Specifika mått, Model X, 7-sits 2020

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

BennysTesla
Inlägg: 1
Blev medlem: 02 jun 2022 15:21

Specifika mått, Model X, 7-sits 2020

Inlägg av BennysTesla »

Hej,

Efter att ha sökt land och rike (och internet) runt så undrar jag om någon vänlig själ skulle kunna hjälpa mig att mäta/få fram mått på:

Avståndet (det kortaste) från mittenraden (om man har den så långt bak det går) till luckan "under" bagageutrymmet.

Höjden där luckan tar vid.

Bredden, om man fäller ena stolen längst bak, mellan väggen och den uppfällda stolen.

Vi funderar på att införskaffa en model x, då vår tidigare model 3 inte kommer räcka till våra många bökiga resor med en hund, två katter, en åttaåring och snart en nyfödd, barnvagn, all packning, osv. Det finns oerhört många trådar över hela internet angående hundburar till model x, men jag har inte lyckats hitta någon som avhandlar hundbur med endast ett fällt säte längst bak, och möjligheten att rymma en bur som fortfarande tillåter "lätt" tillgång till förvaringsutrymmet under.

Tack så himla mycket för hjälpen!
Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare
Inlägg: 1226
Blev medlem: 11 mar 2019 13:03
Ort: Stockholmsområdet

Specifika mått, Model X, 7-sits 2020

Inlägg av Hertsh »

Ska göra så gott jag kan för att svara på dina frågor. Hoppas jag tolkat dina frågor rätt, men tog ändå lite fler mått än du frågade efter pga osäkerhet i vad du var ute efter.

Mellanrad längst bak. Mått i botten till stängd lucka: 119,4. Topp av säte till lucka: 99,4

Stängd lucka höjd från luckan kant (artifiellt mått för rutan är ovanför kanten): 43,4. Från ruta ner till botten på samma ställe (längst bak i bagageutrymmet): 58,8

Mått från tak där luckans gångjärn sitter (mitt i bilen), ner till botten av bagageutrymmet: 71,6

Smalaste punkt från mellanradens ryggstöd till falkvingedörr när höger säte är fällt är 50,2

Allt mätt med lasermått efter bästa förmåga.

Om du har mer specifika frågor så skjut så ska jag försöka svara.
MX LR (Raven) 2019
Skriv svar