Laddning i utlandet

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
emphili
Teslaägare
Inlägg: 72
Blev medlem: 06 mar 2014 06:50
Ort: Stockholm, Östermalm, Trelleborg, Malmö

Laddning i utlandet

Inlägg av emphili »

Planerar sommarsemester som preliminärt går via norra Holland, följer kusten ner mot Bordeaux, in mot Marseille och uppfärden via Millaubron, vidare mot Bourgogne, Alsace och rakt upp genom Tyskland. Nu gäller det att sätta sig in i infrastrukturen för laddning. Jag hade tänkt att gå med i Tesla Club France och be dem förklara vilka som är de bästa webbsidorna för elbilsladdning samt hur betalningsrutinerna fungerar.

Är det någon på forumet som redan har stenkoll på hur det fungerar i Holland, Belgien, Frankrike och Tyskland?

Mötte av en tillfällighet Fortums elbilsansvarige tillsammans med någon ansvarig på EasyPark. Förstod jag det rätt är EasyPark på gång i Europa, dock ännu inte Frankrike.

Kanske behövs det en tråd för resp land i Europa?
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9347
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Laddning i utlandet

Inlägg av bylund »

En egen tråd per land under Långresor kanske?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
emphili
Teslaägare
Inlägg: 72
Blev medlem: 06 mar 2014 06:50
Ort: Stockholm, Östermalm, Trelleborg, Malmö

Re: Laddning i utlandet

Inlägg av emphili »

bylund skrev:
En egen tråd per land under Långresor kanske?
Låter bra och Långresor på en nivå som man hittar lätt. Skulle du, som superaktiv medlem, kunna fixa till det? Hade gjort det själv men vet inte hur man gör bäst, vilket förklarar varför jag bara la in den just här.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9347
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Laddning i utlandet

Inlägg av bylund »

emphili skrev:
bylund skrev:
En egen tråd per land under Långresor kanske?
Låter bra och Långresor på en nivå som man hittar lätt. Skulle du, som superaktiv medlem, kunna fixa till det? Hade gjort det själv men vet inte hur man gör bäst, vilket förklarar varför jag bara la in den just här.
Ja, eftersom du ber så snällt, och jag sitter och har tråkigt på en färja :)
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
fmm1000
Inlägg: 123
Blev medlem: 20 jul 2015 08:36

Re: Laddning i utlandet

Inlägg av fmm1000 »

Om du vill att jag ska göra fler filmer kan du stödja mig genom att använda mit referral link.
http://---
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9347
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Laddning i utlandet

Inlägg av bylund »

Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1773
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Re: Laddning i utlandet

Inlägg av leiflodde »

Bör inte vara några som helst problem vi körde bl.a. Lödde-Normandie sommaren 2015 och genom Danmark-Tyskland-Holland-Belgien kunde man hoppa över minst varannan Tesla laddare så där är det inga problem.

Men genom Frankrike var de på flera platser "bara" 2 eller 4 laddare så körde vi lite på säkerhet och stannade kanske någon gång extra men ändå inga som helst problem även om vi körde mitt på dagen med mycket trafik.

Roade mig med att räkna laddare som vi passerade och ca 25 st stannade vi på och då kanske några var helt onödigt men kände mig inte riktigt säker på åtgången genom/över Alperna samt ev bilköer genom storstäderna mm.

Totalt fanns det ca 50-60 st som vi passerade på vår resa genom Europa och då kan det stämma att hoppa över varannan och bör ha blivit fler :) laddare sen förra sommaren.

Så tuta och kör.
Användarvisningsbild
emphili
Teslaägare
Inlägg: 72
Blev medlem: 06 mar 2014 06:50
Ort: Stockholm, Östermalm, Trelleborg, Malmö

Re: Laddning i utlandet

Inlägg av emphili »

Ja, eftersom du ber så snällt, och jag sitter och har tråkigt på en färja :)[/quote]
Och det var väldigt snällt av dig. Tack
Användarvisningsbild
BJK
Teslaägare
Inlägg: 42
Blev medlem: 05 mar 2014 14:18

Re: Laddning i utlandet

Inlägg av BJK »

Har skaffat ett laddkort The New motion och app, ska fungera i flera länder bla Holland och Tyskland. Betalning från bankkonto.
www.thenewmotion.com
Skriv svar