Jag ven av de första som förbeställde Solar Roof i Sverige när det blev tillgängligt. Nu har tiden gått (tre år och lite till) och jag tröttnade och beställde en M3 och avbeställde taket. Det blev lite en fråga om var jag skulle lägga pengarna och nu fick bilen prio. Då jag beställde taket kostade det 8000 kr att förboka och de pengarna hade man rätt till att få tillbaka om man avbokade innan leverans. Sagt och gjort så blev taket avbokat men hur och när jag får tillbaka mina pengar är mer oklart. Det finns ju heller ingen att prata med och på EnergyOrdersEU@tesla.com svarar man inte utan hänvisar till formuläret på hemsidan där man inte kan ställa frågor om Solar Roof. Ringer man till Tesla kan man ju bara prata med någon om man behöver något med bilen.
Har ni tips om hur man skall gå vidare? Vem kan jag prata med? Nummer, namn, epost?
Avbeställt Solar Roof - vem skall man prata med?
Moderator: Redaktion
- krillokrokodil
- Teslaägare
- Inlägg: 72
- Blev medlem: 20 sep 2020 15:18
- Ort: Härryda kommun
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 7211
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Avbeställt Solar Roof - vem skall man prata med?
Jag är lite i samma position, jag beställde redan i början av maj 2017, och har länge tänkt avboka, men inte kommit till skott ännu.
Jag har alltså inget att bidra med, men jag mycket intresserad av hur det går för dig.
/fth
Jag har alltså inget att bidra med, men jag mycket intresserad av hur det går för dig.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options