M3lr vit 19"
Vi är 4, 2st små en bakåtvänd och en framåt vi rymms utan problem, bilen går billigt och jag har redan sparat mängder på drivmedel märks efter bara 400 mil (jag låssas att jag tankar och lägger undan ca 1l/mil som min t6a drog,Men de gör jag bara nu i början) vi lastade i sommras väskor till alla och barnvagn och då användes inte frunken alls, detta gick hur bra som helst.
Hade vi haft 3 barn hade de inte varit ett bra köp för trångt där bak.
Ljudnivå högre än Volvo och Audi definitivt kan va att däcken tesla skickar med är dåliga... känns som så i blött väglag.(jämför med v60 2019 continental)
Lacken är de största problemet med teslor speciellt som det verkar på sparklisterna / stolparna i framrutan.
Att bilen inte levereras med några golvmattor / stänkskydd är så galet. (iaf inte min, vissa verkar få det)
Största fördelen är helt klart låga driftskostnader jag snittar 1.67kwh/mil på mina 400 första mil (vi får se i vinter, bor i Umeå )
Regnsensorn är sämre men helt klart bättre än vad jag trodde efter vad jag hade läst.
Inge dynamic helljus eller att dimljus tänds i kurvor. Sägs att de kan komma dock.
Köp ej laddbox av tesla utan låt företaget som installerar den göra det så du får 50% rot på den, jag köpte själv och då får man betala hela summan, kolla dock så företaget inte lägger på för mkt på boxen du vet ju vad den kostar
Men imo se till att skaffa tesla box den är rätt fin