Då finns det kanske hopp för mig som beställde en MYLR idag för exakt ett år sedan, och ändrade till MYP härom dan istället för att ta emot leverans.Hazze7 skrev:10/3thogr skrev:När gjorde du ursprungliga beställningen på MYLR?Hazze7 skrev:När jag ändrade från MYLR till MYP svart/svart i veckan fick jag uppdaterat fönster inom ett dygn. Igår fick jag VIN och slutfaktura med prel leveransdatum 17/6. Inget SMS än.
Ni som beställt MYP
Moderator: Redaktion
Re: Ni som beställt MYP
Jonte1, gjorde du det fysiskt på plats någonstans eller lyckades du på nätet?Jonte1 skrev:Jag har gjort precis samma sak - ändrade till vit/svart igår fm. Beställde grå/svart okt -21.Ginflyer skrev:Just nu i Malmö Fick det till ca 45 st, alla vita.
Beställde en grå/svart i jan -21. Fick nog nu och åkte in och ändrade till en vit/svart. Får se om det var hål i huvudet eller inte.
Jag ringde upp Tesla Segeltorp. En timme senare var ordern ändrad. Jag har fortfarande nov-dec som uppskattad leveranstid...Derp skrev:Jonte1, gjorde du det fysiskt på plats någonstans eller lyckades du på nätet?Jonte1 skrev:Jag har gjort precis samma sak - ändrade till vit/svart igår fm. Beställde grå/svart okt -21.Ginflyer skrev:Just nu i Malmö Fick det till ca 45 st, alla vita.
Beställde en grå/svart i jan -21. Fick nog nu och åkte in och ändrade till en vit/svart. Får se om det var hål i huvudet eller inte.
Performancebil, miljövänligare.. finns säkert många orsakerFripp skrev:Någon som vet varför det inte finns val av dubbdäck till performance?
Vad ska man med föredetta dubbdäck till efter en 0-100 eller omkörning etc.Bear skrev:Performancebil, miljövänligare.. finns säkert många orsakerFripp skrev:Någon som vet varför det inte finns val av dubbdäck till performance?

Nokian hakka 10 finns inte i 21”, jag tror det är svårt att hitta dubbdäck i den dimensionen.Fripp skrev:Någon som vet varför det inte finns val av dubbdäck till performance?
Model 3 LR 2021, 580 km, Midnight Silver, Aero, Helsvart interiör, AP, Dragkrok.
tigermann skrev:Nokian hakka 10 finns inte i 21”, jag tror det är svårt att hitta dubbdäck i den dimensionen.Fripp skrev:Någon som vet varför det inte finns val av dubbdäck till performance?
Jodå, det finns 275/35/21 Hakka 10. Vet dock inte om de har fram, men det spelar ju mindre roll. Tesla erbjuder inte det.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Däckonline har Hakka 10 i 255/35-21.tigermann skrev:Nokian hakka 10 finns inte i 21”, jag tror det är svårt att hitta dubbdäck i den dimensionen.Fripp skrev:Någon som vet varför det inte finns val av dubbdäck till performance?
Men det är det enda dom har.
https://www.dackonline.se/search?sortCo ... eTypes=OFF
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Hakka 10 EV finns i 245 255 265 275 /35-21Jeppe_E skrev:tigermann skrev:Nokian hakka 10 finns inte i 21”, jag tror det är svårt att hitta dubbdäck i den dimensionen.Fripp skrev:Någon som vet varför det inte finns val av dubbdäck till performance?
Jodå, det finns 275/35/21 Hakka 10. Vet dock inte om de har fram, men det spelar ju mindre roll. Tesla erbjuder inte det.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Nähä, tydligen inte. Nu står det: September 30 – November 14thogr skrev:Då finns det kanske hopp för mig som beställde en MYLR idag för exakt ett år sedan, och ändrade till MYP härom dan istället för att ta emot leverans.Hazze7 skrev:10/3thogr skrev:När gjorde du ursprungliga beställningen på MYLR?Hazze7 skrev:När jag ändrade från MYLR till MYP svart/svart i veckan fick jag uppdaterat fönster inom ett dygn. Igår fick jag VIN och slutfaktura med prel leveransdatum 17/6. Inget SMS än.

Vad bytte du från och till? (Färg, fälg, osv).thogr skrev:Nähä, tydligen inte. Nu står det: September 30 – November 14thogr skrev:Då finns det kanske hopp för mig som beställde en MYLR idag för exakt ett år sedan, och ändrade till MYP härom dan istället för att ta emot leverans.Hazze7 skrev:10/3thogr skrev:När gjorde du ursprungliga beställningen på MYLR?Hazze7 skrev:När jag ändrade från MYLR till MYP svart/svart i veckan fick jag uppdaterat fönster inom ett dygn. Igår fick jag VIN och slutfaktura med prel leveransdatum 17/6. Inget SMS än.
Hade du fått bekräftat datum och VIN på din MYLR
alltså?
Kia EV9 GT-line 7-sits Pebble Grey 2024
Model Y LR Quicksilver lev mars 2023 såld
Model Y P vit/sv lev. aug 2022 såld
-
Hej! Ska foliera bort allt trä i min bil, vet någon vad det är för färgkod på denna eller var jag kan tänkas hitta den?
Finns olika varianter. Jag tog hem.denna. https://dl.wish.com/hTeWG (rabattkod: xlxvvlq )
Min MYLR var grå/svart med 19”. Fått sms med datum att godkänna. VIN i koden.flamman skrev:Vad bytte du från och till? (Färg, fälg, osv).thogr skrev:Nähä, tydligen inte. Nu står det: September 30 – November 14
alltså?
Bytte till MYP svart/svart.
-
Tack för tips, men jag vill ha den gråa färgen som är där men på dashboarden som idag är i trä!Wizliz skrev:Finns olika varianter. Jag tog hem.denna. https://dl.wish.com/hTeWG (rabattkod: xlxvvlq )
thogr skrev:Min MYLR var grå/svart med 19”. Fått sms med datum att godkänna. VIN i koden.flamman skrev:Vad bytte du från och till? (Färg, fälg, osv).thogr skrev:Nähä, tydligen inte. Nu står det: September 30 – November 14
alltså?
Bytte till MYP svart/svart.

Kör du en Nine T!trebor5 skrev:Var uppe en sväng i Trosta med en annan "Berlin Built" och kikade nyss.

Respekt!
Kör själv en F800S för tillfället.
Körde en R9T tills i våras då jag bytte till en R18 (50-årskris).EljoGigo skrev:Kör du en Nine T!trebor5 skrev:Var uppe en sväng i Trosta med en annan "Berlin Built" och kikade nyss.![]()
Respekt!
Du kompenserar duktig upp med en tesla MYPtrebor5 skrev:Körde en R9T tills i våras då jag bytte till en R18 (50-årskris).EljoGigo skrev:Kör du en Nine T!trebor5 skrev:Var uppe en sväng i Trosta med en annan "Berlin Built" och kikade nyss.![]()
Respekt!

Leveransfönstret uppdateras varje dag, jag har gått från 9/6 till 11/6 nu. Jag har dock inte fått något SMS, och kan bara se VIN i källkoden. Hur ser det ut för er andra som har samma fönster och leveransplats Norrköping?
//R
//R
- FlyingBlue
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/Roger53431
Jag har VIN på fakturan också med samma fönster som du. Betalar kontant.rodahl76 skrev:Leveransfönstret uppdateras varje dag, jag har gått från 9/6 till 11/6 nu. Jag har dock inte fått något SMS, och kan bara se VIN i källkoden. Hur ser det ut för er andra som har samma fönster och leveransplats Norrköping?
//R
Tesla Model Y P, AP, -22
Tesla Model 3 LR AWD, FSD, -19
BMW i3, -18
Reservation Cybertruck Tri Motor AWD RN1127948XX
Reservation Cybertruck Dual Motor AWD RN1129110XX
Reservation Cybertruck Tri Motor AWD RN1127948XX
Reservation Cybertruck Dual Motor AWD RN1129110XX
Samma för mig.rodahl76 skrev:Leveransfönstret uppdateras varje dag, jag har gått från 9/6 till 11/6 nu. Jag har dock inte fått något SMS, och kan bara se VIN i källkoden. Hur ser det ut för er andra som har samma fönster och leveransplats Norrköping?
//R
- Guldstrand
- Teslaägare
Bytte till MYP den 8/6 nu fått datum aug-okt.
Kan hoppas det kommer närmre så man kan få en bil till semestern..
Vilken färg?Guldstrand skrev:Bytte till MYP den 8/6 nu fått datum aug-okt.