SuC Jönköping ur funktion?

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7589
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: SuC Jönköping ur funktion?

Inlägg av mikebike »

Niklas Z skrev:
krille skrev:
Niklas Z skrev:
Sant, men är de verkligen otillgängliga?
Säkerligen inte... men det tyder ju på kommunikationsproblem med stationen snarare än överbeläggning som en del tror...
Ja, det verkar onekligen som att det är något kommunikationsfel. Det kanske betyder att Tesla inte kan ta betalt av de som laddar där. Vore ju trevligt i så fall för de bilisterna.

Jag ska till Trondheim på lördag. Eftersom jag kommer passera förbi Sundsvall Väst kommer jag ändå att försöka ladda där, om den fortfarande är markerad som otillgänglig, så får vi se vad som händer.
Nu står Sundsvall West som 15/16, vilket känns normalt.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
Dexter86
Teslaägare
Inlägg: 870
Blev medlem: 28 jul 2021 18:08

Re: SuC Jönköping ur funktion?

Inlägg av Dexter86 »

TeslaKotte skrev:
Laddade där på väg söderut igår kväll utan några problem!
Bara jag och en till som hade vågat sig dit :D
Japp vi laddade också där , stod en grå 3 och en grå S där , samt vår gråa Y :)

Stod otillgänglig överallt i appar osv men det är bara tuta o köra, dom fungerar. Halmstad står också som ej tillgänglig emellanåt men den fungerar också.
Användarvisningsbild
Jonathanerik_77
Teslaägare
Inlägg: 86
Blev medlem: 06 nov 2017 10:56
Ort: Nybro

Re: SuC Jönköping ur funktion?

Inlägg av Jonathanerik_77 »

Niklas Z skrev:
mikebike skrev:
Niklas Z skrev:
Dexter86 skrev:
Är på plats och laddar, helt tomt typ haha jag och två till här
Full kräm!
Jag hade trott att Tesla snabbt skulle fixa detta problem, men nu har det väl varit så i flera dagar att det angetts att Jönköping inte varit tillgänglig, men ändå har det gått att ladda där?
Hudiksvall spökar också...
Ja, just nu säger Chargefinder 0/16 både i SuC Hudiksvall och Sundsvall Väst. Jag har svårt att tro att bägge stationerna skulle vara fulla efter kl. 21 en tisdagskväll.
Kan bekräfta att Hudiksvall funkar. Laddade där igår eftermiddag även fast den inte var öppen (enligt bilen).
Användarvisningsbild
Lillolle
Teslaägare
Inlägg: 25
Blev medlem: 09 maj 2021 06:38

Re: SuC Jönköping ur funktion?

Inlägg av Lillolle »

Barnen är på väg ner till sommarhuset i Skåne och laddar just nu på suc Jönköping.
Förvärmningen gick igång trots att den står som otillgänglig.
Model 3 lr 2021 82 kWh
Användarvisningsbild
Elmil
Teslaägare
Inlägg: 569
Blev medlem: 02 jan 2017 19:18
Ort: Smedjebacken
Referralkod: ts.la/mats11813

Re: SuC Jönköping ur funktion?

Inlägg av Elmil »

mikebike skrev:
Niklas Z skrev:
krille skrev:
Niklas Z skrev:
Sant, men är de verkligen otillgängliga?
Säkerligen inte... men det tyder ju på kommunikationsproblem med stationen snarare än överbeläggning som en del tror...
Ja, det verkar onekligen som att det är något kommunikationsfel. Det kanske betyder att Tesla inte kan ta betalt av de som laddar där. Vore ju trevligt i så fall för de bilisterna.

Jag ska till Trondheim på lördag. Eftersom jag kommer passera förbi Sundsvall Väst kommer jag ändå att försöka ladda där, om den fortfarande är markerad som otillgänglig, så får vi se vad som händer.
Nu står Sundsvall West som 15/16, vilket känns normalt.
Jag och tre till laddade på Sundsvall West onsdag kväll, och då var det samtidigt 0/16 tillgängliga vilket det också verkar vara i skrivande stund...
Model 3 LR 2019
14.9 kWp solceller
Skriv svar