Någon med Raven 5- eller 7-sits i Uppsala?

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Andersen
Teslaägare
Inlägg: 552
Blev medlem: 20 feb 2016 21:54

Någon med Raven 5- eller 7-sits i Uppsala?

Inlägg av Andersen »

Hej!

Finns det någon som har en Raven X med 5 eller 7 säten i Uppsalatrakten som skulle kunna tänka sig att visa oss bilen för en provsittning? Är spekulant på en bil ett halvt rike bort (och är dessutom billös i en vecka), och resten av familjen behöver få känna på säteskomforten...

(Antar att andra raden i en femsits är samma som i en sjusits?)

/Anders
MYP tillverkad 25/10 2023. Problemfri hittills!
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4342
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Någon med Raven 5- eller 7-sits i Uppsala?

Inlägg av dstr »

Om du inte hittar någon närmre så kan ni ta pendeltåget till Helenelund. 7-sits Raven.
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Någon med Raven 5- eller 7-sits i Uppsala?

Inlägg av Walker »

Är andra raden samma? :roll: Förut var det inte det i a f….
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
Andersen
Teslaägare
Inlägg: 552
Blev medlem: 20 feb 2016 21:54

Re: Någon med Raven 5- eller 7-sits i Uppsala?

Inlägg av Andersen »

dstr skrev:
Om du inte hittar någon närmre så kan ni ta pendeltåget till Helenelund. 7-sits Raven.
Tack, sitter dock fast utanför Uppsala utan bil i en vecka, och svårt få med hela familjen på cykeln in till stationen :P

Men hur upplever ni själva komforten i baksätena? Älskade lyxen på andra raden i en sexsits MX från 2016, men det är ju inte riktigt samma!
MYP tillverkad 25/10 2023. Problemfri hittills!
Användarvisningsbild
Andersen
Teslaägare
Inlägg: 552
Blev medlem: 20 feb 2016 21:54

Re: Någon med Raven 5- eller 7-sits i Uppsala?

Inlägg av Andersen »

Walker skrev:
Är andra raden samma? :roll: Förut var det inte det i a f….
Fick för mig att det ändrades till samma lika när 7-sits andra rad blev fällbar, men jag kan ha fel...
MYP tillverkad 25/10 2023. Problemfri hittills!
Användarvisningsbild
Frippanecci
Teslaägare
Inlägg: 481
Blev medlem: 01 sep 2019 22:57
Referralkod: ts.la/http://---">http://---

Re: Någon med Raven 5- eller 7-sits i Uppsala?

Inlägg av Frippanecci »

Andersen skrev:
dstr skrev:
Om du inte hittar någon närmre så kan ni ta pendeltåget till Helenelund. 7-sits Raven.
Tack, sitter dock fast utanför Uppsala utan bil i en vecka, och svårt få med hela familjen på cykeln in till stationen :P

Men hur upplever ni själva komforten i baksätena? Älskade lyxen på andra raden i en sexsits MX från 2016, men det är ju inte riktigt samma!

Är ju såklart en annan sak med en 6-sits, men med 2 barn så funkar mittenraden i en Raven - det går ju att luta sätet, vilket iaf mina barn uppskattar.
Porsche Panamera Turbo
Porsche Cayenne S
Dodge Ram

MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
MX Performance (Raven) - såld

Beställda:
CyberTruck
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4342
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Någon med Raven 5- eller 7-sits i Uppsala?

Inlägg av dstr »

Andersen skrev:
dstr skrev:
Om du inte hittar någon närmre så kan ni ta pendeltåget till Helenelund. 7-sits Raven.
Tack, sitter dock fast utanför Uppsala utan bil i en vecka, och svårt få med hela familjen på cykeln in till stationen :P

Men hur upplever ni själva komforten i baksätena? Älskade lyxen på andra raden i en sexsits MX från 2016, men det är ju inte riktigt samma!
Vi har haft en 6-sits som loaner, så då passade jag på att provsitta mittenraden bak. Jag tyckte det var jobbigt att "stolen var så smal" (nej, så jätte-tjock är jag inte). Man kunde liksom inte vila armen på mittenplatsen, eller stötta sig där för att luta sig lite åt sidan för att se bättre framåt (vilket retar mig som fan när folk i baksätet gör, eftersom det triggar bältesvarningen på mittenplatsen - men för det problemet så har vi en bältesadapter på mittenplatsen så att bilen alltid tror att någon sitter där)

Jag skulle inte vilja ha en 6-sits. Jag är väldigt nöjd med vår 7-sits.
Användarvisningsbild
Andersen
Teslaägare
Inlägg: 552
Blev medlem: 20 feb 2016 21:54

Re: Någon med Raven 5- eller 7-sits i Uppsala?

Inlägg av Andersen »

Tänkte bara tacka Lars i Uppsala - jag tror att han är medlem här även om vi fick kontakt på annat sätt - för visning och provkörning av hans sjusits X! Det var oerhört värdefullt att få klämma och känna. Teslaägare ftw!
MYP tillverkad 25/10 2023. Problemfri hittills!
Skriv svar