Klubbförsäkring?
Moderator: Redaktion
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Klubbförsäkring?
Största osäkerheten kring att köpa en Model S idag är vad man kan få för försäkring till den? Vad man får för prisförslag verkar bero på vilken handläggare på försäkringsbolaget man råkar träffa. Allt mellan 5 000 och 50 000 kronor kan det kosta.
Biltidningar brukar också lista horribla försäkringsnivåer för bilen. Senast var det Auto Motor & Sport som fick prisförslag på 20 832:- och de ville inte tro att många av våra medlemmar har lyckats försäkra sina bilar till mindre än hälften av det. Sånt kan avskräcka folk som annars skulle vara spekulanter på bilen.
Därför tror jag att det skulle vara en bra idé om vi som Tesla Club Sweden förhandlade fram en försäkring med något bolag så att det finns ett måttstock de andra försäkringsbolagen kan rätta sig efter. Flera andra bilklubbar erbjuder sånt.
I den här tråden skulle jag dels vilja sondera terrängen: är detta en bra idé?
Dels skulle jag vilja fråga om någon har bra kontakter med något försäkringsbolag, så att vi kan få bra villkor?
Antingen kan ni själva försöka få fram vettiga offert, eller mejla mig adress till kontaktperson så kan jag sköta det.
Biltidningar brukar också lista horribla försäkringsnivåer för bilen. Senast var det Auto Motor & Sport som fick prisförslag på 20 832:- och de ville inte tro att många av våra medlemmar har lyckats försäkra sina bilar till mindre än hälften av det. Sånt kan avskräcka folk som annars skulle vara spekulanter på bilen.
Därför tror jag att det skulle vara en bra idé om vi som Tesla Club Sweden förhandlade fram en försäkring med något bolag så att det finns ett måttstock de andra försäkringsbolagen kan rätta sig efter. Flera andra bilklubbar erbjuder sånt.
I den här tråden skulle jag dels vilja sondera terrängen: är detta en bra idé?
Dels skulle jag vilja fråga om någon har bra kontakter med något försäkringsbolag, så att vi kan få bra villkor?
Antingen kan ni själva försöka få fram vettiga offert, eller mejla mig adress till kontaktperson så kan jag sköta det.
Re: Klubbförsäkring?
Jag skulle helt klart vara intresserad, givet rimligt pris och rimliga villkor. Jag har inga kontakter dock. Aktuellt i oktober för min del.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Jag var tidigare med i Sveriges största märkesklubb för båtar, Coronetklubben. De förhandlade fram en bra deal för klubbmedlemmar hos Alandia, och senare Atlantica. Det handlade mycket om att kunna argumentera om att märket är speciellt och har vissa karaktäristika som gör att de borde försäkras billigare. Man kan säkert fråga dem hur de gick tillväga. www.coronet.nu
Absolut intresserad förutsatt att det tas fram (även) en försäkring för företag/leasade bilar.
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
Samma här!olarsson skrev:Absolut intresserad förutsatt att det tas fram (även) en försäkring för företag/leasade bilar.
Samma här. Har tagit en halvårsförsäkring och hoppas att priset gått ner sedan dess. Nyteckning blir i januari.bylund skrev:Jag skulle helt klart vara intresserad, givet rimligt pris och rimliga villkor. Jag har inga kontakter dock..
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Samma här. Utan att kunna erbjuda leasingbilar så är det onintressant.olarsson skrev:Absolut intresserad förutsatt att det tas fram (även) en försäkring för företag/leasade bilar.
För min del ska den ses över först sommaren 2015, så...
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Intresserad av företagsförsäkring!
Model 3 LR/DM, mars 2019, röd, 19”, svart premiuminteriör, AP.
Definitivt intresserad även om jag just nu verkar ha en väldigt bra deal (helförsäkring privat för strax under 6000SEK) så ser jag en klar risk att den kommer att gå upp när det är dags att förnya nästa år.
Jag är också intresserad av en klubbförsäkring. Min bil är privatägd.
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
- TiborBlomhall
Trevligt att så många är intresserade!
Synd att ingen verkar ha några förbindelser inom försäkringsbranschen.
Kom igen nu, vi sammanlagt borde ha en helt otrolig kontaktnät!
Annars får jag gå på försäkringsbolagen via standardkanalerna (vad nu de är, kundtjänst?). Skulle varit bättre om vi kunde kontakta någon kunnig inom försäkringsbolaget direkt.
Någon som jobbar inom försäkringsbranschen eller har erfarenhet av att begära offert om försäkringar och känner för att försöka hitta en bra offert? Min gedigna erfarenhet inom IT-branschen hjälper mig inte mycket här...

Synd att ingen verkar ha några förbindelser inom försäkringsbranschen.

Kom igen nu, vi sammanlagt borde ha en helt otrolig kontaktnät!
Annars får jag gå på försäkringsbolagen via standardkanalerna (vad nu de är, kundtjänst?). Skulle varit bättre om vi kunde kontakta någon kunnig inom försäkringsbolaget direkt.
Någon som jobbar inom försäkringsbranschen eller har erfarenhet av att begära offert om försäkringar och känner för att försöka hitta en bra offert? Min gedigna erfarenhet inom IT-branschen hjälper mig inte mycket här...

Jag är också intresserad av företagsförsäkring. Själv har jag för närvarande Länsförsäkringar via mitt leasingbolag Wasa Kredit. Var i morse i kontakt med LF pga. en skadeanmälan
och bollade då frågan med skaderegleraren. Han ska se till att rätt person på LF ringer mig för en inledande diskussion om eventuell klubb- eller gruppförsäkring av Teslor. Jag är själv inte insatt i vare sig försäkringar eller upphandlingar men jag tänkte att jag iaf kan ta reda på om LF är intresserade och hur man isf ska gå vidare. Sedan kan jag rapportera detta här på forumet och kanske hoppas att någon annan mer lämpad tar tag i förhandlandet.
Återkommer alltså när jag har hört av LF.

- TiborBlomhall
Nu har Länsförsäkringar i Stockholm hört av sig: På grund av att Länsförsäkringar tydligen är strikt uppdelat i olika länsbolag kan de inte erbjuda en gruppförsäkring eller liknande som skulle omfatta enskilda försäkringstagare i olika delar av Sverige. De kan alltså inte erbjuda medlemmar i Tesla Club Sweden någon klubbförsäkring. Möjligen kan den här länsuppdelningen också vara orsaken till de varierande försäkringsofferter från LF som det har rapporterats om här på forumet. Killen som ringde mig föreslog att vi skulle kontakta If för att diskutera klubbförsäkring.Jowe skrev:Jag är också intresserad av företagsförsäkring. Själv har jag för närvarande Länsförsäkringar via mitt leasingbolag Wasa Kredit. Var i morse i kontakt med LF pga. en skadeanmälanoch bollade då frågan med skaderegleraren. Han ska se till att rätt person på LF ringer mig för en inledande diskussion om eventuell klubb- eller gruppförsäkring av Teslor. Jag är själv inte insatt i vare sig försäkringar eller upphandlingar men jag tänkte att jag iaf kan ta reda på om LF är intresserade och hur man isf ska gå vidare. Sedan kan jag rapportera detta här på forumet och kanske hoppas att någon annan mer lämpad tar tag i förhandlandet.
Jag har ingen ingång på If eller något annat försäkringsbolag och ser inte att jag skulle kunna bidra på något nyttigt vis i den här frågan. Men jag kommer med intresse att följa tråden. Bra idé Tibor!
Jag har en annan bil som är klubbförsäkrad his IF. Jag kan försöka kolla med den klubben om de har en kontaktperson.
Edit. Tänkte lite snett. Är en veteranbil(sklubb), så helt andra regler om att inte bruksköra, krav på garage osv när jag kollade upp närmare.
Edit. Tänkte lite snett. Är en veteranbil(sklubb), så helt andra regler om att inte bruksköra, krav på garage osv när jag kollade upp närmare.
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/stefan9931
Är också intresserad av en till min leasingbil.
Har ställt frågan om klubbförsäkring till min försäkringsmäklare, återkommer.
Har ställt frågan om klubbförsäkring till min försäkringsmäklare, återkommer.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Det är ju så man blir sugen på att starta ett nytt samägt försäkringsbolag typ LF fast enbart för engagerade och ansvarsfulla Teslaägare samt med bortskalad byråkrati! Det hade blivit en låg nettopremie i slutändan!