Men det kanske är så att Tesla är desperata då och att Maxwell är slut som varumärke? För man tar inte ett sånt strategiskt beslut på godtyckliga grunder...
Nu tappade du nog bort dig lite i argumentationen? Tesla köpte, inte sålde, Maxwell.
Dvs de ville åt något de hade.
På samma vis kan man anta att VW vill ha något från Rimac.
Men det kanske är så att Tesla är desperata då och att Maxwell är slut som varumärke? För man tar inte ett sånt strategiskt beslut på godtyckliga grunder...
Nu tappade du nog bort dig lite i argumentationen? Tesla köpte, inte sålde, Maxwell.
Dvs de ville åt något de hade.
På samma vis kan man anta att VW vill ha något från Rimac.
Du menar att Bugatti är slut som varumärke? I så fall är det ju lustigt att Rimac är sugna.
Som LarsL skriver så kan man nog se detta som ett tecken på att VW desperat behöver hjälp med elektrifieringen. Något Rimac ju är specialister på.
I gengäld "skänker" de kronjuvelen Bugatti till Rimac
Maxwell säljs = slut som varumärke enligt din logik.
Tesla köper kunskap kring batterier = desperata enligt din logik.
Sen förstår jag inte riktigt hur du fick det till att VW skulle få hjälp med elektrifiering, men vill egentligen inte veta hur du tänker heller.
Det är inte omöjligt att det är så, men min poäng var att det inte finns tillräckligt med information för att dra slutsatsen att det är så.
Jag vet inte heller hur det är säkert då jag inte sitter med där beslut fattas, därför förstår jag inte varför man ska utgå ifrån det värsta. Jag går alltså på din linje, som läget är nu betyder det inte något alls.
Maxwell säljs = slut som varumärke enligt din logik.
Tesla köper kunskap kring batterier = desperata enligt din logik.
Sen förstår jag inte riktigt hur du fick det till att VW skulle få hjälp med elektrifiering, men vill egentligen inte veta hur du tänker heller.
Bylund skrev "företag som gör jättevinster bränner väl inte pengar på saker som inte ger något". Dvs han insinuerade att Bugatti inte hade något vidare värde.
Tesla är marknadsledande(det betyder dock inte att man kan stå stilla). VW ligger rejält på efterkälken, vilket borde vara uppenbart även för dig.