Teslas pace of innovation

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Teslas pace of innovation

Inlägg av Zalman3 »

Screenshot_20220824-230253_YouTube.jpg
Screenshot_20220824-224139_YouTube.jpg
Screenshot_20220824-224322_YouTube.jpg
Teslas mål är att snabbt förbättra sina produkter, till så låg kostnad som möjligt.

Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Credde
Teslaägare
Inlägg: 1309
Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
Referralkod: ts.la/christian81643

Re: Teslas pace of innovation

Inlägg av Credde »

Typ som att stänga av radarn i äldre modeller, skita i kvalitetskontroll, FSD, regnsensor, dålig service etc?

Jag tror det kommer en dag, när det biter Tesla i baken.
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Teslas pace of innovation

Inlägg av Zalman3 »

Credde skrev:
Typ som att stänga av radarn i äldre modeller, skita i kvalitetskontroll, FSD, regnsensor, dålig service etc?

Jag tror det kommer en dag, när det biter Tesla i baken.
SC i Umeå är bäst i av alla bilmärken i Umeå vill jag påstå.
Bättre än Toyota/Lexus som jag också håller högt.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6211
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Teslas pace of innovation

Inlägg av spacecoin »

Zalman3 skrev:
Credde skrev:
Typ som att stänga av radarn i äldre modeller, skita i kvalitetskontroll, FSD, regnsensor, dålig service etc?

Jag tror det kommer en dag, när det biter Tesla i baken.
SC i Umeå är bäst i av alla bilmärken i Umeå vill jag påstå.
Bättre än Toyota/Lexus som jag också håller högt.
Bara för att Umeå är tio år efter resten av världen, så kan ju du inte sticka ned huvudet i sanden. Det är ett annat företag nu än för fem år sedan. Profit före nöjda kunder. Early adopters? Tack och hej.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Teslas pace of innovation

Inlägg av Zalman3 »

I min 5 år gamla Tesla tar det 5-10s att kliva ur bilen stoppa i snabbladdaren och sitta i bilen igen, och snabbladdningen har påbörjats. Viktigt när det är minus 30 grader, eller spöregnar.

Har provat det mesta från Porsche, BMW, AUDI, Mercedes, Volvo, Polestar, Kia och Hyundai.

Ingen av dom har lika en lika enkel och pålitlig lösning som Tesla.
Rubriker som denna visar att icke Teslor fortfarande har problem.
"Alrik ger sig ut på långtur med bekväma BMW iX 50, men hamnar snabbt i ett omfattande laddkaos. Bilen bidrar föga till att lindra laddbesvären."
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... -laddkaos/

Sen appen och mjukvaran är också överlägsen hos Tesla.
Exempelvis BMWs nya iX fick ju uselt resultat hos Vibilägares test, bara MGs Marvel var sämre.

Trodde i min vildaste fantasi inte att övriga bilmärken skulle ha så svårt att komma ikapp Tesla.

Inte undra på att Tesla kanske säljer fler bilar än BMW under 2023.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6211
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Teslas pace of innovation

Inlägg av spacecoin »

Zalman3 skrev:
I min 5 år gamla Tesla tar det 5-10s att kliva ur bilen stoppa i snabbladdaren och sitta i bilen igen, och snabbladdningen har påbörjats. Viktigt när det är minus 30 grader, eller spöregnar.

"Alrik ger sig ut på långtur med bekväma BMW iX 50, men hamnar snabbt i ett omfattande laddkaos. Bilen bidrar föga till att lindra laddbesvären."
Ja, SuC är jättebra Zalman, men har Alrik fått hjärnsläpp eller har Tesla bannat hans BMW från SuC-nätverket?
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19572
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Teslas pace of innovation

Inlägg av Bjelke »

”Digital twin of every car” :lol: ja på typ 14 år så har dom släppt två
modeller och deras digitala tvillingar… Roadstern kan man ju inte räkna in där liksom…
Och nästa modell för vanligt folk har inte presenterats än, blir det ens någon mer modell
dom närmaste åren? CT, super-roadster och lastbilar hör ju till ett helt annat segment så
det börjar brännas nu tycker jag.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
mastodontfilmsmats
Inlägg: 231
Blev medlem: 07 feb 2020 13:00

Re: Teslas pace of innovation

Inlägg av mastodontfilmsmats »

Vänta nu här..
27 produktförändringar per vecka per modell känns inte så lite tveksamt ur kvalitetshänseende och framförallt säkerhetshänseende; hur säkerställer man att förändringarna håller måttet? .. (oooh, wait a minute)


Nu kanske de tar med alla förändringar i produktionslinan som personalen automatiskt gör under dagen (hänga upp en kabel, byta verktyg till ett som passar handen bättre, etc); räknas SW updates till produktförändringar? Räknas deluppdateringarna i SW-updates in innan release? "Nu har vi bytt storlek på pausknappen" *check*. Känns som typisk corporate bullshit för att statuera exempel på att de är en agil organisation och inte bara en lean organisation. Att det går snabbare att få igenom förändringar än på Toyota köper jag iofs..
Skriv svar