Tindered SuC nere?

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Magicmike
Teslaägare
Inlägg: 61
Blev medlem: 08 dec 2019 18:09
Ort: Söderåkra

Tindered SuC nere?

Inlägg av Magicmike »

Hej.
Noterar att det just nu inte visas någon SuC vid Tindered norr om Västervik. Där har ju funnits en i många år, tror även den nyligen byggts ut? Är det kanske något helt tillfälligt under tiden de kopplar om från gammal till ny station eller något annat som är helt tillfälligt? Blir ju ett stort hål i laddnätet om Tindered försvinner. Oskarshamn har funnits med som kommande i något år tror jag men som med flera andra skjuts öppningstider framgång på gång.
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3637
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Tindered SuC nere?

Inlägg av jonasl »

Tindered har nyss byggts ut så den lär finnas kvar även i framtiden.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7589
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Tindered SuC nere?

Inlägg av mikebike »

Magicmike skrev:
Hej.
Noterar att det just nu inte visas någon SuC vid Tindered norr om Västervik. Där har ju funnits en i många år, tror även den nyligen byggts ut? Är det kanske något helt tillfälligt under tiden de kopplar om från gammal till ny station eller något annat som är helt tillfälligt? Blir ju ett stort hål i laddnätet om Tindered försvinner. Oskarshamn har funnits med som kommande i något år tror jag men som med flera andra skjuts öppningstider framgång på gång.
Alla laddarna fungerade måndagen efter Midsommar, men det var grus runt de nya laddarna. Kan det vara avstängt för asfaltering?
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
sebber
Teslaägare
Inlägg: 7
Blev medlem: 25 jan 2022 01:09

Re: Tindered SuC nere?

Inlägg av sebber »

Laddade där förra veckan i alla fall, glatt överraskad av de nya v3-laddarna som inte bilen verkade veta om, eftersom det var fullt på v2-stolparna.
MrRun
elbilist
Inlägg: 805
Blev medlem: 24 sep 2020 14:36
Ort: SE2

Re: Tindered SuC nere?

Inlägg av MrRun »

Det var väl bara kommunikationsproblem eller vad det nu är. Tycker det har varit väldigt mycket strul med statusen på laddarna senaste veckorna.
Ioniq 5 FE AWD
Användarvisningsbild
larjon
Teslaägare
Inlägg: 344
Blev medlem: 29 dec 2021 22:08
Ort: Täby
Referralkod: ts.la/jonas230034

Re: Tindered SuC nere?

Inlägg av larjon »

Jag var där för ett par veckor sedan och som tidigare nämnts så var det grus som förmodligen ska bil asfalt så min gissning är också att det är ytterst tillfälligt då de färdigställer stationerna
Svart Model Y Performance
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Tindered SuC nere?

Inlägg av Jerker »

Laddade där i onsdags. Det är nog bara samma strul som gjort att t.ex. Jönköping de senaste veckorna sett stängd ut trots att den inte varit det.
Användarvisningsbild
Magicmike
Teslaägare
Inlägg: 61
Blev medlem: 08 dec 2019 18:09
Ort: Söderåkra

Re: Tindered SuC nere?

Inlägg av Magicmike »

Inser att jag kanske helt enkelt skymde SuC ikonen på teslas websida eftersom jag även hade DC lagret tänt. Lite osmart att ikonerna inte förskjuts lite utan kan skymma varandra till 100 procent om man har t.ex lager för både SuC och destinationsladdare tända....
Hur somhelst verkar den i högsta grad vara vid liv :) (och heter dessutom Edsbruk och inte Tindered om man ska vara noggrann enligt teslas benämning)
Skriv svar