Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
- Jordgubben
- Teslaägare
Re: Väntrum Model 3
Fick juldagen och har precis planerat och bokat upp för min upphämtning juldagen.. inte lätt att få folk att ställa upp 6 på juldagsmorgonen.. en del av mig hoppas på en ny tid men en annan del är lite sjuk och hoppas på juldagen..alidhojd skrev:När jag va där förra veckan så sa dom att det skulle vara stängt 24, 25 och 26?Tobli skrev:Slipper Kalle Anka i år!! Upphämtning i Umeå 14:30 24/12
Fick detta mess nu, jag slipper nog inte kalle i år..
Hej! Du har tidigare idag mottagit ett sms om upphämtningstid för din Tesla. Vi vill informera om att innehållet i smset avseende tid och dag är felaktig och vi kommer att nå ut till dig inom dom närmsta dagarna med information angående din upphämtningstid.
Vi beklagar eventuella olägenheter detta kan ha skapat.
Vänliga hälsningar
TESLA
För att avregistrera från SMS, svara STOP.
Hej! Du har tidigare idag mottagit ett sms om upphämtningstid för din Tesla. Vi vill informera om att innehållet i smset avseende tid och dag är felaktig och vi kommer att nå ut till dig inom dom närmsta dagarna med information angående din upphämtningstid.
Vänliga hälsningar
TESLA
- Jordgubben
- Teslaägare
Fick samma SMS, får ställa in mig på mella dagarna tror jag..Tobli skrev:Fick detta mess nu, jag slipper nog inte kalle i år..
Vänliga hälsningar
TESLA
9.20Zmeklund skrev:Vilken tid? Jag har kl 11Eklund89 skrev:Fick sms. Ska hämta på trosta den 23e.
M3 RWD vit/svart
Sådär då har man fått bilen enkel och smidig utlämning på Trosta, däck i påsar och allt verkar ok, lite mörkt och blött när jag kollade så får göra en ny undersökning i ljuset i morgon. Trådlös laddning och uttag var monterat även om jag fått SMS om att det ev skulle saknas. Dragkroken restnoterad och oklart om det även är monteringsdetaljer eller bara väskan. Fantastiskt kul bil att köra 

Tesla Model 3 LR 2021
Hur många procent var bilen laddad vid utlämning?Larsf skrev:Sådär då har man fått bilen enkel och smidig utlämning på Trosta, däck i påsar och allt verkar ok, lite mörkt och blött när jag kollade så får göra en ny undersökning i ljuset i morgon. Trådlös laddning och uttag var monterat även om jag fått SMS om att det ev skulle saknas. Dragkroken restnoterad och oklart om det även är monteringsdetaljer eller bara väskan. Fantastiskt kul bil att köra
M3 RWD vit/svart
Jag hade 40% så fick ladda i Uppsala på väg hem till Falun men det gick problemfritt då fick man tid att pilla på lite inställningarEklund89 skrev:Hur många procent var bilen laddad vid utlämning?Larsf skrev:Sådär då har man fått bilen enkel och smidig utlämning på Trosta, däck i påsar och allt verkar ok, lite mörkt och blött när jag kollade så får göra en ny undersökning i ljuset i morgon. Trådlös laddning och uttag var monterat även om jag fått SMS om att det ev skulle saknas. Dragkroken restnoterad och oklart om det även är monteringsdetaljer eller bara väskan. Fantastiskt kul bil att köra

Senast redigerad av Larsf, redigerad totalt 1 gånger.
Tesla Model 3 LR 2021
Får man fråga vilket regnummer du har?jontis skrev:Fick regnr av Tesla i dag. Har upphämtning på fredag.
Kan tillverkningsdatum verkligen stämma?
(E5LD batteri)
Eller någon annan med bil tillverkad i oktober. Jag är nyfiken på vilken årsmodell ni fick?
Min var tillverkad 2021-10-25 enligt Transportstyrelsen och den har 2021 i årsmodellRobbbin skrev:Får man fråga vilket regnummer du har?jontis skrev:Fick regnr av Tesla i dag. Har upphämtning på fredag.
(E5LD batteri)
Eller någon annan med bil tillverkad i oktober. Jag är nyfiken på vilken årsmodell ni fick?
Tesla Model 3 LR 2021
Väntar på min bil, beräknad leverans 20/12. Tillverkad 24/10, årsmodell 2021.Robbbin skrev:Får man fråga vilket regnummer du har?jontis skrev:Fick regnr av Tesla i dag. Har upphämtning på fredag.
(E5LD batteri)
Ska hämta min i Norrköping 14e! Tillverkad 2021-10-23 årsmodell 2021masitaly skrev:Robbbin skrev:Får man fråga vilket regnummer du har?jontis skrev:Fick regnr av Tesla i dag. Har upphämtning på fredag.
(E5LD batteri)
//
Alx
Alx
Tillverkad 27/10 årsmodell 2021Robbbin skrev:Får man fråga vilket regnummer du har?jontis skrev:Fick regnr av Tesla i dag. Har upphämtning på fredag.
(E5LD batteri)
Upphämtningstiden för min LR har flyttats två gånger den här veckan. Och nu igår är det flyttat till nästa vecka torsdag. (Göteborg). Någon annan som också blir uppflyttad eller är det bara jag?
Vilken fin julklapp det blir!Tobli skrev:Slipper Kalle Anka i år!! Upphämtning i Umeå 14:30 24/12

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Uppgraderingar av bilar, telefoner, datorer och allt annat kommer hela tiden. Tar aldrig slut. Skall man hela tiden vänta på "nästa grej", så kan man få vänta i evighet!lav1 skrev:Varje gång man beställer en Tesla kommer det något nytt nästa kvartal. Jag valde att slå till nu, innan de höjde priset igen, när bilarna kommer från Kina med superb kvalité samt med den nya längre räckvidden igen. Dessutom med dragkrok som kanske riskerar att försvinna på 3:an eller drabbas av fortsatta leveransproblem.jonte89 skrev:Ny version ute snart. Hur ser ni på det?
https://electrek.co/2021/12/08/tesla-mo ... nges-leak/
Så jag känner att jag träffade någon slags sweet-spot för mig personligen. Sedan hade det absolut varit trevligt med dubbelt glas på bakrutorna och en ny processor till datorn men tyckte ändå att detta var ganska små förändringar och som sagt till ett högre pris. Därför är jag nöjd trots allt

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
-
Gött att de förbättrar bullernivån. Kan vara dags att ”smasha” bakrutorna framöver då för ny version.
Grattis. När är din bil tillverkad?Larsf skrev:Sådär då har man fått bilen enkel och smidig utlämning på Trosta, däck i påsar och allt verkar ok, lite mörkt och blött när jag kollade så får göra en ny undersökning i ljuset i morgon. Trådlös laddning och uttag var monterat även om jag fått SMS om att det ev skulle saknas. Dragkroken restnoterad och oklart om det även är monteringsdetaljer eller bara väskan. Fantastiskt kul bil att köra
Ni som kommer att hämta ut med vinterdäck monterade, kommer ni lyfta över aero caps eller kör ni på utan i vinter?
r_b skrev:Ni som kommer att hämta ut med vinterdäck monterade, kommer ni lyfta över aero caps eller kör ni på utan i vinter?
De sitter på vinterhjulen när du hämtar bilen.
- sunq
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/peter612963
I fredags var det äntligen dags för mig att få mitt meddelande också! Riktigt bra slut på en stressig jobbvecka!
Hämtar 21/12 i Trosta.
Hade 16-30 december som datum på hemsidan
M3 LR Grå med drag och 18" + vinterdäck.
Perfekt att man får den innan man drar uppöver och kan prova den på långkörning direkt!
Hämtar 21/12 i Trosta.
Hade 16-30 december som datum på hemsidan
M3 LR Grå med drag och 18" + vinterdäck.
Perfekt att man får den innan man drar uppöver och kan prova den på långkörning direkt!
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Har dom enbart adderat dubbelglas bak så lär inte bullret minska märkbart. Vägbullret på 3an kommer från däck hjulhus och upphängningenAndreas_M3 skrev:Gött att de förbättrar bullernivån. Kan vara dags att ”smasha” bakrutorna framöver då för ny version.
3P 2019 / SP 2023 / YP 23/24 / SigenStor 14,8kWp 24kWh /