Parkerings assistans MX 2023

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Sensible
Inlägg: 38
Blev medlem: 25 sep 2018 10:17
Ort: Malmö

Parkerings assistans MX 2023

Inlägg av Sensible »

Parkerings assistans
På min MX 2023 kom så äntligen uppdateringen om parkeringsassistans.
Men,.... Efter att ha kört bilen ett par dagar så får jag ingen assistans alls. Just bara Stopp stopp och en massa varningar hela tiden.
Är det någon med MX som fått bilen att parkera som den gjorde när ultraljuds sensorer var monterade?
(X100D Silver)
(MY LR Pearl)
MX Pearl
lucidam
Inlägg: 3
Blev medlem: 12 maj 2023 09:34
Kontakt:

Re: Parkerings assistans MX 2023

Inlägg av lucidam »

Kom ihåg att det är viktigt att rapportera eventuella problemPokemon Infinite Fusion eller bekymmer till din återförsäljare eller tillverkaren så att de kan bistå med rätt hjälp och eventuellt vidta åtgärder för att lösa problemet.
Användarvisningsbild
ONSatan
Teslaägare
Inlägg: 326
Blev medlem: 21 apr 2021 14:08

Re: Parkerings assistans MX 2023

Inlägg av ONSatan »

lucidam skrev: 01 jul 2023 03:17
Kom ihåg att det är viktigt att rapportera eventuella problemPokemon Infinite Fusion eller bekymmer till din återförsäljare eller tillverkaren så att de kan bistå med rätt hjälp och eventuellt vidta åtgärder för att lösa problemet.
Du menar”kommer kanske lösas med en framtida uppdatering” alt. ”inom spec.”?
Användarvisningsbild
MartinG
Teslaägare
Inlägg: 240
Blev medlem: 03 feb 2016 21:43

Re: Parkerings assistans MX 2023

Inlägg av MartinG »

Samma för mig, jag får inga ljud och de där linjerna som flyter omkring ger ingen ledning alls. Kan man inte få tydliga centimeterangivelser och ljud?

En annan relaterad sak, kan man slå på frontkameran för att se avstånd där fram? Hur gör man i så fall det?
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7676
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Parkerings assistans MX 2023

Inlägg av mikebike »

MartinG skrev: 04 jul 2023 11:16
Samma för mig, jag får inga ljud och de där linjerna som flyter omkring ger ingen ledning alls. Kan man inte få tydliga centimeterangivelser och ljud?

En annan relaterad sak, kan man slå på frontkameran för att se avstånd där fram? Hur gör man i så fall det?
Det finns ingen frontkamera, så det blir svårt. :mrgreen:
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
Felixen
Teslaägare
Inlägg: 53
Blev medlem: 16 aug 2021 13:23
Ort: Växjö
Referralkod: ts.la/fredrik68480

Re: Parkerings assistans MX 2023

Inlägg av Felixen »

MartinG skrev: 04 jul 2023 11:16
Samma för mig, jag får inga ljud och de där linjerna som flyter omkring ger ingen ledning alls. Kan man inte få tydliga centimeterangivelser och ljud?

En annan relaterad sak, kan man slå på frontkameran för att se avstånd där fram? Hur gör man i så fall det?
Jag hade så ca en vecka sen började jag få ljud och även avståndsanvisning i cm samt ett STOP om man är riktigt nära. Kör MS men gissar att MX fungerar på samma sätt.
MSLR -23 Midnight Silver Metallic med svart interiör
Användarvisningsbild
pitemacc
Teslaägare
Inlägg: 131
Blev medlem: 30 jul 2015 13:41
Ort: Piteå

Re: Parkerings assistans MX 2023

Inlägg av pitemacc »

lucidam skrev: 01 jul 2023 03:17
Kom ihåg att det är viktigt att rapportera eventuella problemPokemon Infinite Fusion eller bekymmer till din återförsäljare eller tillverkaren så att de kan bistå med rätt hjälp och eventuellt vidta åtgärder för att lösa problemet.
vilken åf menar du då ?, i detta fall så är det samma tillverkare och återförsäljare .
FD: vw egolf -15 SÅLD, Porsche TT -10 SÅLD, MXP100D-17 SÅLD
NU: MSP85D-15, Renault Zoe 41kw, Porsche GT4
FT:Cybertruck awd beställt
Användarvisningsbild
renes
Teslaägare
Inlägg: 1602
Blev medlem: 24 apr 2019 15:24
Ort: Uppsala

Re: Parkerings assistans MX 2023

Inlägg av renes »

pitemacc skrev: 04 jul 2023 15:03
lucidam skrev: 01 jul 2023 03:17
Kom ihåg att det är viktigt att rapportera eventuella problemPokemon Infinite Fusion eller bekymmer till din återförsäljare eller tillverkaren så att de kan bistå med rätt hjälp och eventuellt vidta åtgärder för att lösa problemet.
vilken åf menar du då ?, i detta fall så är det samma tillverkare och återförsäljare .
lucidam är nog en bot.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Användarvisningsbild
MartinG
Teslaägare
Inlägg: 240
Blev medlem: 03 feb 2016 21:43

Re: Parkerings assistans MX 2023

Inlägg av MartinG »

mikebike skrev: 04 jul 2023 11:21
MartinG skrev: 04 jul 2023 11:16
Samma för mig, jag får inga ljud och de där linjerna som flyter omkring ger ingen ledning alls. Kan man inte få tydliga centimeterangivelser och ljud?

En annan relaterad sak, kan man slå på frontkameran för att se avstånd där fram? Hur gör man i så fall det?
Det finns ingen frontkamera, så det blir svårt. :mrgreen:
:D Det visar hur mycket jag vet om min bil.. Men nog måste det väl finnas kameror framåt? Hur kan bilen annars bli självkörande och mäta avstånd mot framförvarande? Eller vad missförstår jag?
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7240
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Parkerings assistans MX 2023

Inlägg av fth »

MartinG skrev: 04 jul 2023 15:22
:D Det visar hur mycket jag vet om min bil.. Men nog måste det väl finnas kameror framåt? Hur kan bilen annars bli självkörande och mäta avstånd mot framförvarande? Eller vad missförstår jag?
Det finns framåtriktade kameror högt uppe på vindrutan, men det finns inga lågt placerade i fronten, det gör att det bilen inte kan se hinder omedelbart framför nosen.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
MartinG
Teslaägare
Inlägg: 240
Blev medlem: 03 feb 2016 21:43

Re: Parkerings assistans MX 2023

Inlägg av MartinG »

Got it och såg nu att detta beskrivs i Owners Manual under Autopilot. När de nu ändå har 8 kameror kunde de väl klämt in en i grillen också, kameror är ju den bästa parkeringsassistenten.
Skriv svar