i artikeln står det att det är vanligt med problem med android automobile så troligtvis är det väl vad Polestar brottas med.taliz skrev: ↑28 mar 2023 03:33Går man över till något som statistiskt har fler rapporterade fel än det man byter ifrån så är det ju, rent logiskt, rimligt att förvänta sig mer fel. Eller hur?thebishop skrev: ↑27 mar 2023 17:44Det översätts till 3-4 fel per bil. Och som påpekats är jd powers är ju ökända för att ta upp irrelevanta ”fel” (och tesla var kassa även där när de till sist valde vara med). Precis som tesla har säkert polestar lärt sig något av sin första bil. Och skeppar med USS.taliz skrev: ↑27 mar 2023 04:49thebishop skrev: ↑26 mar 2023 16:22Kan omöjligen vara mer fel än min model s haft. (Och fortsätter ha…) det är never ending story.
Jag räknar kallt med lite barnsjukdomar på ps3, men där är verkstaden <10 minuter bort, till skillnad från tesla som är 30-40 minuter bort beroende på dagsform. Hade tänkt byta nästa år egentligen, men litar inte på model s i kombination med teslas nuvarande servicenivå. Tänkte ett tag köpa en Y som brygga, men avsaknaden på USS och radar är showstoppers i min bok.Polestar ligger tydligen i absoluta botten när det gäller kvalitet, så bör nog vara försiktig med att förvänta sig bättre än Tesla.Electric vehicle newcomer Polestar ranked last on the list with 328 problems reported per 100 newly sold or leased vehicles.
https://www.cnbc.com/2022/06/28/new-car ... power.html
Min tesla har ju lätt haft 8-10x mer fel än så, så tar gärna 3-4 fel med tio minuter bilresa för att fixa dem jämfört med att sitta och ta sig till infracity.
Du jämför förövrigt en gammal S, dvs Teslas första bil, med Polestars andra bil.
Tesla har lanserat flera nya modeller sedan dess. Dvs de har numera rimligen mer erfarenhet av att eliminera problemkällor, vilket statistiken också pekar på.
Teslas problem handlar tydligen om karosspassningar och dålig lackering.