Tesla tar bort funktioner

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Tesla tar bort funktioner

Inlägg av hybris »

Jag kör en 2015 MS. Upplever att fler och fler saker tas ”bort”. Radarn, autoparkering (inte fungerat på länge), Summon (inte fungerat på länge), autopilot som gått från kunna köras utan röras till händerna på ratten varje minut, långsammare laddning på superchargers där man marknadsförde ”15 minuter” för att fylla på till 80% etc…

Skall man acceptera att saker försvinner över tid?

Ja servicen har gått från magisk till rätt kass. Prova ring roadside service från bilen. Går inte trycka knappen 1, 2, 3 som krävs för komma vidare från bilen. Man måste ringa från som mobil. En app där man inte kan chatta med service och svåra att nå direkt. Inga fria lånebilar utan sitta i en sunkig lokal och vänta i timmar eller ta taxi från service center som ofta ligger ”off”. Inne på service tar saker längre tid och man verkar inte klara lösa problem lika effektivt som tidigare. hade bilen tex inne en vecka för fixa buggen med att inte kartorna gick att ladda ned.

Varje gång jag börjar klura på köpa en ny Tesla påminner jag mig själv om det ovan liksom priserna som fortfarande är för höga. Betala mer och få något sämre än som det en gång var? Sure kan byta till M3 eller MY men tycker det är förbannat fula och små bilar. ;-)
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
Larofo
Teslaägare
Inlägg: 730
Blev medlem: 05 mar 2014 18:45

Re: Tesla tar bort funktioner

Inlägg av Larofo »

hybris skrev: 13 jan 2023 20:42
Jag kör en 2015 MS. Upplever att fler och fler saker tas ”bort”. Radarn, autoparkering (inte fungerat på länge), Summon (inte fungerat på länge), autopilot som gått från kunna köras utan röras till händerna på ratten varje minut, långsammare laddning på superchargers där man marknadsförde ”15 minuter” för att fylla på till 80% etc…

Skall man acceptera att saker försvinner över tid?

Ja servicen har gått från magisk till rätt kass. Prova ring roadside service från bilen. Går inte trycka knappen 1, 2, 3 som krävs för komma vidare från bilen. Man måste ringa från som mobil. En app där man inte kan chatta med service och svåra att nå direkt. Inga fria lånebilar utan sitta i en sunkig lokal och vänta i timmar eller ta taxi från service center som ofta ligger ”off”. Inne på service tar saker längre tid och man verkar inte klara lösa problem lika effektivt som tidigare. hade bilen tex inne en vecka för fixa buggen med att inte kartorna gick att ladda ned.

Varje gång jag börjar klura på köpa en ny Tesla påminner jag mig själv om det ovan liksom priserna som fortfarande är för höga. Betala mer och få något sämre än som det en gång var? Sure kan byta till M3 eller MY men tycker det är förbannat fula och små bilar. ;-)
hybris is back??? :D
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19603
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Tesla tar bort funktioner

Inlägg av Bjelke »

Jag känner precis lika, extremt svårt att motivera ett köp av en ny Tesla, eller
en begagnad för den delen, jag bävar inför när jag blir tvungen att lägga
in nyare software i bilen och bli utan radar och tvingad till automatiken på lyse
och regnsensor osv…
Men även det övriga håller jag med om också (även om gänget i Uppsala har
skött sig lite bättre än dom i Väsby), service har dom gjort sämre på i princip
alla sätt som finns :(
Ps har du folien kvar på din bil? Ds
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
+46
Teslaägare
Inlägg: 1786
Blev medlem: 06 jan 2015 17:10

Re: Tesla tar bort funktioner

Inlägg av +46 »

Jag har också en MS från 2015. På min bil funkar både autopark och radarn. Summon har jag inte prövat på länge men den funkade väl bara sisådär redan från början.
Senast nedladdad mjukvara i min bil är version: 2022.8.10.8
Installerat 13,2 kWp solceller
Skriv svar