Japp, han sa det nyssLegato skrev:Missade det, sa Elon det? Tycker ljudet är dåligt.
Jag har helt ok ljudkvalitet, och han var mycket tydlig med att nya S och X har 18650, dock med ny kemi med bättre prestanda (inte närmare specificerat).
/fth
Moderator: Redaktion
Japp, han sa det nyssLegato skrev:Missade det, sa Elon det? Tycker ljudet är dåligt.
Ahh missade det. Tycker inte om den, men håller med om att det är mindre illa än valnöten.fth skrev:I svarta LR är det nu "ebony", den är ju faktiskt hyfsat ok, men trä-detaljerna i vita inredningen är ju bokstavligen bajsbruna, det är dom som heter "valnöt": Där föll vitt som alternativ för mig iaf.Legato skrev:Det tycker jag Jag tycker den svarta "askträt" de hade förut var OK, men valnöten funkar inte alls.
/fth
Allt dyker hårt just nu, inte bara Tesla.fth skrev:Jag vet inte om det var 18650-beskedet specifikt, men TSLA droppade nu ytterligare i efterhandeln
/fth
Det sitter touch-knappar på "yoken" för blinkers och annat. /fthEnTraktor skrev:Blinka?!Engen skrev:Hur blinkar man dårå?
Ja så meningslöst med det som sista fråga...fth skrev:Nu är det någon tomte som undrar om batterier verkligen kommer att vinna över vätgas i bilar
/fth
MS Plaid+ modelen lär få nya batterier,fth skrev:F-ck, det är 18650 i nya S och X, känns ju helt bakvänt...
/fth
Det är fortfarande oklart, men med tanke på att dom i princip inte har ändrat exteriören alls så finns det nog tyvärr en uppenbar risk att dom fortsätter med hybridlösningen och adapter.Perry skrev:Har det kommit någon info angående ifall den äntligen kommer få CCS-kontakt? På bilderna tycker jag laddluckan ser oroväckande liten och oförändrad ut. Känns ju helt bisarrt att de skulle behålla sin skumma Type 2-kontakt.
Gamla MS maxade ju på ca 181kW.fth skrev:Det är fortfarande oklart, men med tanke på att dom i princip inte har ändrat exteriören alls så finns det nog tyvärr en uppenbar risk att dom fortsätter med hybridlösningen och adapter.Perry skrev:Har det kommit någon info angående ifall den äntligen kommer få CCS-kontakt? På bilderna tycker jag laddluckan ser oroväckande liten och oförändrad ut. Känns ju helt bisarrt att de skulle behålla sin skumma Type 2-kontakt.
Vi får iaf hoppas att dom fixar full v3-effekt den här gången, det skulle ju vara pinsamt om dom släpper "nya" S/X som maxar ut på typ 150 kW.
/fth
Inte i Europa.Zalman3 skrev:Gamla MS maxade ju på ca 181kW.
Bilderna har antagligen den amerikanska kontakten.Perry skrev:Har det kommit någon info angående ifall den äntligen kommer få CCS-kontakt? På bilderna tycker jag laddluckan ser oroväckande liten och oförändrad ut. Känns ju helt bisarrt att de skulle behålla sin skumma Type 2-kontakt.
https://www.tesla.com/sv_se/models
Res längre på en laddning än någon annan elbil och sedan fortsätt att köra med hjälp av 20 000+ Superchargers globalt. Genom att kombinera upp till 663 kilometers räckvidd med 25 procents snabbare laddning kommer du spendera mindre tid på att ladda och mer tid på vägen.
Ja, man borde verkligen få pengar när man beställer en LR (73k - 100k)kalenen skrev:Long Range ligger för högt i pris om man jämför mot övriga.
73K USD
Den borde vara minst 100k billigare. Eller om man så vill de andra borde bara dyrare.
Men vill man sälja bilar så borde man definitivt försöka dra ner priset på base model s.
Snabbare än vadå och varför bara upp till 663 km när det finns 840 km?Zalman3 skrev:https://www.tesla.com/sv_se/models
Res längre på en laddning än någon annan elbil och sedan fortsätt att köra med hjälp av 20 000+ Superchargers globalt. Genom att kombinera upp till 663 kilometers räckvidd med 25 procents snabbare laddning kommer du spendera mindre tid på att ladda och mer tid på vägen.
Tesla lovar 25% snabbare laddning.