Så som utvecklingen ser ut (Med utveckling menar jag menar teslas nya batteripack tabless) blir batteripacken en mer integrerad del av bilen, och kommer inte att kunna swappas alls, inte medan bilen står på hjulen i alla fall.
Med det här konceptet blir det för stora kompromisser i design av både batteripack och bil, så för personbilar har tåget redan gått. Kanske andra fordon? Långtradare?
Powerswap
Moderator: Redaktion
Re: Powerswap
Kan tänkta mig att kanske små budbilar som körs lokalt och har mindre batterier kunde vara kandidater för ett sånt system.tor-ake skrev:Så som utvecklingen ser ut (Med utveckling menar jag menar teslas nya batteripack tabless) blir batteripacken en mer integrerad del av bilen, och kommer inte att kunna swappas alls, inte medan bilen står på hjulen i alla fall.
Med det här konceptet blir det för stora kompromisser i design av både batteripack och bil, så för personbilar har tåget redan gått. Kanske andra fordon? Långtradare?
- Teslaspolen
- Teslaägare
Fortsatt hjärnsläpp, långsam försäljning (nåja) på grund av batteribrist, inte "långsam laddning".
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
Själva budbilen exklusive batteriet är så liten del av totalkostnaden, att det kan vara rimligare att man byter till en annan bil när man kommer in till terminalen med tom bil, om inte batteriet räcker till ett helt arbetspass. Vet inte hur många mil en budbilsförare hinner med på ett arbetspass, och de har väl rätt att stanna och äta lunch kanske?pingflood skrev:Kan tänkta mig att kanske små budbilar som körs lokalt och har mindre batterier kunde vara kandidater för ett sånt system.tor-ake skrev:Så som utvecklingen ser ut (Med utveckling menar jag menar teslas nya batteripack tabless) blir batteripacken en mer integrerad del av bilen, och kommer inte att kunna swappas alls, inte medan bilen står på hjulen i alla fall.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Hur kan sten corfitsen köra med samma dödfödda ide år efter år, minst sen 1995
Autofill -> fuelmatic -> powerswap
Var kommer stålarna ifrån, lite måste han väl stoppa in själv eller ?
Tänk om han fick sälja en bra ide, han måste ha en övertalningsförmåga.....
Autofill -> fuelmatic -> powerswap
Var kommer stålarna ifrån, lite måste han väl stoppa in själv eller ?
Tänk om han fick sälja en bra ide, han måste ha en övertalningsförmåga.....
ms 76132 "Eleamore"