Hur ofta spelar du spel i din Tesla (senaste 6 mån).

I denna tråden så har vi endast omröstningar och här kan alla skapa en omröstning

Moderator: Redaktion

Hur ofta spelar du spel i din Tesla (senaste 6 mån).

Flera gånger i veckan
5
4%
En gång i veckan
1
1%
Flera gånger per månad
9
6%
En gång i månaden
15
11%
Mer sällan
32
23%
Aldrig
79
56%
 
Antal röster: 141

Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6499
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Hur ofta spelar du spel i din Tesla (senaste 6 mån).

Inlägg av spacecoin »

Jag undrar om någon använder spelen... Jag gjorde det i en vecka, sedan har det varit aldrig.
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare
Inlägg: 1783
Blev medlem: 04 maj 2019 09:27

Re: Hur ofta spelar du spel i din Tesla (senaste 6 mån).

Inlägg av tor-ake »

Får man räkna in barnens spelande? I så fall är det nästan dagligen. Ibland flera timmar. "Kan du låsa upp bilen pappa? Jag går och spelar lite"
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10930
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Hur ofta spelar du spel i din Tesla (senaste 6 mån).

Inlägg av Jerker »

I början var det ju en kul grej att visa upp för folk när bilen var ny, men egentligen har varken jag eller någon annan nånsin spelat i bilen.
Fredrik j
Inlägg: 10952
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Hur ofta spelar du spel i din Tesla (senaste 6 mån).

Inlägg av Fredrik j »

tor-ake skrev:
Får man räkna in barnens spelande? I så fall är det nästan dagligen. Ibland flera timmar. "Kan du låsa upp bilen pappa? Jag går och spelar lite"
Köp ungarna ett x-box.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10422
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Hur ofta spelar du spel i din Tesla (senaste 6 mån).

Inlägg av Legato »

Fredrik j skrev:
tor-ake skrev:
Får man räkna in barnens spelande? I så fall är det nästan dagligen. Ibland flera timmar. "Kan du låsa upp bilen pappa? Jag går och spelar lite"
Köp ungarna ett x-box.
Hjälper ju föga om inte bilen har Hdmi och eluttag. Något Honda E väl fortfarande är rätt ensamt om, men där vet jag folk som tagit med X-boxen ;)
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
J_Pettersson
Teslaägare
Inlägg: 167
Blev medlem: 07 feb 2022 21:50
Ort: Tibber referral kod https://invite.tibber.com/afr8vwfg
Kontakt:

Re: Hur ofta spelar du spel i din Tesla (senaste 6 mån).

Inlägg av J_Pettersson »

spacecoin skrev:
Jag undrar om någon använder spelen... Jag gjorde det i en vecka, sedan har det varit aldrig.
Nu har jag inte haft min så speciellt länge.
Men då jag inte har laddning hemma som möjlighet och pga COVID sett allt på Netflix, HBO etc. så används spelandet ibland vid laddning.
Dels av mig och dels av kidsen som tycker det bästa med Teslan är just spelandet.
Fredrik j
Inlägg: 10952
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Hur ofta spelar du spel i din Tesla (senaste 6 mån).

Inlägg av Fredrik j »

Legato skrev:
Fredrik j skrev:
tor-ake skrev:
Får man räkna in barnens spelande? I så fall är det nästan dagligen. Ibland flera timmar. "Kan du låsa upp bilen pappa? Jag går och spelar lite"
Köp ungarna ett x-box.
Hjälper ju föga om inte bilen har Hdmi och eluttag. Något Honda E väl fortfarande är rätt ensamt om, men där vet jag folk som tagit med X-boxen ;)
Jag tänkte att dom var hemma när dom ville gå ut till bilen...
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10422
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Hur ofta spelar du spel i din Tesla (senaste 6 mån).

Inlägg av Legato »

Fredrik j skrev:
Legato skrev:
Fredrik j skrev:
tor-ake skrev:
Får man räkna in barnens spelande? I så fall är det nästan dagligen. Ibland flera timmar. "Kan du låsa upp bilen pappa? Jag går och spelar lite"
Köp ungarna ett x-box.
Hjälper ju föga om inte bilen har Hdmi och eluttag. Något Honda E väl fortfarande är rätt ensamt om, men där vet jag folk som tagit med X-boxen ;)
Jag tänkte att dom var hemma när dom ville gå ut till bilen...
Eller på sommarstället. Eller på hotellet. Jag förstod vad du menade, men poängen med att ha det i bilen är ju flexibiliteten.
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Anderzzon
Teslaägare
Inlägg: 617
Blev medlem: 11 maj 2015 21:48

Re: Hur ofta spelar du spel i din Tesla (senaste 6 mån).

Inlägg av Anderzzon »

Jag har hittills lagt betydligt mer tid på att få igång mina trådlösa kontroller jag köpte än på faktiskt spelande. Men oavsett är det en feature som jag uppskattar att ha tillgång till.
tommyd
Inlägg: 178
Blev medlem: 24 mar 2021 06:15

Re: Hur ofta spelar du spel i din Tesla (senaste 6 mån).

Inlägg av tommyd »

Hmm... Snarare så har jag slutat spela bilspel och slutat köra gocart eftersom min M3P tillfredsställer dessa behov varje gång jag trycker plattan i mattan. När jag sitter i bilen och laddar bilen så surfar jag oftast på mobilen bara. Men jag tycker om att ha möjligheten att kunna kolla på t.ex. Netflix eller Youtube på bilens skärm. Dock så stänger jag nästan alltid av Youtube eftersom mängden reklam på senare år blivit olidlig och det inte går att installera en adblocker i bilens Youtube-app.

Det är också jobbigt att vänta typ 20 sek eller vad det tar för bilen att starta Netflix- eller Youtube-appen (Jag har den långsamma CPU:n då bilen är från 2021), så oftast surfar jag lite på mobilen bara eftersom jag slipper vänta på att en app ska starta och jag slipper kopiösa mängder reklam. Om en kompis är med i bilen så babblar jag med kompisen. Eller ibland babblar jag med en kompis via bilens inbyggda högtalar-telefon.
Här är en lista på förkortningar och deras betydelse, som folk i detta Tesla-forum ofta använder: viewtopic.php?f=57&t=6258#p122075
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7675
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Hur ofta spelar du spel i din Tesla (senaste 6 mån).

Inlägg av mikebike »

Jag har aldrig spelat något spel i någon av de två Tesla jag haft.
Men jag spelar aldrig spel på telefonen eller datorn heller.
Istället ägnar jag mig åt cykling och dynamiskt skytte.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19599
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Hur ofta spelar du spel i din Tesla (senaste 6 mån).

Inlägg av Bjelke »

Ganska lika här, bortsett från skyttet då (lägger en del tid på fiske istället)…
Har provat nån minut på dom allra första spelen som kom och det sög hängk…k…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
d3marcus
Teslaägare
Inlägg: 373
Blev medlem: 18 feb 2020 10:47

Re: Hur ofta spelar du spel i din Tesla (senaste 6 mån).

Inlägg av d3marcus »

Kidsen väljer alltid att spela moderna onlinespel på sina mobiler istället för gamla retrospel utan onlineläge i bilen.
Albin
Teslaägare
Inlägg: 89
Blev medlem: 04 jun 2017 22:09

Re: Hur ofta spelar du spel i din Tesla (senaste 6 mån).

Inlägg av Albin »

Jag: Inte mycket
Frun: Flera ggr i veckan (Fallout shelter)

Hur ska jag svara i omröstningen?
Model 3 Performance -23
Model 3 SR+ -19
Användarvisningsbild
larjon
Teslaägare
Inlägg: 344
Blev medlem: 29 dec 2021 22:08
Ort: Täby
Referralkod: ts.la/jonas230034

Re: Hur ofta spelar du spel i din Tesla (senaste 6 mån).

Inlägg av larjon »

tommyd skrev:
Hmm... Snarare så har jag slutat spela bilspel och slutat köra gocart eftersom min M3P tillfredsställer dessa behov varje gång jag trycker plattan i mattan. När jag sitter i bilen och laddar bilen så surfar jag oftast på mobilen bara. Men jag tycker om att ha möjligheten att kunna kolla på t.ex. Netflix eller Youtube på bilens skärm. Dock så stänger jag nästan alltid av Youtube eftersom mängden reklam på senare år blivit olidlig och det inte går att installera en adblocker i bilens Youtube-app.

Det är också jobbigt att vänta typ 20 sek eller vad det tar för bilen att starta Netflix- eller Youtube-appen (Jag har den långsamma CPU:n då bilen är från 2021), så oftast surfar jag lite på mobilen bara eftersom jag slipper vänta på att en app ska starta och jag slipper kopiösa mängder reklam. Om en kompis är med i bilen så babblar jag med kompisen. Eller ibland babblar jag med en kompis via bilens inbyggda högtalar-telefon.
Kan varmt rekommendera Youtube Premium för en reklamfri upplevelse överallt. Funkar även i bilen. Skaffade det först för att jag inte ville att barnen skulle bli överösta med reklam, men uppskattar det väldigt mycket själv också då jag kollar mycket på Youtube.
Svart Model Y Performance
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare
Inlägg: 1783
Blev medlem: 04 maj 2019 09:27

Re: Hur ofta spelar du spel i din Tesla (senaste 6 mån).

Inlägg av tor-ake »

Fredrik j skrev:
tor-ake skrev:
Får man räkna in barnens spelande? I så fall är det nästan dagligen. Ibland flera timmar. "Kan du låsa upp bilen pappa? Jag går och spelar lite"
Köp ungarna ett x-box.
De har mobiler, surfplattor, dator och Nintendo Switch, tror inte att x-box skulle göra någon större skillnad.

Just nu är det cuphead och mugman som är favoriten i bilen.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Skriv svar