Nu slipper man bege sig till nån Teslabutik för att få svar på frågor man har om Tesla och deras produkter.
Vi har fått följande information från Tesla:
Tesla lanserar en ny tjänst med virtuella säljare och Sverige är först ut i Europa. Det är ett innovativt och personligt sätt att guida kunderna genom den digitala köpprocessen var kunden än befinner sig i Sverige. Det inbegriper visuella demonstrationer av olika funktioner i bilen, offerter, finansiering och digital rådgivning. Konceptet innebär att kunderna får en personlig kontakt var de än bor i Sverige och riktar sig till alla dem som föredrar digital kontakt framför att bege sig till någon av Teslas fem butiker.
Vad jag förstått är det typ butikspersonal man kan få videomöte med, om man har frågor innan köp och leverans. Ingen idé försöka med tex serviceärende. Men jag kan ha fel.
Men allt står ju på webbsidan och säljaren kommer ju inte kunna erbjuda billigare bil, hoppas jag. Om det nu är så att säljaren har något att komma med som hemlig lista med lagerbilar eller specialerbjudande särskilt till mig så borde det också kunna läggas ut på internet.
Nästa gång jag köper en bil från Tesla vill jag ha en kryssrutan där det står att jag inte vill bli uppringd inte och inte vill ha personliga möten, tack.
Folk har massor med frågor om elbilar. Eller kanske undrar om något om bilen innan man köper. Eller vill fråga om finansieringsalternativ. Det är sånt Teslas butikspersonal håller på med. Inte hagglande.
Nästa gång jag köper en bil från Tesla vill jag ha en kryssrutan där det står att jag inte vill bli uppringd inte och inte vill ha personliga möten, tack.
Jag skulle vilja ha kryssrutor där man får fylla i om man vill ha en defekt bil vid leverans eller ej