Använder vanigtvis supercharing sällan, bara under långkörningar.
Har nylgen tagit en tripp till europa. Har då märkt att bilen uppför sig lamt vid acceleration vid t.ex stopptecken under precondioning for sc
känns som att starta en bendśinare på trean, måste trycka plattan i mattan för att komma iväg.Någon som har likande erfarenheter, eller nån bra förklaring?
Eller är det dax för en felanmälan till Tesla?
bilen tappar vridmoment vid preconditioning for Sc
Moderator: Redaktion
- Niklas Z
- Teslaägare
- Inlägg: 3301
- Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Re: bilen tappar vridmoment vid preconditioning for Sc
Det är inget jag märkt, trots att jag snabbladdar ganska ofta.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
- Gustafsson
- Teslaägare
- Inlägg: 5517
- Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
- Ort: Linköping
Re: bilen tappar vridmoment vid preconditioning for Sc
Bilen blir ju rätt mycket klenare vid låg laddnivå, det är inte det som du märker av? Jag märker ingen skillnad vid preconditioning, men har ju inte känt efter speciellt systematiskt heller.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Re: bilen tappar vridmoment vid preconditioning for Sc
Bilen skapar värme genom att köra motorn "orent". Den värmen flyttas in i batteriet för att förbereda det för laddning. Man kan höra ett högfrekvent ljud när det sker, och det är väl inte omöjligt att den "orena" gången påverkar vilken kraft du kan få ut ur motorn.
TeslaBjörn på youtube rapporterade även om en förändring i gasrespons vid krypkörning när metoden var ny (runt MY2021?), det är inget jag märkt själv dock.
TeslaBjörn på youtube rapporterade även om en förändring i gasrespons vid krypkörning när metoden var ny (runt MY2021?), det är inget jag märkt själv dock.