Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
wannabee
Teslaägare

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av wannabee »

YouNeverWalkAlone skrev:
En random fråga, görs alla M3 i Kina?
De görs ju i Freemont (USA) också, men därifrån exporteras nog inte längre till Europa.
Användarvisningsbild
Wolf78
Teslaägare

Inlägg av Wolf78 »

Verkar som att bonusen rök för beställd M3P med lev Q3. Nytt pristak för bonus Max 700k from 8/7 och SKV Nyprislista publicerad 2/6 uppdaterat pris M3P 724 tkr. Känns lite som en miss av Tesla speciellt då förmånsvärdet går ned ordentligt from 1/7. Men kanske det dyker upp en båt 29/6 med massa vita Model 3
performance redo för uthämtning 1-7/7…..
Men litar nog tyvärr mer åt avhopp….
Tesla M3 HLR
VW ID4
Tesla M3P 2022
Tesla Model S 75D 2018
Tesla Model 3 LR 2020
Tesla Model Y LR 2021
Tesla Model 3 LR 2019
Användarvisningsbild
eizzmar
Teslaägare

Inlägg av eizzmar »

Wolf78 skrev:
Verkar som att bonusen rök för beställd M3P med lev Q3. Nytt pristak för bonus Max 700k from 8/7 och SKV Nyprislista publicerad 2/6 uppdaterat pris M3P 724 tkr. Känns lite som en miss av Tesla speciellt då förmånsvärdet går ned ordentligt from 1/7. Men kanske det dyker upp en båt 29/6 med massa vita Model 3
Blir antagligen avhopp för mig med. Har en M3P 2021 som skulle bytas upp till en 2022 men är inte så sugen på att betala samma pris för en LR som en P bara för att få bonus…så jäkliga tråkigt detta är!
slaktarn

Inlägg av slaktarn »

Hoppas nu inte att de som beställt m3p som byter till m3lr eller standard m3 tack vare taket på 700.000kr för bonus, går före oss andra i ”kön”
Användarvisningsbild
wannabee
Teslaägare

Inlägg av wannabee »

slaktarn skrev:
Hoppas nu inte att de som beställt m3p som byter till m3lr eller standard m3 tack vare taket på 700.000kr för bonus, går före oss andra i ”kön”
Jag gissar att de som fått VIN nummer klarar sig, men de som inte matchats ännu ligger nog risigare till.

Det går ju att söka på VIN numret (=chassinummer) så då har man ju möjlighet att kolla vem som fick ens bil om Tesla skulle få för sig att ge den till någon annan. Så förhoppningsvis gör inte Tesla så.
Användarvisningsbild
Moondog
Teslaägare

Inlägg av Moondog »

Blir avbeställning här med om M3P ej går under 700k gränsen för bonusen
Användarvisningsbild
Anmg
Teslaägare

Inlägg av Anmg »

Moondog skrev:
Känns som det kommer finnas många M3P framöver här :o
Men varför skulle den gå under 700k? Tror ni tesla kompenserar och sänker priset? Varför lägga priset kring LR, vem köper den då (förutom dom som behöver drag?).
Användarvisningsbild
eizzmar
Teslaägare

Inlägg av eizzmar »

Anmg skrev:
Moondog skrev:
Men varför skulle den gå under 700k? Tror ni tesla kompenserar och sänker priset? Varför lägga priset kring LR, vem köper den då (förutom dom som behöver drag?).
När jag beställde min M3P i mars för leverans i maj så kostade den 689.000 kr…
Nu bara för att Skatteverket har uppdaterat sina listor och att Tesla har försenade leveranser så missar jag bonus och min bil blev helt plötsligt 70.000 kr dyrare.
Om jag nu ska få bonus så måste jag ta en LR för samma pris som Performance kostade mig.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

eizzmar skrev:
Wolf78 skrev:
Blir antagligen avhopp för mig med. Har en M3P 2021 som skulle bytas upp till en 2022 men är inte så sugen på att betala samma pris för en LR som en P bara för att få bonus…så jäkliga tråkigt detta är!
Vad är det du saknar i din 21 som gör att du byter till en 22?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
eizzmar
Teslaägare

Inlägg av eizzmar »

taliz skrev:
eizzmar skrev:
Wolf78 skrev:
Vad är det du saknar i din 21 som gör att du byter till en 22?
Jag tog leverans i slutet av mars 2021 dvs sista batchen innan ”riktiga” 2021 modellerna började levereras ut. Jag saknar därmed rattvärme och utomhushögtalare (boombox) som övriga 2021 har. Med 2022 modellerna medföljer även uppvärmda torkarblad och nya AMD-processorn. Bara processorn är värd en hel del då den är mycket snabbare och kraftfullare vilket antagligen innebär att den kommer få nya spel och uppdateringar längre än Intel Atom-processorn. En 2022 bil är alltså betydligt mer framtidssäker. I samband med bytet skulle jag också passa på o välja ny färg samt vit klädsel istället för svart. Men känns inte så roligt nu…mest trött på att jag i mars betalade listpriset 689.000 för bilen. O nu bara för att Skatteverket uppdaterat listorna med de nya priserna och att min bil är försenad så innebär det en slopad bonus…systemet är så jäkla illa uppbyggt…
Storm

Inlägg av Storm »

Sitter i samma sits och kan bara hålla med.
Användarvisningsbild
Anmg
Teslaägare

Inlägg av Anmg »

eizzmar skrev:
Anmg skrev:
Moondog skrev:
När jag beställde min M3P i mars för leverans i maj så kostade den 689.000 kr…
Nu bara för att Skatteverket har uppdaterat sina listor och att Tesla har försenade leveranser så missar jag bonus och min bil blev helt plötsligt 70.000 kr dyrare.
Om jag nu ska få bonus så måste jag ta en LR för samma pris som Performance kostade mig.
Aha ja förstår.

Förstår även frustrationen. Börjar känna mig uppgiven om hur man ska göra med, vi har ingen tesla men vill beställa. En standard eller en LR, men det är ju så osäkert allt överallt. Och helt sjuka andrahandvärden på allt. Va ska man göra... 1års väntan.... pust.
slaktarn

Inlägg av slaktarn »

Någon som har planerad leverans av sin bil? Känns som att tesla endast levererar model Y nu?
Jocke08

Inlägg av Jocke08 »

slaktarn skrev:
Någon som har planerad leverans av sin bil? Känns som att tesla endast levererar model Y nu?
Har VIN plus 11-25/6 i appen. Fått sms att jag är matchad men inte upphämtning-sms. M3 SR med upphämtning Trosta.
dah1berg

Inlägg av dah1berg »

Beställde en svart ”sr” igår, håller tummarna för att det blir en snabbare leverans än det uppskattade datumet!
Användarvisningsbild
J_Pettersson
Teslaägare
Ort: Tibber referral kod https://invite.tibber.com/afr8vwfg
Kontakt:

Inlägg av J_Pettersson »

Jocke08 skrev:
slaktarn skrev:
Har VIN plus 11-25/6 i appen. Fått sms att jag är matchad men inte upphämtning-sms. M3 SR med upphämtning Trosta.
Har VIN plus 11-25/6 i appen. Fått sms att jag är matchad men inte upphämtning-sms. M3 SR med upphämtning Malmö. Hade november som ursprungliga datum. Borde få SMS i veckan som kommer kring leverans mellan 21-25 juni.
Användarvisningsbild
CharlieAlphaMike
Teslaägare

Inlägg av CharlieAlphaMike »

Like many others, we've been given our VIN number. Our expected delivery date of between 11th and 25th June has changed this morning to between the 17th and 30th June 2022.

Contrary to what other people have said, the experience of dealing with Tesla staff at Solna and Segeltorp has been very good. We've found them to be very helpful (we've had a lot of questions) and responsive.

On another note. We've drove from Stockholm to Malmö on Saturday and counted 8 car transporters all loaded with Tesla's (6 cars per transporter) but all Model Y's and mainly white. They were heading north towards Stockholm. Yesterday, Sunday, we drove through Germany and Holland and counted another 3 transporters, again, all loaded with Y's and all heading north.
Senast redigerad av CharlieAlphaMike, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Molarin
Teslaägare

Inlägg av Molarin »

Fick betalningsuppgifter i kväll. Fortfarande 14-28 juni som EDD. Om två timmar lägger Theben till i Zeebrugge.
2024 Model Y LR RWD - Quicksilver white
2022 Model 3 RWD - White white
Stadens Kafferosteri och Hotell Nyboholm i Ulricehamn.
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jonas44573

Inlägg av jonasl »

Titta, jag med. Slutfaktura med regnummer och enligt slutfakturan lev 25/6, midsommardagen av alla dagar. Hoppas fortfarande på lite före midsommar..
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
Molarin
Teslaägare

Inlägg av Molarin »

Där dök regnummmer upp på car.info!

Hur långt tidsspann brukar man få att boka in leverans? Efter 1 juli går ju förmånsvärdet ner litegrann...
Användarvisningsbild
elmaco75
Teslaägare

Inlägg av elmaco75 »

Har nu fått slutfaktura samt preliminär upphämtning 23:e juni (röd Model 3 RWD).
Användarvisningsbild
Molarin
Teslaägare

Inlägg av Molarin »

Märkligt. Samtidigt som jag får SMS om "inom kort får du SMS och kan välja tid för upphämtning" och registreringsnummer dyker upp på car.info så ändras EDD från 14-28 juni till 15-29 juli.
dah1berg

Inlägg av dah1berg »

elmaco75 skrev:
Har nu fått slutfaktura samt preliminär upphämtning 23:e juni (röd Model 3 RWD).
När beställde du den?
Användarvisningsbild
wannabee
Teslaägare

Inlägg av wannabee »

Molarin skrev:
Märkligt. Samtidigt som jag får SMS om "inom kort får du SMS och kan välja tid för upphämtning" och registreringsnummer dyker upp på car.info så ändras EDD från 14-28 juni till 15-29 juli.
En i model Y tråden fick också det, han kontaktade Tesla och fick reda på att de skrivit Juli i stället för Juni av misstag.
kf93

Inlägg av kf93 »

Nu så! :D
24A187D6-AFAF-44C7-8EE0-5DBB461C87FA.jpeg
Model 3 RWD 2022
Skriv svar