Nu finns min bil på båten i alla fall, så oktober blir det nog utan större tvekan. Körde en Advanced idag och känns och syns tydlig skillnad jämfört med Essential, ffa mindre plastig.
Jag postade tidigare en YT från Nederländsk ÅF som visade självparkering men den funktionen är inte aktiverat i Sverige (om det inte ingår i något tillval som jag inte har upptäckt). Kan nog inte tänka mig att hårdvaran är annorlunda utan att det beror på regelverk osv. och av den anledning mjukvara begränsad?!? Det som finns är mer som en avskalat summon för att köra fram eller tillbaka med nyckeln när man står utanför. Bilden dock från alla kameror och fågelperspektivet är av bra kvalitet vid parkering!
Det jag saknar (som inte alls är avgörande för köp och egentligen inte är viktig) är att V-formen på framsidan är slät plast och inte med ledljus, det finns på bilder i broschyrer och på YT syns det i vissa tidiga klipp. Förmodligen enbart P45 eller återigen beroende på marknaden.
HUD är fint att ha (ingen problem att få bra sittställning med ratten så att allt syns) men blev nog lite yr av den synen. Kanske man vänjer sig??
Upplever alltid samma sak med VR
Tillägg för de som fortfarande tvekar finns nu bra review Kia EV6
https://youtu.be/7LnQqXChcns