Vad är detta?
Moderator: Redaktion
- Jonathanerik_77
- Teslaägare
Re: Vad är detta?
Ser ut som den längre varianten på stänkskydd. De kortare sitter redan på bilen, och dessa ska du kunna sätta dit om du vill. Men kör inte över för höga väghinder för då skrapar dem i marken.
- Gas P Dahl
- Teslaägare
De är dock lätta att klippa till efter eget tyckeJonathanerik_77 skrev:Ser ut som den längre varianten på stänkskydd. De kortare sitter redan på bilen, och dessa ska du kunna sätta dit om du vill. Men kör inte över för höga väghinder för då skrapar dem i marken.

Model Y Pearl White AWD Long Range med autopilot , 19" 2022
Tack för svar! Är det någon mening att sätta på dem? Brukar just dessa sitta för-monterade? Är det för fram eller bak?
Fram. Antagligen sitter det redan ganska korta monterade och dessa funkar som förlängning om man önskar.Arn skrev:Tack för svar! Är det någon mening att sätta på dem? Brukar just dessa sitta för-monterade? Är det för fram eller bak?
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Kollade noga på de redan monterade stänkskydden och de ser riktigt bra ut så ser inte riktigt poängen med dessa
Att döma från utseendet så skyddar väl dessa högre upp, inte längre ner än originalen?
Är inte händig så kanske kan be däck verkstaden fixa när jag byter till vinterdäck. Hur lång tid tar bytet för ett proffs?
Är inte händig så kanske kan be däck verkstaden fixa när jag byter till vinterdäck. Hur lång tid tar bytet för ett proffs?
- Quadrillion
- Teslaägare
Med tanke på att jag redan har slitit av ena stänkskyddet på en låg trottoarkant så tror jag att jag skippar de längre skydden...
(Eller, pluggarna lossnade, skruven under satt ju kvar. Gick att laga.)

(Eller, pluggarna lossnade, skruven under satt ju kvar. Gick att laga.)
De ursprungliga går nära narken, inte mycket mer än 10 cm avstånd till marken. Finns någon som provat byta till de andra? Går de inte högre upp eller är de väldigt nära marken?