Om alla resultat som du får pekar mot Stockholm så skulle jag tyvärr säga att de du har nästan rätt på är mer en slump än att systemet fungerar. Om jag bara kollar IP-adressen på min telefon så har jag svårt att tro att dens position är sparad i en databas och att du kan spåra upp var jag är bara för att du har min IP-adress. De platserna du får upp är nog olika databaser för operatörerna och har inget med våran position att göra. Skulle nog räknas som intergritetskränkande om en databas kan kolla upp var min mobil är för tillfället.
Mobiloperatörerna har ju något sorts sätt att dela ut IP-adresser - det ser faktiskt ut som att det är någon form av bredare landsindelning hos några av operatörerna. Det är tänkbart att trafiken routas genom hubbar på några olika platser i landet - så om du är uppkopplad mot en basstation på västkusten så routas du ut där etc.
Systemet har träffat ganska bra på Göteborg och Stockholm, men verkar så här långt placera skåningar i Stockholm. Håller på att byta till en annan databas - får se om det blir bättre träffar då.
Återkommer om en liten stund... servern fick slut på diskutrymme när vi körde in den nya databasen... det här blir grejer! Nu kommer vi bli blown away av träffsäkerheten!
Inge vidare.
Jag är i centrala Malmö med mitt företagsabonnemang.
Telenor stämmer i alla fall.
Intressant.. tror att det är den tredje Malmö som de placerar i Stockholm.
Det måste vara för att Stockholmsdialekt och Malmödialekt är så otroligt lika att man inte kan skilja er åt...
Ja, såklart. Måste vara därför!
Förflyttade mig och bytte till 3G, då fick jag IP 94.234.170.8
När du skickade den IP-adressen befann du dig i Malmö, kopplad till Telenor på ett privatabonnemang.
Du stod på vägen utanför Tegelmäster i Skåne AB och tittade in genom deras skyltfönster. Enligt min leverantör av location-databasen, såg det ut som att du knackade på för att se om det var öppet. Kanske du hade glömt något inne hos Tegelmäster i Skåne AB?
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
66.102.9.107
Edit: efter förflyttning ca 3 mil:
66.102.9.127
Din IP-adress tillhör Google och är ett företagsabonnemang. Du befinner dig i USA i Mountain View på uppkopplad på kabel.
Efter att du förflyttat dig 3 mil befann du dig fortfarande på exakt samma plats. Det ser ut som att du är tunnlad på något sätt...
Hmm, nä har inte träffat Martinen idag. Jag har inte varit hos Tegelmäster i Bara. Det är fel på knappt en mil. Och fortfarande ett företagsabonnemang.
Den där nya dyra databasen ska du nog pruta på, beroende på vad den ska användas till och hur exakt den behöver vara.
Stefan,
Enligt databasleverantören så befinner du dig på ett privatägt mobilabonnemang i Göteborg. Du har Telenor som leverantör och står just nu på Norra Hamngatan där du tittar på en förbipasserande motorbåt. https://www.google.no/maps/place/57%C2% ... :0x0?hl=sv
Du sitter och trycker i Strömsnäsbruk, mer exakt i en skogsglänta utanför Gunghult.
Ditt abonnemang är privatägt och den rapporterar att din operatör är 3 (Tre)
Stefan,
Enligt databasleverantören så befinner du dig på ett privatägt mobilabonnemang i Göteborg. Du har Telenor som leverantör och står just nu på Norra Hamngatan där du tittar på en förbipasserande motorbåt. https://www.google.no/maps/place/57%C2% ... :0x0?hl=sv
Det är ett Telenor företags abonnemang, jag är just nu i Paris CDG flygplatsen. Ser tyvärr inga båtar med flera flygplan.
Model 3 | LR | AWD | FSD | Midnight Silver Metallic | 19"
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Du befinner dig i Linköping, kopplad på ett wifi-nät med Telia som operatör.
Mer exakt, befinner du dig på Statens väg- & transportforskningsinstitut (VTI) där du forskar på en ny typ av kollektivtransport. Du har föreslagit att folk ska hålla i ett långt snöre bakom buss-liknande fordon och färdas på rullskridskor. Din chef har hotat att dra in dina forskningsanslag flera gånger. Databasleverantören rapporterar att om du försöker skicka in samma rapport en gång till så är det sannolikt att du "måste se dig om efter ett annat jobb".
Det kan inte stämma! Databasleverantören rapporterar att du befinner dig på ett privatägt Telenorabonnemang i Kristianstad.
Faktum är att du befinner dig mitt i sjön Råbelövsjön.
Du befinner dig i Linköping, kopplad på ett wifi-nät med Telia som operatör.
Mer exakt, befinner du dig på Statens väg- & transportforskningsinstitut (VTI) där du forskar på en ny typ av kollektivtransport. Du har föreslagit att folk ska hålla i ett långt snöre bakom buss-liknande fordon och färdas på rullskridskor. Din chef har hotat att dra in dina forskningsanslag flera gånger. Databasleverantören rapporterar att om du försöker skicka in samma rapport en gång till så är det sannolikt att du "måste se dig om efter ett annat jobb".
Hoppas du inte betalt ännu
Kalmar, Larmgatan
Tele2 företagsabonnemang
Haha, det var riktigt off. Sämst hittils tror jag Nej, jag har inte betalt - håller på att utvärdera. Denna hjälpen är ovärderlig för att förstå kvaliteten på denna leverantörens data.