Ni som beställt MYP
Moderator: Redaktion
Re: Ni som beställt MYP
Mer hype!
Pratade med Tesla Malmö idag och de sa att andra halvan av maj smäller det till ordentligt med bilar, verkar det som.
Ingen har hört något men när det väl kommer så blir det ketchupeffekten.
Ca 200 bilar beställda och ska levereras via Malmö
Pratade med Tesla Malmö idag och de sa att andra halvan av maj smäller det till ordentligt med bilar, verkar det som.
i slutet av Maj sa dom till mig idag och sen mest i juniWedges skrev:Mer hype!

- markuswesterberg
- Teslaägare
Vill inte hetsa upp någon i onödan nu men på baksidan av Tesla Norrköping, synlig från E22:an, stod antingen en VIT MYP eller en vit MXP. Runt fälgarna satt röd tejp typ eller nåt vilket antyder att den är helt ny. Och då måste det väl vara en vit MYP?? Hade tyvärr inte tid att stanna till och kolla ordentligt
(( Såg iaf spoilern och att det inte var en MS eller M3…

-
Åkte förbi på vägen hem från golfbanan och det var en X med svarta fälgar.markuswesterberg skrev:Vill inte hetsa upp någon i onödan nu men på baksidan av Tesla Norrköping, synlig från E22:an, stod antingen en VIT MYP eller en vit MXP. Runt fälgarna satt röd tejp typ eller nåt vilket antyder att den är helt ny. Och då måste det väl vara en vit MYP?? Hade tyvärr inte tid att stanna till och kolla ordentligt(( Såg iaf spoilern och att det inte var en MS eller M3…
- markuswesterberg
- Teslaägare
Damn it!!!! En helt ny MXP alltså? Trodde inte det levererades nya X och med spoiler? Men tack för att du stillade min nyfikenhet!mbjoerklund skrev:Åkte förbi på vägen hem från golfbanan och det var en X med svarta fälgar.markuswesterberg skrev:Vill inte hetsa upp någon i onödan nu men på baksidan av Tesla Norrköping, synlig från E22:an, stod antingen en VIT MYP eller en vit MXP. Runt fälgarna satt röd tejp typ eller nåt vilket antyder att den är helt ny. Och då måste det väl vara en vit MYP?? Hade tyvärr inte tid att stanna till och kolla ordentligt(( Såg iaf spoilern och att det inte var en MS eller M3…
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Japp, men däckbredden borde vara 265/285 istället för 255/275 med tanke på fälgbreddenJontez skrev:Det är ju ett gott tecken! Jag var inne på MoS idag och säljaren där väntade själv på en svart MYP så han var lika förväntansfull som jag över leverans.A_Danieli skrev:De stod inte där när jag var där och snokade i mars. Då stod de lite lätt gömda längre bort på en grusplan. På den där platsen stod det bara nya nytvättade bilar med eller utan plåtar. 3:or, någon S och någon X. De där är kanske trots allt bilar som ska levereras.JohnnyBravo skrev:Från FB nyss.
Jäklar var bra 21" fälgarna gör sig på bilen. Riktigt snyggt.
3P 2019 / SP 2023 / YP 23/24 / SigenStor 14,8kWp 24kWh /
- Frippanecci
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/http://---">http://---
Samma tysk som varit framme på Y som på 3 då.. jag hade 245 istället för 235 på min M3P.Tellus skrev:Japp, men däckbredden borde vara 265/285 istället för 255/275 med tanke på fälgbreddenJontez skrev:Det är ju ett gott tecken! Jag var inne på MoS idag och säljaren där väntade själv på en svart MYP så han var lika förväntansfull som jag över leverans.A_Danieli skrev:De stod inte där när jag var där och snokade i mars. Då stod de lite lätt gömda längre bort på en grusplan. På den där platsen stod det bara nya nytvättade bilar med eller utan plåtar. 3:or, någon S och någon X. De där är kanske trots allt bilar som ska levereras.JohnnyBravo skrev:Från FB nyss.
Porsche Panamera Turbo
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
MX Performance (Raven) - såld
MS Performance (Raven) - såld
Beställd:
CyberTruck
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
MX Performance (Raven) - såld
MS Performance (Raven) - såld
Beställd:
CyberTruck
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Alla Tesla verkar ha för smala däck i förhållande till fälgbredden.Tellus skrev:Japp, men däckbredden borde vara 265/285 istället för 255/275 med tanke på fälgbreddenJontez skrev:Det är ju ett gott tecken! Jag var inne på MoS idag och säljaren där väntade själv på en svart MYP så han var lika förväntansfull som jag över leverans.A_Danieli skrev:De stod inte där när jag var där och snokade i mars. Då stod de lite lätt gömda längre bort på en grusplan. På den där platsen stod det bara nya nytvättade bilar med eller utan plåtar. 3:or, någon S och någon X. De där är kanske trots allt bilar som ska levereras.JohnnyBravo skrev:Från FB nyss.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Nu har det gått från 13 till 21 MYP i Sverige, någon bör få sin bil inom de närmsta dagarna!
Trevligt! Ja men då måste det bli leveranser SOON!
MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
- JohnnyBravo
- Teslaägare
Härligt! Lite underligt att majoriteten är reggade i Stockholm. Trodde de skulle vara lite mer spridning.
-
Verkar som det finns en vit MYP från Berlin i Italien. Demo eller levererad till kund är oklart.
Oh det där är bra. Att dessa 8 bilar är reggade i Stockholm gör ju att hoppat tänds som ett tomteblossGustaf80 skrev:Nu har det gått från 13 till 21 MYP i Sverige, någon bör få sin bil inom de närmsta dagarna!

Model 3 LR 2021 Midnight/Black SÅLD
Model Y Performance 2022 Black/Black
Model Y Performance 2022 Black/Black
-
Tesla Norge får in MYP nästa vecka, har bokat provkörning på tisdag. Något jag ska testa? Förutom accelerationen då.
Överväger att byta in min 2022 MYLR, men Teslas erbjudande var väldigt lågt på 500k (nypris 550k).

Överväger att byta in min 2022 MYLR, men Teslas erbjudande var väldigt lågt på 500k (nypris 550k).
Var inne på Tesla segeltorp och såg att det gjorts lite ändringar interiört bland annat dubbelstygn på sätena och dynan på sidan av sitsen ser snyggare och lite lyxigare ut
(för er som inte sett det i videos på youtube)

Sandman
-
Teslas säten är en riktig vattendelare!Esandh skrev:Var inne på Tesla segeltorp och såg att det gjorts lite ändringar interiört bland annat dubbelstygn på sätena och dynan på sidan av sitsen ser snyggare och lite lyxigare ut(för er som inte sett det i videos på youtube)
Efter att ha provkört MYP så tillhör jag sidan som fullständigt älskar sätena. Tidigare PS2 har horribla säten så ser fram emot långresor igen när jag väl fått min MYP

Tycker sätena är bland det viktigaste och de är grymt sköna!
MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
Tycker sätena är bland det viktigaste och de är grymt sköna!
MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
Jag tyckte säterna på my var skönare, tyckte kanterna var lite hårda.. men provsatt bara i 2 min i mos när jag var där
Ser mörk ut att någon får leverans i April 

MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
- JohnnyBravo
- Teslaägare
Man sitter som på nålar och väntar på att något skall hända.
Beställde en sv-sv MYP i början på Mars och man hoppas på leverans i Maj.
Blir min första Tesla så skall blir riktigt skoj.
Har en PS2 nu som jag skall sälja och frågan är hur länge man skall vänta innan man försöker sälja den.
Beställde en sv-sv MYP i början på Mars och man hoppas på leverans i Maj.
Blir min första Tesla så skall blir riktigt skoj.
Har en PS2 nu som jag skall sälja och frågan är hur länge man skall vänta innan man försöker sälja den.