Stort tack! Tillräckligt enkelt, så t o m jag fixade det!!EljoGigo skrev:Esnilsson skrev:Hej!
Som flera andra så har jag fått tid för upphämtning på fredag, Trosta.
Beställd 24/3 v/s
Hur gör ni för att få fram reg.nr?
Om någon vänlig själ orkar förklara så är jag tacksam, tyvärr tekniskt inkompetent
Jag klistrade in VIN numret i sökfältet på car.info och då dök reg nr upp.
Ni som beställt MYP
Moderator: Redaktion
Re: Ni som beställt MYP
Esnilsson skrev:Stort tack! Tillräckligt enkelt, så t o m jag fixade det!!EljoGigo skrev:Esnilsson skrev:Hej!
Som flera andra så har jag fått tid för upphämtning på fredag, Trosta.
Beställd 24/3 v/s
Hur gör ni för att få fram reg.nr?
Om någon vänlig själ orkar förklara så är jag tacksam, tyvärr tekniskt inkompetent
Jag klistrade in VIN numret i sökfältet på car.info och då dök reg nr upp.
Lärde mig själv från andra vänliga själar här på forumet, så kul att kunna hjälpa andra.
Grattis Då börjar det nog brännas för mig med. Men har Umeå känns som man kanske skulle tagit Trosta istället då ni down under verkar få mera Bilar. Konstigt när ni bor så avsidesIlduce77 skrev:Fått slutfaktura och VIN.. På fakturan stod det preliminär hämtning 19 juni..
Beställd 13 april, vit med svart inredning, ska hämtas i Malmö.
PS.. Är 45 år, men beter mig titt som tätt mer som 25...

Det såg mörkt ut ett tag, men till sist hände det..Nikohm skrev:Grattis Då börjar det nog brännas för mig med. Men har Umeå känns som man kanske skulle tagit Trosta istället då ni down under verkar få mera Bilar. Konstigt när ni bor så avsidesIlduce77 skrev:Fått slutfaktura och VIN.. På fakturan stod det preliminär hämtning 19 juni..
Beställd 13 april, vit med svart inredning, ska hämtas i Malmö.
PS.. Är 45 år, men beter mig titt som tätt mer som 25...![]()

Jag har hängt en del i LR-tråden också och det verkar ändå som att det händer en del uppe hos er också..
Bilarna här har vi kapat när lastbilarna passerat oss. Det är därför de inte når upp till er..

Jag har ingen aning, men så här har det sett ut hos mig..IsKub skrev:Är det någon som vet hur ofta Tesla uppdaterar leveranstiden på kontot?
Från beställning 13 april till 1 Juni, stod det juli på mig.
1 juni ändrades det till 25-30 juni.
7 juni ändrades det till okt-dec.
8 juni ändrades det till 29-30 juni.
10 juni ändrades till 5 juli-4 aug.
15 juni ändrades det till 15-25 juni. VIN i kod och slutfaktura
-
29 år gammal. Inköpspriset är helt ointressant, TCO är det viktiga. Varit klart billigare för mig att köra M3 i två år än att köra min tidigare dieselbil-Audi. Räknar med att MYP också kommer bli billigare än en motsvarande bensin-/dieselbil i samma storlek.EljoGigo skrev:När man hör hur vi trånar efter de här 7äv1@ bilar så skulle man kunna tro att folk inte är mer än 20 år gamla… som små barn efter godisSkulle vara kul att höra hur gamla är folk här egentligen?
Givet bilens pris så borde folk vara åtminstone över 35 för att ha råd med dem…
Så hur gamla är ni egentligen? Ren nyfikenhet.
44 år själv.
Model 3 SR+ 2020 White/White
Model Y Performance 2022 Midnight/Black beställd
-
Har idag blivit matchad med en bil/ fått VIN (hittad vi VIN-finder) samt slutfaktura. Dock har jag fortfarande leveransdatum jul-sep och finns inget vin på mitt konto men enligt Tesla så är bilen hos dem i Norrköping och väntar på plåtar. De trodde jag skulle kunna hämta den nästa vecka.
Hittar dock inget när jag söker på mitt VIN-nummer. Vet någon om det brukar släpa några dagar innan det blir sökbart? När jag blev tilldelad vin till min M3 för några år sen så kunde jag söka på den direkt och få upp regnummer mm.
Hittar dock inget när jag söker på mitt VIN-nummer. Vet någon om det brukar släpa några dagar innan det blir sökbart? När jag blev tilldelad vin till min M3 för några år sen så kunde jag söka på den direkt och få upp regnummer mm.
Model 3 SR+ 2020 White/White
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
( = behåll cigarren i beredskapslägeAndersen skrev:Coolt, mitt mejl till Elon kom fram!TiborBlomhall skrev:Inför morgondagens nyhetsartikel kan jag redan idag tipsa om att enligt mina källor håller Tesla på att försöka omprioritera sina Europeiska leveranser för att hinna leverera så många MY (och troligtvis även M3P) som möjligt.
(Och på förekommen anledning: It aint over until the fat lady sings. Ge aldrig upp bara för att du tror att hoppet är ute!).

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Jag hämtar ut min MYP imorgon. Fick i förra veckan möjlighet att betala handpenningen. I slutfakturan fanns prisjustering -14k. Perfekt tänkte jag och betalade in angiven summa. Idag ringer Tesla och undrar varför jag inte betalat hela summan och jag blir ombedd att göra det imorgon. Förklarade att jag betalade summan enligt slutfakturan men jag var tvungen att betala 14k ändå.
Någon som varit med om liknande? Hur slutade det för er isf?
PS. Antar att prisjusteringen var för dragkrok (men jag hade aldrig beställt någon).
PS. Antar att prisjusteringen var för dragkrok (men jag hade aldrig beställt någon).
Samma för mig fast en LR. Blev ungefär som att kontantinsatsen blev 14k högre. Men det blir bättre för räntekostnaden och kassaflödet!johantd04 skrev:Jag hämtar ut min MYP imorgon. Fick i förra veckan möjlighet att betala handpenningen. I slutfakturan fanns prisjustering -14k. Perfekt tänkte jag och betalade in angiven summa. Idag ringer Tesla och undrar varför jag inte betalat hela summan och jag blir ombedd att göra det imorgon. Förklarade att jag betalade summan enligt slutfakturan men jag var tvungen att betala 14k ändå.
Model Y LR
Model S 100D -18
Är det en lucka för draget även om man inte har draget installerat ännu ?
MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
Till mig hörde Tesla av sig och förklarade att det var ett systemfel. Jag hade aldrig beställt någon dragkrok. Bara att betala in så att du kan hämta din bil.johantd04 skrev:Jag hämtar ut min MYP imorgon. Fick i förra veckan möjlighet att betala handpenningen. I slutfakturan fanns prisjustering -14k. Perfekt tänkte jag och betalade in angiven summa. Idag ringer Tesla och undrar varför jag inte betalat hela summan och jag blir ombedd att göra det imorgon. Förklarade att jag betalade summan enligt slutfakturan men jag var tvungen att betala 14k ändå.
En klok ung man, du varHelblodsprinsen skrev:29 år gammal. Inköpspriset är helt ointressant, TCO är det viktiga. Varit klart billigare för mig att köra M3 i två år än att köra min tidigare dieselbil-Audi.EljoGigo skrev:När man hör hur vi trånar efter de här 7äv1@ bilar så skulle man kunna tro att folk inte är mer än 20 år gamla… som små barn efter godisSkulle vara kul att höra hur gamla är folk här egentligen?
44 år själv.
Räknar med att MYP också kommer bli billigare än en motsvarande bensin-/dieselbil i samma storlek.

Jag var uppe på Trosta och hämtade min vita igår. Lycka!
Kan bara förmedla att det stod otroligt många vita! Skulle uppskatta det till typ 150 och kanske ett 20 svarta.
Enligt han som lämnade ut min bil sa han att dom skulle få in ännu mera och att dom nu lämnade ut ca 50 om dagen, och skulle öka nästa vecka..
Min förardörr var inte riktigt i linje med övrigt (panel gap). Det justerades på plats så det gick snabbt och smidigt. Håll koll på det när ni hämtar ut. Såg ungefär hälften bilarna omkring mig som hade samma gap.
Lycka till med leveranser nu!
Kan bara förmedla att det stod otroligt många vita! Skulle uppskatta det till typ 150 och kanske ett 20 svarta.
Enligt han som lämnade ut min bil sa han att dom skulle få in ännu mera och att dom nu lämnade ut ca 50 om dagen, och skulle öka nästa vecka..
Min förardörr var inte riktigt i linje med övrigt (panel gap). Det justerades på plats så det gick snabbt och smidigt. Håll koll på det när ni hämtar ut. Såg ungefär hälften bilarna omkring mig som hade samma gap.
Enligt turordningslistan så ska jag vara nästa på tur för en svart. Har inte fått något VIN ännu men man kan ju hoppas att någon av de 20 svarta är till migKalleB skrev:Jag var uppe på Trosta och hämtade min vita igår. Lycka!

Också 29 och körde en stor Audi Diesel innanHelblodsprinsen skrev:29 år gammal. Inköpspriset är helt ointressant, TCO är det viktiga. Varit klart billigare för mig att köra M3 i två år än att köra min tidigare dieselbil-Audi. Räknar med att MYP också kommer bli billigare än en motsvarande bensin-/dieselbil i samma storlek.EljoGigo skrev:När man hör hur vi trånar efter de här 7äv1@ bilar så skulle man kunna tro att folk inte är mer än 20 år gamla… som små barn efter godisSkulle vara kul att höra hur gamla är folk här egentligen?
44 år själv.

20/5 du beställt ? Är vi så långt i datumenacorn skrev:Enligt turordningslistan så ska jag vara nästa på tur för en svart. Har inte fått något VIN ännu men man kan ju hoppas att någon av de 20 svarta är till migKalleB skrev:Jag var uppe på Trosta och hämtade min vita igår. Lycka!

Bara hoppas för din skull
Har 10/4 men inget ännu
Om jag inte läser helt galet så ligger svart svart så långt fram i Trosta.Nikohm skrev:20/5 du beställt ? Är vi så långt i datumenacorn skrev:Enligt turordningslistan så ska jag vara nästa på tur för en svart. Har inte fått något VIN ännu men man kan ju hoppas att någon av de 20 svarta är till migKalleB skrev:Jag var uppe på Trosta och hämtade min vita igår. Lycka!
Lycka till med leveranser nu!![]()
Har 10/4 men inget ännu
Iofs dom är ju tryckt ut mkt. Har vitacorn skrev:Om jag inte läser helt galet så ligger svart svart så långt fram i Trosta.Nikohm skrev:20/5 du beställt ? Är vi så långt i datumenacorn skrev:Enligt turordningslistan så ska jag vara nästa på tur för en svart. Har inte fått något VIN ännu men man kan ju hoppas att någon av de 20 svarta är till migKalleB skrev:Jag var uppe på Trosta och hämtade min vita igår. Lycka!
Har 10/4 men inget ännu

Svart/Svart beställd 9/5, upphämtning Trosta, preliminärt september-oktoberacorn skrev:Om jag inte läser helt galet så ligger svart svart så långt fram i Trosta.Nikohm skrev:20/5 du beställt ? Är vi så långt i datumenacorn skrev:Enligt turordningslistan så ska jag vara nästa på tur för en svart. Har inte fått något VIN ännu men man kan ju hoppas att någon av de 20 svarta är till migKalleB skrev:Jag var uppe på Trosta och hämtade min vita igår. Lycka!
Har 10/4 men inget ännu

Det var ju lite oroande, kollar jag i excelen så får Hoffster sin bil i dagarna. Jag har förväntat 31/8 till 15/10 men hoppas på mirakel.ForestC skrev:Svart/Svart beställd 9/5, upphämtning Trosta, preliminärt september-oktoberacorn skrev:Om jag inte läser helt galet så ligger svart svart så långt fram i Trosta.Nikohm skrev:20/5 du beställt ? Är vi så långt i datumenacorn skrev:Enligt turordningslistan så ska jag vara nästa på tur för en svart. Har inte fått något VIN ännu men man kan ju hoppas att någon av de 20 svarta är till migKalleB skrev:Jag var uppe på Trosta och hämtade min vita igår. Lycka!
Har 10/4 men inget ännu
Ja det kommer jag, men har en MYLR som jag drar på leverans av, ska egentligen hämta ut den på tisdag men kommer flytta den till veckan efter i hoppet om att MYP kommer.anna__ skrev:Kommer ni avboka om bilen inte hinner lev i tid?