Hur fungerar hemleverans?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

sstteeffaannss
Inlägg: 7
Blev medlem: 16 nov 2021 22:36
Ort: Malung

Hur fungerar hemleverans?

Inlägg av sstteeffaannss »

Hej, då jag inte får svar av Tesla så försöker jag här istället som rubriken lyder så undrar jag hur "hemleverans" fungerar i Sverige. Har inte hittat vad exakt hemleverans betyder i detta fallet.

Kör dem bilen eller fraktas den med lastbil eller trailer och förr och nackdelar på det?

OBS osäker vart jag skulle lägga denna fråga så la den i M3 forumet då det är en sån jag ska ha

Mvh
Stefan
Jonte73
Inlägg: 163
Blev medlem: 25 feb 2021 10:10

Re: Hur fungerar hemleverans?

Inlägg av Jonte73 »

sstteeffaannss skrev:
Hej, då jag inte får svar av Tesla så försöker jag här istället som rubriken lyder så undrar jag hur "hemleverans" fungerar i Sverige. Har inte hittat vad exakt hemleverans betyder i detta fallet.

Kör dem bilen eller fraktas den med lastbil eller trailer och förr och nackdelar på det?

OBS osäker vart jag skulle lägga denna fråga så la den i M3 forumet då det är en sån jag ska ha

Mvh
Stefan
De har väl inte hemleverans överhuvudtaget i Sverige nu för tiden. Har de ens haft det?
Användarvisningsbild
Delta
Teslaägare
Inlägg: 886
Blev medlem: 06 mar 2014 07:44
Ort: Laholm

Re: Hur fungerar hemleverans?

Inlägg av Delta »

Jag fick min första P85 levererad hem med släpkärra från Köpenhamn den 13. juni 2014. Det fanns inte någon svensk leverantör då.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19599
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Hur fungerar hemleverans?

Inlägg av Bjelke »

Och jag blev erbjuden det i Mars 2015, men tackade nej och åkte ner till Väsby istället :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
wanderlei
Inlägg: 26
Blev medlem: 14 sep 2020 16:28

Re: Hur fungerar hemleverans?

Inlägg av wanderlei »

sstteeffaannss skrev:
Hej, då jag inte får svar av Tesla så försöker jag här istället som rubriken lyder så undrar jag hur "hemleverans" fungerar i Sverige. Har inte hittat vad exakt hemleverans betyder i detta fallet.

Kör dem bilen eller fraktas den med lastbil eller trailer och förr och nackdelar på det?

OBS osäker vart jag skulle lägga denna fråga så la den i M3 forumet då det är en sån jag ska ha

Mvh
Stefan
Jag beställde en bil i slutet av december och valde hemleverans. Jag bor i en av Sveriges största städer men det stod ändå i nästa steg att hemleverans inte är möjligt hos mig och att jag skulle välja ett Tesla Service center istället. Så tyvärr inte svar på hur de levereras hem. Men jag tror tyvärr inte att det är möjligt, även fast man får det valet vid beställning.
Beställd Model3 LR. Leverans maj 2022
Användarvisningsbild
Melkin
Teslaägare
Inlägg: 166
Blev medlem: 29 jan 2019 11:01
Ort: Täby

Re: Hur fungerar hemleverans?

Inlägg av Melkin »

Tror inte det är så vanligt, men jag fick hemleverans av min Model 3 i mars 2019. De kom med en Model X med släpkärra som de kört från Trosta till Täby. Se bild på hur det såg ut.
20190329_103413.jpg
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Kia Soul EV 30kWh
sstteeffaannss
Inlägg: 7
Blev medlem: 16 nov 2021 22:36
Ort: Malung

Re: Hur fungerar hemleverans?

Inlägg av sstteeffaannss »

Nån som vet vart max mil man får vara ifrån närmsta leveranscenter för att ta hemleveransen?
Jonte73
Inlägg: 163
Blev medlem: 25 feb 2021 10:10

Re: Hur fungerar hemleverans?

Inlägg av Jonte73 »

sstteeffaannss skrev:
Nån som vet vart max mil man får vara ifrån närmsta leveranscenter för att ta hemleveransen?
Som sagt… Det är inte möjligt att få det i Sverige nu för tiden.
Skriv svar