Laddsladden som följer med bilen, den med dosan. Är den känd för att vara känslig? Min verkar ha slutat att fungera efter över ett års användning.
Har inte nte kunnat ladda med den på 3 dagar nu. Tesla texten lyser stadigt grönt och bokstaven T blinkar rött med några sekunders mellanrum.
Laddsladden som följer med, kaputt?
Moderator: Redaktion
Re: Laddsladden som följer med, kaputt?
Den gillar inte att ligga utomhus i regn och skur.Tjosansa skrev:Laddsladden som följer med bilen, den med dosan. Är den känd för att vara känslig? Min verkar ha slutat att fungera efter över ett års användning.
Har inte nte kunnat ladda med den på 3 dagar nu. Tesla texten lyser stadigt grönt och bokstaven T blinkar rött med några sekunders mellanrum.
Här kan du kolla upp felkoden, beror på antalet blink:
https://www.tesla.com/sites/default/fil ... _sv_EU.pdf
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Laddsladden som följer med, kaputt?
Jag fick min utbytt när bilen var inne på garantirep av annat.
Den hade inte gått sönder, så något känt problem har dom med dom tidiga enheterna iaf.
Hursomhelst så har du du garanti på prylen så bara att fara och byta ut den. Och den är IP44 så den _ska_ ju hålla regn och gör den inte det så är det teslas problem.
Den hade inte gått sönder, så något känt problem har dom med dom tidiga enheterna iaf.
Hursomhelst så har du du garanti på prylen så bara att fara och byta ut den. Och den är IP44 så den _ska_ ju hålla regn och gör den inte det så är det teslas problem.
Re: Laddsladden som följer med, kaputt?
IP44 betyder inte vattentät utan sköljtät eller rättare sagt skyddad från strilande vatten från alla riktningar. UMC:n hade IP44 eller kanske till och med ingen klassning tidigare men numera verkar UMC:n dock ha IP55 enligt manualen jag länkade till, det betyder spolsäker enligt Wikipedia:Joohan skrev:Jag fick min utbytt när bilen var inne på garantirep av annat.
Den hade inte gått sönder, så något känt problem har dom med dom tidiga enheterna iaf.
Hursomhelst så har du du garanti på prylen så bara att fara och byta ut den. Och den är IP44 så den _ska_ ju hålla regn och gör den inte det så är det teslas problem.
IPX5 Spolsäkert
Två trianglade droppesymboler
12,5 liter vatten per minut spolas med 30 kPa tryck mot provföremålet från 3 m avstånd i minst 15 minuter.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kapslingsklassning
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Laddsladden som följer med, kaputt?
Ja. Tyvärr så är Teslas mobila laddenheter kända för kvalitetsproblem och kort hållbarhet. Men en del har tur och drabbas aldrig. Så lite av ett lotteri.Tjosansa skrev:Laddsladden som följer med bilen, den med dosan. Är den känd för att vara känslig? Min verkar ha slutat att fungera efter över ett års användning.
Har inte nte kunnat ladda med den på 3 dagar nu. Tesla texten lyser stadigt grönt och bokstaven T blinkar rött med några sekunders mellanrum.
Deras normala Typ2-kablar (Mennekes, Phoenix Contact) fungerar dock oftast riktigt bra och stabilt (saknar dock tyvärr teslaknapp, märkligt nog).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik