Har Tesla ändrat beteendet för v2 igen? Jag står och laddar i Gävle, och en M3 rullar in och kopplar in på ”mitt” par, trots att det finns flera lediga odelade stolpar.
Jag förbereder mig på att byta par, men ser till min förvåning att laddningen rullar på enligt min normala laddkurva.
Är vi tillbaka till den ”gamla goda” modellen att försten dit får all effekt man kan använda?
/fth
Delad stolpe v2
Moderator: Redaktion
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 7089
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 3632
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: Delad stolpe v2
Eller så hade stallkompisen hög SOC
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 7089
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Delad stolpe v2
Så kan det förstås vara, dom stannade bara några minuter, men min laddning låg kvar på c:a 100 kW, då måste dom väl ha haft extremt hög SoC för att bara dra typ 40 kW?Tellus skrev:Eller så hade stallkompisen hög SOC
Var är man i kurvan för en M3 då, 80-90%? Lite märkligt att stanna och ladda då?
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options