Hej,
Testade att ladda på Tesla super charger I Enköping för första gången. Jag trodde man bara kunde åka dit och dra loss CCS sladden och plugga i, men jag måste gjort något fel. Fick åka till 3 olika handtag innan jag lyckades få loss ett CCS handtag. Hur ska man göra föra att det ska funka? Tips?
Laddsladden satt fast
Moderator: Redaktion
Re: Laddsladden satt fast

Du måste vinkla det lite. Uppåt tror jag(?), var ett tag sen sist.
Det häktar ju fast på ngt vis.
Lite som en bensinpump...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Nja man kände sig som en idiot som flyttade sig mellan handtagentaliz skrev:![]()
Du måste vinkla det lite. Uppåt tror jag(?), var ett tag sen sist.
Det häktar ju fast på ngt vis.
Lite som en bensinpump...

Jag hade det också första gången jag snabbladdade. Sen kom jag på det där med vinkeln och sen har det aldrig hänt igen.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
-
- Referralkod: ts.la/fredrik16543
Ta i lite grann och dra den uppåt typ klockan 1:00 om du tänker dig att 12:00 är rakt upp. Så ska det inte vara några problem.Metuzela skrev:Hej,
Testade att ladda på Tesla super charger I Enköping för första gången. Jag trodde man bara kunde åka dit och dra loss CCS sladden och plugga i, men jag måste gjort något fel. Fick åka till 3 olika handtag innan jag lyckades få loss ett CCS handtag. Hur ska man göra föra att det ska funka? Tips?