Använd din 3D-skrivare till något nyttigt

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7089
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Använd din 3D-skrivare till något nyttigt

Inlägg av fth »

Som bekant är det ett stort överlapp mellan tekniknörderi och Tesla-ägande, så jag är rätt säker på att det finns många här på TCS som även äger en (eller flera) 3D-skrivare.

Ett antal Makers i Stockholm, med Erik Cederberg i spetsen, har tagit fram en design för ett visir till sjukvården som kan printas på alla vanligt förekommande 3D-skrivare, med en OH-film som stansas med vanligt A4-hålslag, genialisk i sin enkelhet.

I Stockholm har också satts upp en printfarm dit man kan låna ut sin skrivare, där skriver frivilliga operatörer ut visir dygnet runt, dom har för närvarande en produktionstakt väl över 1000st/dygn.

För mer information om hur ni kan bidra, gå till https://3dverkstan.se/protective-visor/

Om ni kan låna ut er skrivare till printfarmen, och/eller bidra med filament, OH-film, pizza till operatörer etc i Stockholm så kan ni kontakta Theeo Paakki som koordinerar det hela, ni når honom på tel 070-8228002.

Det pågår också en crowd-funding dit ni kan bidra med pengar till filament etc, swisha helt enkelt en slant till Andreas Lundquist på 076-2204866, dom köpte nyss 50 rullar filament för första omgången pengar som ramlat in.

Jag har själv svängt förbi med filament, swishat en femhundring, och tänker låna ut min nya 3D-skrivare när den levereras i veckan.

Det kommer nog inte många tillfällen där era leksaker faktiskt kan rädda liv, passa på och var med!

‪#‎3DVFaceShield‬ #corona

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7089
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Använd din 3D-skrivare till något nyttigt

Inlägg av fth »

Här kan ni läsa lite mer om projektet:
https://www.breakit.se/artikel/24386/st ... SGk83-oOOo

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Skriv svar