsbil