Blå/Svart Model Y LR 2024 Vit/Vit Model 3 LR Highland 2024 Såld: Röd/Creme Tesla Model X Plaid 2023 Såld: Svart, svart Tesla Model S performance 2021 Såld: Blå, vit Tesla Model 3 LR AWD "19" m drag
Var förbi Tesla Umeå igår. Snö så det var svårt att se.
En blå X och kanske någon S på baksidan.
På framsidan stor några S Plaid.
De får in en X Plaid i showroom inom kort.
Ah, spännande! Då finns det i alla fall en handfull som hittat hit upp då. Bara de nu ser till att dela ut bilarna också. Det är ju synd om de ska stå där översnöade när det finns fullt med kunder som vill ha sina bilar..
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
Någon som tagit leverans av LR ännu och kan jämföra mot gamla LR?
Det mesta är ju likt mellan Plaid o LR så det är främst vad gäller prestanda som det vore intressant att höra jämförelse mot t ex Raven LR.
_________________ E-Golf 2018 Model S Long Range (Vit Raven) 2019
Polestar Standard Range 2022
Model S Plaid 2023
X Plaid
Tillverkad 25/10
Stora skärmen bak
Fungerande sensorer både fram och bak
Bra mycket bättre känsla än i tidigare modeller . Men, rondeller blev lika spännande som jag tänkt mig. Klarade blinka rätt i 6 av 7 rondeller, men det är inte att sticka under en stol att det tar fokus från annat. Blir nog bättre när allt inte känns så ovant, för steget från S till X var nog med på att göra skillnaden större.
En liten uppdatering; Yoken känns redan mindre jobbig än i går. Greppar man den rätt innan man åker in i rondellen och håller kvar vänsterhanden lite löst på samma ställe så hittar jag numera rätt blinkers med tummen varje gång utan att behöva lägga så mycket tankeverksamhet på det. Kommer nog aldrig tycka yoke och knappar är en bättre lösning än det traditionella, men det känns gött att jag redan kommit mig förbi att tycka det är störande. Resten av bilen är ren jävla njutning och lek.
Edit: test av antal uppdateringar. Borde stå två efter detta, men innan jag skrev detta stod det 21
Senast redigerad av Dagfinn, redigerad totalt 2 gång.
100% på att jag läste på nån Tesla sida att det ska finnas FOB med våra bilar… men nej, ingen här heller
Nu blir utmaningen att titta rätt ställe ställe ty hänvisa till
100% på att jag läste på nån Tesla sida att det ska finnas FOB med våra bilar… men nej, ingen här heller
Nu blir utmaningen att titta rätt ställe ställe ty hänvisa till
FOB måste jag ha, är beroende av den bland annat för att bilen ska låsa upp laddsladden.
Det visas upp två FOB:ar och två nyckelkort i instruktionsfilmen för Plaid (jag som ännu inte fått bilen hittar den genom att svajpa fram bilen i tesla-appen och där under ligger instruktionsfilmerna).
Får man alltså INTE FOB med i Plaid-leveransen?
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
Någon som tagit leverans av LR ännu och kan jämföra mot gamla LR?
Det mesta är ju likt mellan Plaid o LR så det är främst vad gäller prestanda som det vore intressant att höra jämförelse mot t ex Raven LR.
Nya LR är ju en helt ny bil, bättre på allt. Prestandan är också ordentligt uppgraderad. Finns några YT -videos att fördjupa sig i om du googlar. Mycket större skillnad än mellan 100D och Raven.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
FOB måste jag ha, är beroende av den bland annat för att bilen ska låsa upp laddsladden.
Jag vill också helst ha en FOB, men laddsladden går ju att låsa upp med knappen under laddluckan, för just detta syfte krävs ju ingen FOB.
/fth
Min Raven S hade en, finns tyvärr ingen på min nya X
Blå/Svart Model Y LR 2024 Vit/Vit Model 3 LR Highland 2024 Såld: Röd/Creme Tesla Model X Plaid 2023 Såld: Svart, svart Tesla Model S performance 2021 Såld: Blå, vit Tesla Model 3 LR AWD "19" m drag
Finns det en fysisk knapp under laddluckan som släpper kabeln? Eller menar du i bilen på skärmen?
Tydligen har dom tagit bort knappen på refresh S/X, det hade jag inte förstått, och förstår faktiskt fortfarande inte, varför gör man något så urbota korkat?
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Finns det en fysisk knapp under laddluckan som släpper kabeln? Eller menar du i bilen på skärmen?
Tydligen har dom tagit bort knappen på refresh S/X, det hade jag inte förstått, och förstår faktiskt fortfarande inte, varför gör man något så urbota korkat?
/fth
Wait, what? Vad är det här för knapp? Jag har kört S/X sen 2015 och har ingen aning om vad ni pratar om
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Nån som vet hur länge det tar innan en bil är registrerad hos styrelsen och man får sitt reg nr? Bara det jag väntar på för att få hämta bilen
Förregistrering (av tillverkare/generalagent/importör) hos Transportstyrelsen resulterar i att regnr anges till bilen. Är din uppfattning att bilen står och väntar hos Tesla men att de inte har förregistrerat den än?
Normalt verkar Tesla förregistrera i anslutning till att bilarna kommer till Europa alternativt är färdigtillverkare i Berlin i förekommande fall. 1-2 veckor senare är bilen typiskt levererad till kund och är i samma veva "registrerad" och tillåten att köra med.
Finns det en fysisk knapp under laddluckan som släpper kabeln? Eller menar du i bilen på skärmen?
Tydligen har dom tagit bort knappen på refresh S/X, det hade jag inte förstått, och förstår faktiskt fortfarande inte, varför gör man något så urbota korkat?
/fth
Wait, what? Vad är det här för knapp? Jag har kört S/X sen 2015 och har ingen aning om vad ni pratar om
det finns en svart knapp innanför luckan. Ser ut som en "stopp" för luckan men är en knapp. Tryck på den och laddsladden låses upp (förutsätter såklart att FOB/Telefon finns i närheten så bilen är upplåst).