SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Moderator: Redaktion
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Grattis! Har du räknat ut kör- respektive laddtid?
Kia EV9 6-sits, Seat Mii 900mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:BMW i4 eDrive40 1000mil, MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D 1500mil, P85 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Fd:BMW i4 eDrive40 1000mil, MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D 1500mil, P85 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Grattis! Men som sagt mer data till oss skärmpassagerare.
27,8 kWp solceller
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Såhär låg övriga till samtidigt som första bil (Model 3 Jojje) gick i mål.
Model S G
Ioniq 5 W
EV6
Model 3 L
Polestar
ID4
Ioniq 5 H
Model 3 N (OBS stämmer troligen ej, ej uppdaterad GPS på en timme)
Model S R
Model S S i Skellefteå
Model S G
Ioniq 5 W
EV6
Model 3 L
Polestar
ID4
Ioniq 5 H
Model 3 N (OBS stämmer troligen ej, ej uppdaterad GPS på en timme)
Model S R
Model S S i Skellefteå
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Tack! Har ärligt talat inte haft tid att fylla i protokollet, men har all data loggat så ska fylla i det senare.Leo skrev:Grattis! Har du räknat ut kör- respektive laddtid?
Kollade igenom lite snabbt nu och hade dessa laddtider:
Ystad 100%
Linköping 8min, 17-48%. 250kW SuC
Sollentuna 17min, 5-58%. 250kW SuC
Hudiksvall 14min, 0-50%. 250kW SuC
Örnsköldsvik 25min, 1-56%. 150kW SuC (fick 119kW)
Skellefteå 25min, 2-63% 130kW SuC (fick 126kW)
Haparanda 8%
Total laddtid 1tim 29min
Senast redigerad av Jojje167, redigerad totalt 5 gång.
Model 3 LR AWD -19 *Såld*
Model 3 LR AWD -21
Model 3 LR AWD -21
- Niklas Z
- Teslaägare
- Inlägg: 3364
- Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Mitt internet krånglade, men vi är på hotellet. Kom fram 07.59.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Väldigt jämnt mellan platserna 3-7
Ioniq 5 W
EV6
Model S G
Polestar
ID4
Blir nog en sydkorean på bronsplats. Men så jämnt att vägval i centrala Haparanda kan avgöra.
Ioniq 5 W
EV6
Model S G
Polestar
ID4
Blir nog en sydkorean på bronsplats. Men så jämnt att vägval i centrala Haparanda kan avgöra.
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Efter över 160 mil rullar alltså 5 bilar (plats 3-7) in i mål inom loppet av ca 5 minuter.
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Framme kl. 8.33.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
- Niklas Z
- Teslaägare
- Inlägg: 3364
- Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Tog en liten bild
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
- Generalbogge
- Teslaägare
- Inlägg: 984
- Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
- Ort: Södra Sandby
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
8.34 på både Generalbogge och joel80.
Men jag var en billängd före
Men jag var en billängd före
Model S 90D -2017 Titanium
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Kom fram 08:34.
Jag kapade över 2 timmar på förra årets körning!
Totalt 19:34h.
En Polestar bland Model-3or,Ioniq 5 och EV6or hade jag aldrig trott!
Stor förbättring på laddningen i år. Både infrastrukturmässigt men också själva bilen.
Jag kapade över 2 timmar på förra årets körning!
Totalt 19:34h.
En Polestar bland Model-3or,Ioniq 5 och EV6or hade jag aldrig trott!
Stor förbättring på laddningen i år. Både infrastrukturmässigt men också själva bilen.
Senast redigerad av joel80, redigerad totalt 3 gång.
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Allas tider i mål?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- Niklas Z
- Teslaägare
- Inlägg: 3364
- Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Jag startade 13.01 och var framme 07.59.Zalman3 skrev:Allas tider i mål?
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19603
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Sofie är nästan i Luleå nu iaf…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19603
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Ja laddhastighet är det enda som spelar roll faktiskt, räknat i km/h alltså, förutom den allraZalman3 skrev:M3 toppar väl på ca 1.600km/h i laddhastighet.leiflodde skrev:Först måste man lyfta på hatten för er som tar er på denna utmaning och framföra allt kör försiktigt
Inte tänkt jättemycket på detta innan men ladd hastigheten kanske blir mer viktig i framtiden jämfört med (ännu) större batteri?
Viken av bilarna kan ta emot högst ladd hastighet?
första sträckan såklart.
Sedan påverkar ju laddinfra, får man den effekt bilen kan ta emot? Får man det så är ekvationen klar.
Men på ett sånt här rejs så blir det ju fler faktorer såklart, taktik/modighet/vägarbeten/laddare som funkar
eller är upptagna osv.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Robin_j
- Teslaägare
- Inlägg: 177
- Blev medlem: 17 maj 2018 06:30
- Ort: Västerås
- Referralkod: ts.la/robin14790
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Min förbrukning och tid imål blev brutalt mycket bättre än vad jag trodde att det skulle gå gjorde bara en liten miss annars gick allt perfekt hela vägen delade laddstolpe i 1 min 1 gång annars "full fart" hela tiden.
Önskar mig ett 90 batteri till min bil väldig skillnad i fart när vi stod bredvid varandra
Önskar mig ett 90 batteri till min bil väldig skillnad i fart när vi stod bredvid varandra
Model S P85+ 2014 pre autopilot (veteran bil) med openpilot o dragkrok
Model X long range 2019 (renoverings objekt)
Model X long range 2019 (renoverings objekt)
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Startade strax efter 13:00 kom imål kl 08:41
Tesla Model 3 LR 2021
Ioniq 28kWh (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
- Generalbogge
- Teslaägare
- Inlägg: 984
- Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
- Ort: Södra Sandby
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Stort grattis Jojje. Riktigt fin putsning av rekordet dessutom.Jojje167 skrev:Haparanda! Åkte 13:01 och framme 07:24
Jäkligt bra kämpat allihopa. Snart är även sista ekipage i mål. Innan middagen dessutom
Model S 90D -2017 Titanium
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Jag svängde in mot hotellet och du höger in på en annan parkering! Vill lämna in en protest!Generalbogge skrev:8.34 på både Generalbogge och joel80.
Men jag var en billängd före
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Vad tror vi, Sofie borde klara Wilson (AUDI e-Tron 50): 22:38 från förra året väl, med några minuter tillgodo?
Model 3 Performance -23
Model 3 SR+ -19
- Generalbogge
- Teslaägare
- Inlägg: 984
- Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
- Ort: Södra Sandby
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Jodå, med råge. Fantastiska tider rakt igenom. Enorma förbättringar sedan förra året. Det väldigt överraskande för min del.Albin skrev:Vad tror vi, Sofie borde klara Wilson (AUDI e-Tron 50): 22:38 från förra året väl, med några minuter tillgodo?
Model S 90D -2017 Titanium
- jonasl
- Teslaägare
- Inlägg: 3707
- Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Är det pga snabbare laddare + öppna Tesla-laddare norröver?
Det har ju byggts ut mycket den flytta sommaren i hela landet!
Det har ju byggts ut mycket den flytta sommaren i hela landet!
Model Y LR AWD 2022
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19603
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Hon glider in om någon minut nu iafAlbin skrev:Vad tror vi, Sofie borde klara Wilson (AUDI e-Tron 50): 22:38 från förra året väl, med några minuter tillgodo?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Nu har jag sammanställt hur länge jag laddade sammanlagt under resan. Det är helt klart laddnätverket i norr som är begränsande, snarare än bilen. Upp till Umeå (125 mil) laddade jag sammanlagt 57 minuter. Det är effektiv laddtid, tiden att koppla in och ur laddaren är inte medräknad. Laddtiden från Umeå upp till Haparanda var 1 timme och 3 minuter. Då har jag inte räknat in tiden som gick åt att få igång laddningen vid SuC, det krävdes tre försök och byte av laddare.
Tyvärr hjälper inte öppnandet av SuC oss med eGMP bilar, så vi får hoppas på att Ionity eller någon annan bygger ut i norr. Kommer upp vettiga laddare hela vägen längst kusten i norr skulle jag nog kunna kapa laddtiden med en dryg halvtimme och komma in på under 19 timmar. Men att kapa en timme och komma ner på jojjes tid skulle vara helt omöjligt. Mycket imponerande av både bil och förare!
Generalen har gett oss ett formulär att fylla i med förbrukning och laddtider under de olika delsträckorna. Jag kommer ladda upp det senare, för er som gillar grotta ner er.
Tyvärr hjälper inte öppnandet av SuC oss med eGMP bilar, så vi får hoppas på att Ionity eller någon annan bygger ut i norr. Kommer upp vettiga laddare hela vägen längst kusten i norr skulle jag nog kunna kapa laddtiden med en dryg halvtimme och komma in på under 19 timmar. Men att kapa en timme och komma ner på jojjes tid skulle vara helt omöjligt. Mycket imponerande av både bil och förare!
Generalen har gett oss ett formulär att fylla i med förbrukning och laddtider under de olika delsträckorna. Jag kommer ladda upp det senare, för er som gillar grotta ner er.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)