Vindrutespolare
Moderator: Redaktion
- Knightrider75
- Teslaägare
Vindrutespolare
Efter påfyllning av spolarvätska så fungerar bara spolning på vänstra torkararmen..... fungerat klockrent innan med spolningen. Vad kan det bero på? Någon som upplevt lika och har lösning?
Re: Vindrutespolare
Jag har under julledigheten också upptäck att en spolare inte fungerar, höger sida. Vet dock inte om den någonsin fungerat. Har inte hunnit undersöka det vidare ännu.
Intressant är att jag på 3000 mil bara fyllt på 2 ggr. Vilket är jättejättemycket mindre än tidigare bilar, som fick har haft strålkastarspolarna också.
Intressant är att jag på 3000 mil bara fyllt på 2 ggr. Vilket är jättejättemycket mindre än tidigare bilar, som fick har haft strålkastarspolarna också.
TMY LR AWD 19” Black, 2024, 7000 km
TM3 LR AWD 19” Black, 2019, 242000 km
TM3 LR AWD 19” Black, 2019, 242000 km
- lator
- Teslaägare
Lyft på plasten vid påfyllningen och kolla så att slangarna sitter fast... Lite slarv där ibland. Så buntband säkrar slangarna för framtiden.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Hade exakt detta fel. Tryckte dit slangen i somras och har inte varit några problem sen dess.lator skrev:Lyft på plasten vid påfyllningen och kolla så att slangarna sitter fast... Lite slarv där ibland. Så buntband säkrar slangarna för framtiden.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
- Knightrider75
- Teslaägare
Tack för snabba tips! Det var precis så att den högra slangen lossnat. Panelen var enkel att lossa och återmonteras. Satte dit två stripes för att säkra slangarna. Finns även beskrivet i ett klipp på youtube: ”Tesla Mosel 3 - Wipers & Washer Fluid”.
Hade exakt samma skit jag också, inte alls kul när man körde bilen för första gången hem från Trosta.lator skrev:Lyft på plasten vid påfyllningen och kolla så att slangarna sitter fast... Lite slarv där ibland. Så buntband säkrar slangarna för framtiden.
M3 LR AWD Midnight Silver
Hej hämtat ny bil. Spolare funkar ej alls. Hör ingen pump heller. För visst är det trycka in knappen på spaken man ska föra bara. Kollade och slangarna sitter fast
Knappen har två lägen, prova att trycka hårdare. I det första så går torkarna ett par gånger utan vatten. Trycker du hårdare så kommer det vatten också.kris skrev:Hej hämtat ny bil. Spolare funkar ej alls. Hör ingen pump heller. För visst är det trycka in knappen på spaken man ska föra bara. Kollade och slangarna sitter fast
Spolarna är sjukt snåla.Elix747 skrev:Jag har under julledigheten också upptäck att en spolare inte fungerar, höger sida. Vet dock inte om den någonsin fungerat. Har inte hunnit undersöka det vidare ännu.
På min förra bil (BMW) fick jag fylla på konstant. Rejält irriterande.
TM3 P svart/svart -24
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
Vinrutespolningen sprutar bara när torkarna är på nedre halvan av rutan, för skulle dom spruta på övre halvan med försvinner det mesta med fartvinden bara. Där har tesla tänkt till lite.
Sen saknar ju M3 strålkastarspolning. Där går det åt mycket på andra bilar eftersom det är högre tryck.
Sen saknar ju M3 strålkastarspolning. Där går det åt mycket på andra bilar eftersom det är högre tryck.
M3, LR, vit/svart, drag, levererad 2021-03-23
SÅLD SR+, Blå/svart, drag, 18" Aero levererad 2019-09-09 (3900 mil)
SÅLD SR+, Blå/svart, drag, 18" Aero levererad 2019-09-09 (3900 mil)