Gymnasiearbete

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Fejde
Inlägg: 1
Blev medlem: 01 apr 2020 12:26

Gymnasiearbete

Inlägg av Fejde »

Hej!

Vi är tre ungdomar som för tillfället håller på med gymnasiearbete om lönsamheten av att köra ett elektrisk fordon. Vi skulle uppskatta ifall några kunniga inom segmentet ville svara på en kort enkät.

Enkät: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... sp=sf_link

Tack så hemskt mycket i förväg.

Mvh
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare
Inlägg: 1779
Blev medlem: 04 maj 2019 09:27

Re: Gymnasiearbete

Inlägg av tor-ake »

Hej!

De där frågorna lär inte ge någon värdefull data om ni tänker använda dem på ett elbilsforum.

Alla här vet relativt mycket om elbilar, och de flesta både kör och äger en elbil. Majoriteten är män 30-50år och kör mellan 11 och 100 mil i veckan.

Lite som att fråga på ett golfforum om medlemmarna gillar att spela golf, och i så fall använder golfbollar...
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Användarvisningsbild
Delta
Teslaägare
Inlägg: 876
Blev medlem: 06 mar 2014 07:44
Ort: Laholm

Re: Gymnasiearbete

Inlägg av Delta »

Smidig att fylla i. ca 15 sekunder.
Användarvisningsbild
TeslaManne
Teslaägare
Inlägg: 166
Blev medlem: 19 sep 2019 09:10

Re: Gymnasiearbete

Inlägg av TeslaManne »

Kört formuläret.. men för nöjes skull, kan ni inte förklara lite mer vad ni vill ha ut för information ur den ?.

Med Vänlig Hälsning Manne
Model S 75D 2017
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Gymnasiearbete

Inlägg av mati »

Det känns som att man svarar på samma fråga hela tiden. Ja - ja - ja - ja och ja. Det skulle förvåna mig om ni får några som helst differentierade svar. Jag gissar att alla här svarar exakt likadant. :lol:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Henrik Torphammar
Inlägg: 1549
Blev medlem: 10 apr 2017 10:35

Re: Gymnasiearbete

Inlägg av Henrik Torphammar »

Det dyker upp denna typ av enkäter då och då, ofta många samtidigt. Aldrig får vi se en återkoppling eller slutsatser. Ofta är frågorna riktigt dåliga, man vågar inte ens stå för vem man är när man gör tråden osv. Underkänt betyg.
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Användarvisningsbild
ChristerSjo
Teslaägare
Inlägg: 1582
Blev medlem: 31 jul 2018 15:13
Ort: Södermanland

Re: Gymnasiearbete

Inlägg av ChristerSjo »

Lätt att döma, det är några gymnasieelever som försöker göra en undersökning. "gymnasiearbete om lönsamheten av att köra ett elektrisk fordon" är deras syfte. Varför inte hjälpa dom med vad dom borde fråga om istället för att som medelåldersmän klanka ner på dom och vara bitter?
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
Användarvisningsbild
tor
Teslaägare
Inlägg: 479
Blev medlem: 09 nov 2017 20:34

Re: Gymnasiearbete

Inlägg av tor »

Kul att ni är så drivna att ni lägger upp på den här typen av forum!

Tänk bara på bara på att resultatet av enkäten kommer speglas av oss medlemmar här. Dvs vi är väldigt för elbilar. För att väga upp det borde ni prova andra forum, typ autopower för BMW med flera. Gärna även forum som inte har med bilar att göra, familjeliv eller något sådant. Det bästa är om ni kan särkilja svaren beroende på vart besökarna kommer ifrån. Då kommer ni få mer intressant data att analysera.

Ni kommer säkert lära er mycket av detta.
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare
Inlägg: 1779
Blev medlem: 04 maj 2019 09:27

Re: Gymnasiearbete

Inlägg av tor-ake »

ChristerSjo skrev:
Lätt att döma, det är några gymnasieelever som försöker göra en undersökning. "gymnasiearbete om lönsamheten av att köra ett elektrisk fordon" är deras syfte. Varför inte hjälpa dom med vad dom borde fråga om istället för att som medelåldersmän klanka ner på dom och vara bitter?
Jag övervägde om jag skulle kommentera eller inte, med hänsyn till just detta, men jag har egna barn som går i skolan, och kämpar med skolarbetena. Man gör inte barnen en tjänst genom att låtsas som att "oj vad fint" när de har gjort ett arbete som inte är bra. I gymnasiet är man nästan vuxen, man förväntas ha något att komma med. Nästa steg är t.ex. en universitetsutbildning, det är läge att kamma sig och börja prestera!

Visst, man ska vara pedagogisk och säga fem bra saker för varje dålig bla bla :ugeek: , men nu hade jag inte tid att lägga ned på det just kl 16:23 idag så jag såg till att få med det viktigaste. ;) Gå tillbaka till er lärare och fråga varför frågorna är fel, och be om råd. Och om er lärare inte kan tala om det, då får ni återkomma så skall vi hjälpa till.

Tor här ovan har gett bra råd.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Användarvisningsbild
Henrik
Teslaägare
Inlägg: 307
Blev medlem: 17 aug 2014 22:10
Ort: Leksand
Kontakt:

Re: Gymnasiearbete

Inlägg av Henrik »

Är lärare i gymnasiesrbete, brukar slå ner på alla elevers rapporter men det är pga att det svenska språket inte brukar vara på topp ;) däremot brukar själva arbetet vara väldigt bra!

Om ni hade haft mig som lärare så hade det bara varit att låna Teslan i erat arbete :lol:

(Har f ö fyllt i formuläret!)
TESLA Model S | P85+
Skriv svar