Förklarade du orsaken? Känns ju lite lustigt på en bil för nära millen att komma med tejpade lysen..
Ja verkligen. Han frågade direkt "varför" så han fick hela historien (kortfattat).
Han var skeptisk till att det inte går att koppla ur, men det är jag rätt säker på det numera (efter att två oberoende Rangers både sagt och undersökt).
Är det bara efterkontroll så kollar de nog inte blinkersen men nu var det ju full besiktning för dig.
Förklarade du orsaken? Känns ju lite lustigt på en bil för nära millen att komma med tejpade lysen..
Ja verkligen. Han frågade direkt "varför" så han fick hela historien (kortfattat).
Han var skeptisk till att det inte går att koppla ur, men det är jag rätt säker på det numera (efter att två oberoende Rangers både sagt och undersökt).
Är det bara efterkontroll så kollar de nog inte blinkersen men nu var det ju full besiktning för dig.
Och vill man ta sig till besiktningen utan skador så vill man nog ha blinkers på vägen dit också,
om man inte kan stå precis utanför och göra urkopplingen då…
Är det bara efterkontroll så kollar de nog inte blinkersen men nu var det ju full besiktning för dig.
Och vill man ta sig till besiktningen utan skador så vill man nog ha blinkers på vägen dit också,
om man inte kan stå precis utanför och göra urkopplingen då…
Man kan ju iofs tejpa en BMW-logga på huven också.
Förklarade du orsaken? Känns ju lite lustigt på en bil för nära millen att komma med tejpade lysen..
Ja verkligen. Han frågade direkt "varför" så han fick hela historien (kortfattat).
Han var skeptisk till att det inte går att koppla ur, men det är jag rätt säker på det numera (efter att två oberoende Rangers både sagt och undersökt).
Är det bara efterkontroll så kollar de nog inte blinkersen men nu var det ju full besiktning för dig.
Funderade faktiskt på den varianten också, frågade tom en besiktningsman och han sa att "har du tur så, blinkers kollar jag på instinkt även vid ombesiktning". Men sen insåg jag som du säger att jag ändå var tvungen att göra full besiktning.
Det var dessutom olika bud ang vad man "dödade" tillsammans med dimljus. Ena rangern sa blinkers, andra sa strålkastaren.
Jag gjorde exakt samma sak idag. Tejpade över. Har varit en gång till Uppsala SC för att få det åtgärdat. De hävdade det. Dagen efter ombesiktade jag med samma resultat. Bländande. Veckan därpå var en ranger till mig. Vi möttes upp vid bilprovningen i Ljusdal där de stångade sin panna blodig i en timme, men fick inte till det. Blev nytt serviceärende till Uppsala, men inte fått tid där än. De inväntar reservdelar.. Verkar som om det kan ta sin modiga tid.
Idag tog jag lite svart vävtejp från Biltema och tejpade igen dimljuset. 5 minuters väntan på dropin på Bollnäs bilprovning. Sedan en bil med godkänd efterkontroll!
Jag gjorde exakt samma sak idag. Tejpade över. Har varit en gång till Uppsala SC för att få det åtgärdat. De hävdade det. Dagen efter ombesiktade jag med samma resultat. Bländande. Veckan därpå var en ranger till mig. Vi möttes upp vid bilprovningen i Ljusdal där de stångade sin panna blodig i en timme, men fick inte till det. Blev nytt serviceärende till Uppsala, men inte fått tid där än. De inväntar reservdelar.. Verkar som om det kan ta sin modiga tid.
Idag tog jag lite svart vävtejp från Biltema och tejpade igen dimljuset. 5 minuters väntan på dropin på Bollnäs bilprovning. Sedan en bil med godkänd efterkontroll!
Bra att det funkade för dig också!
Antar de inväntar hela dimljus-modulen för dig också? I januari trodde de på leverans i mars. Nu i mars trodde de maj... Men fortfarande inget säkert datum.
Nja, ingen brådska nu när besiktningen är avklarad. Hade det inte gått på garanti så hade jag nog gett mig på att få justeringen att fungera, tror egentligen den bara "kärvar" och att Rangers bara är "lata" och hellre byter än reparerar.
Det går ju såklart att knippsa kabeln. Vem behöver dimljus egentligen?
Går att göra men då "knipsar" du som sagt även blinkers och då blir det svårt att få igenom den genom besiktning.
Korkad konstruktion.....
Fast om man knipsar direkt innan dimljus kan väl inte blinkers ryka.
Jo, de är som sagt kopplade på samma styrning. Avaktiverar du den ena så avaktiveras även den andra (dock som sagt oklart on det var blinkers eller strålkastare sin påverkades).
Det går ju såklart att knippsa kabeln. Vem behöver dimljus egentligen?
Går att göra men då "knipsar" du som sagt även blinkers och då blir det svårt att få igenom den genom besiktning.
Korkad konstruktion.....
Fast om man knipsar direkt innan dimljus kan väl inte blinkers ryka.
Jo, de är som sagt kopplade på samma styrning. Avaktiverar du den ena så avaktiveras även den andra (dock som sagt oklart on det var blinkers eller strålkastare sin påverkades).
Ok, så om en lampa eller om det är led lägger av så slutar även det andra att funka, då får vi hoppas att det inte är strålkastarna för då är det ju direkt farligt.
Går att göra men då "knipsar" du som sagt även blinkers och då blir det svårt att få igenom den genom besiktning.
Korkad konstruktion.....
Fast om man knipsar direkt innan dimljus kan väl inte blinkers ryka.
Jo, de är som sagt kopplade på samma styrning. Avaktiverar du den ena så avaktiveras även den andra (dock som sagt oklart on det var blinkers eller strålkastare sin påverkades).
Ok, så om en lampa eller om det är led lägger av så slutar även det andra att funka, då får vi hoppas att det inte är strålkastarna för då är det ju direkt farligt.
Nej det tror jag inte, men då kommer du ju ha felmeddelanden. Ska man avaktivera så måste man avaktivera hela "slingan" tydligen.
Är ingen expert, vet bara att två rangers oberoende av varandra konstaterat att det inte går samt fysiskt testat. Dessutom med klara incitament att hitta lösning...
Fast om man knipsar direkt innan dimljus kan väl inte blinkers ryka.
Jo, de är som sagt kopplade på samma styrning. Avaktiverar du den ena så avaktiveras även den andra (dock som sagt oklart on det var blinkers eller strålkastare sin påverkades).
Ok, så om en lampa eller om det är led lägger av så slutar även det andra att funka, då får vi hoppas att det inte är strålkastarna för då är det ju direkt farligt.
Nej det tror jag inte, men då kommer du ju ha felmeddelanden. Ska man avaktivera så måste man avaktivera hela "slingan" tydligen.
Är ingen expert, vet bara att två rangers oberoende av varandra konstaterat att det inte går samt fysiskt testat. Dessutom med klara incitament att hitta lösning...
Jag gjorde exakt samma sak idag. Tejpade över. Har varit en gång till Uppsala SC för att få det åtgärdat. De hävdade det. Dagen efter ombesiktade jag med samma resultat. Bländande. Veckan därpå var en ranger till mig. Vi möttes upp vid bilprovningen i Ljusdal där de stångade sin panna blodig i en timme, men fick inte till det. Blev nytt serviceärende till Uppsala, men inte fått tid där än. De inväntar reservdelar.. Verkar som om det kan ta sin modiga tid.
Idag tog jag lite svart vävtejp från Biltema och tejpade igen dimljuset. 5 minuters väntan på dropin på Bollnäs bilprovning. Sedan en bil med godkänd efterkontroll!
Bra att det funkade för dig också!
Antar de inväntar hela dimljus-modulen för dig också? I januari trodde de på leverans i mars. Nu i mars trodde de maj... Men fortfarande inget säkert datum.
Jo.. Jag inväntar också nytt dimljus. (eller möjligen nya skruvar.. men Tesla brukar inte vilja byta små delar..) Nu är det ju ingen större brådska eftersom jag har en godkänd bil, så det får väl ta den tid det tar. Mer intressant blir väl vem de tycker ska betala. Har ju redan betalat för den reparationen en gång...
Skulle få hjälp med detta idag men rangern dök aldrig upp. Vore ju dumt att säga att jag är förvånad. Tejpar över skiten istället... På en bil för över miljonen. Sjukt.
Skulle få hjälp med detta idag men rangern dök aldrig upp. Vore ju dumt att säga att jag är förvånad. Tejpar över skiten istället... På en bil för över miljonen. Sjukt.
Om din justeringsskruv funkar så är det ju hyfsat lätt att bara justera ner dem så långt det går annars. Krävs bara en lång stjärnskruvmejsel (eller i vissa fall 8 mm hylsa tror jag).
Om mekanismen däremot är sönder så är det nog tejp som gäller tills vidare. Jag testade faktiskt att tejpa på skärmen också, men det funkar inte, man kan trycka på tejpen och aktivera ljusen (även med ett par lager tjock tejp )
Skulle få hjälp med detta idag men rangern dök aldrig upp. Vore ju dumt att säga att jag är förvånad. Tejpar över skiten istället... På en bil för över miljonen. Sjukt.
Om din justeringsskruv funkar så är det ju hyfsat lätt att bara justera ner dem så långt det går annars. Krävs bara en lång stjärnskruvmejsel (eller i vissa fall 8 mm hylsa tror jag).
Om mekanismen däremot är sönder så är det nog tejp som gäller tills vidare. Jag testade faktiskt att tejpa på skärmen också, men det funkar inte, man kan trycka på tejpen och aktivera ljusen (även med ett par lager tjock tejp )
Den fungerar säkert, men hade ingenstans att ta vägen i spöregnet. Sedan hörde Tesla av sig och ville jag skulle komma in. Hann knappt parkera utanför SC så hade jag fått ett nytt kostnadsförslag på 6x kostnaden utan att dom ens sett bilen, så åkte hem igen och tejpade över skiten istället.
Besiktningsmannen grinade lite över halvljusen istället men det var tydligen inom tolerans så allt gick bra.