Tapatalks ständiga popup

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Tapatalks ständiga popup

Inlägg av Teslaspolen »

Jag besöker oftast detta forumet från min telefon (Android) och rätt ofta numera så tjatar forumet om att jag ska använda Tapatalk appen för att visa forumet.

Nej tack, Firefox gör jobbet utmärkt för mig. Det finns inget behov att ha en dedikerad app till precis allt som ska dammsuga data och ta upp lagringsutrymme.

Är det möjligt för forumets ägare att stänga av den där tjatande rutan från att dyka upp var och varannan gång jag öppnar TCS forum? Det hade uppskattats av mig i alla fall!
Användarvisningsbild
agehall
Teslaägare
Inlägg: 945
Blev medlem: 12 jul 2022 20:54
Ort: Kälvesta/Spånga

Re: Tapatalks ständiga popup

Inlägg av agehall »

Håller med till 200%! Hatar Tapatalk. Det är väl OK att de som vill använda det får möjlighet till det men på min iPad läser jag helst forumet i min webbläsare och inget annat.
M3LR -21
SAAB 9-5 BioPower -09
SAAB 9-3 TurboX
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14562
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Tapatalks ständiga popup

Inlägg av taliz »

Tror det är en inställning i android/iOS?
Om man haft tapatalk installerad så registrerar/knyter den alla forumlänkar till sig.
Den knytningen försvinner inte även om man avinstallerar tapatalk.

Jag har haft det installerat på iPhone och iPad och får också förslag att öppna appen ibland, trots att jag inte har den kvar.
Men inte tillräckligt ofta för att jag besvärat mig undersöka exakt hur man får bort förslaget.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7626
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Tapatalks ständiga popup

Inlägg av mikebike »

taliz skrev: 20 aug 2023 14:11
Tror det är en inställning i android/iOS?
Om man haft tapatalk installerad så registrerar/knyter den alla forumlänkar till sig.
Den knytningen försvinner inte även om man avinstallerar tapatalk.

Jag har haft det installerat på iPhone och iPad och får också förslag att öppna appen ibland, trots att jag inte har den kvar.
Men inte tillräckligt ofta för att jag besvärat mig undersöka exakt hur man får bort förslaget.
Jag har aldrig haft tapatalk installerat och får ändå dessa popups. Bara på detta forum f.ö.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Tapatalks ständiga popup

Inlägg av Teslaspolen »

mikebike skrev: 20 aug 2023 14:19
taliz skrev: 20 aug 2023 14:11
Tror det är en inställning i android/iOS?
Om man haft tapatalk installerad så registrerar/knyter den alla forumlänkar till sig.
Den knytningen försvinner inte även om man avinstallerar tapatalk.

Jag har haft det installerat på iPhone och iPad och får också förslag att öppna appen ibland, trots att jag inte har den kvar.
Men inte tillräckligt ofta för att jag besvärat mig undersöka exakt hur man får bort förslaget.
Jag har aldrig haft tapatalk installerat och får ändå dessa popups. Bara på detta forum f.ö.
Samma här, aldrig haft Tapatalk. Dock så har jag sett popuppen på andra forum, ex internationella Ioniq forumet.

Jag gissar att det har att göra med vilken forummjukvara som används och just den som TCS kör har den där popuppen av standard.
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Tapatalks ständiga popup

Inlägg av Teslaspolen »

agehall skrev: 20 aug 2023 13:51
Håller med till 200%! Hatar Tapatalk. Det är väl OK att de som vill använda det får möjlighet till det men på min iPad läser jag helst forumet i min webbläsare och inget annat.
Precis. Smått irriterande om den frågar en gång, visst. Men att den ska fråga jämnt och ständigt trots att jag redan sagt nej...
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14562
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Tapatalks ständiga popup

Inlägg av taliz »

Forumet är väl phpbb. Är väl inte omöjligt de får sponsring av tapatalk.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7388
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Tapatalks ständiga popup

Inlägg av TiborBlomhall »

Jag har försökt hitta och stänga av den där popupen men hittar inget i phpbb koden. Jag misstänker tyvärr att det är som taliz skrev en del av Android/iOS som gör det där.

Alla tips om hur man trollar bort popupen emottages tacksamt!
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6388
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Tapatalks ständiga popup

Inlägg av spacecoin »

Ta bort de här ur HEAD-elementet:

Kod: Markera allt

        <!-- App Indexing for Google Search -->
        <link href="android-app://com.quoord.tapatalkpro.activity/tapatalk/teslaclubsweden.se/forum/?ttfid=181007&location=index&channel=google-indexing" rel="alternate" />
        <link href="ios-app://307880732/tapatalk/teslaclubsweden.se/forum/?ttfid=181007&location=index&channel=google-indexing" rel="alternate" />
        
        <link href="./mobiquo/smartbanner/manifest.json" rel="manifest">
        
        <meta name="apple-itunes-app" content="app-id=307880732, affiliate-data=at=10lR7C, app-argument=tapatalk://teslaclubsweden.se/forum/?ttfid=181007&location=index" />
Se "view-source:https://teslaclubsweden.se/forum/"

Så får du även bort en 404 (mobiquo manifestet) som bonus.
Skriv svar