Cykla till Aminogatan

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

olza
Inlägg: 223
Blev medlem: 05 jul 2014 13:09
Ort: Karlstad

Cykla till Aminogatan

Inlägg av olza »

Nu har jag bokat tågbiljett till Göteborg på torsdag, anländer 08:45 om SJ och Trafikverket vill.
Sedan blir det racer till Aminogatan! (Tar med lite "cykeldelar" på tåget... :-D )
Ser ut att finnas fantastiska cykelvägar i Göteborg, i alla fall jämfört med Karlstad.

Frugan undrade varför jag inte tog bilen?
För att det är billigare att ta tåget och miljövänligare. Men framför allt: mycket roligare! :-)
Volvo V70N 2.5T 2004
[Annulerad] Model 3 reservation 31/3-16
[Annulerad] Sono Sion #51xx 17/6-18
Lightyear 2 waitlist SE0007x 5/1-23
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10930
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Cykla till Aminogatan

Inlägg av Jerker »

Haha! Rätt inställning! Jag väljer att ta min Zoe på en (relativ) långfärd till Stockholm från Ålberga som ligger 3 mil söder om Nyköping. Det är rätt miljöprofil men knappast nån utmaning. Nu har jag redan gjort två resor till Stockholm så jag vet var jag kan ladda för bästa körekonomi.
Användarvisningsbild
Breeze
Teslaägare
Inlägg: 117
Blev medlem: 01 mar 2016 15:37
Ort: Gislaved

Re: Cykla till Aminogatan

Inlägg av Breeze »

Hur länge har dom öppet på Aminogatan? Jag är på utbildning på jobbet den dagen så kan inte ta ledigt :( Så jag får ta o åka efter det :(
Model ≡ bokad 31/3 -16
Model ≡ beställd 5/12 -18
Model ≡ Levererad 8/3 -19
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8693
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Cykla till Aminogatan

Inlägg av Pontus »

Breeze skrev:
Hur länge har dom öppet på Aminogatan? Jag är på utbildning på jobbet den dagen så kan inte ta ledigt :( Så jag får ta o åka efter det :(
Jag pratade med en säljare i MoS som sa att han visste inte men han hade fått schema till klockan 24 den 31/3. Vad det innebär vet han inte ens själv :)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
vigge50
Inlägg: 7463
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Cykla till Aminogatan

Inlägg av vigge50 »

Pontus skrev:
Breeze skrev:
Hur länge har dom öppet på Aminogatan? Jag är på utbildning på jobbet den dagen så kan inte ta ledigt :( Så jag får ta o åka efter det :(
Jag pratade med en säljare i MoS som sa att han visste inte men han hade fått schema till klockan 24 den 31/3. Vad det innebär vet han inte ens själv :)
Tror de att köerna kommer vara så långa så att det behöver vara öppna till klockan 24:00 eller är det något annat?
Jag tror faktiskt inte att det är så många i Sverige som tänkt beställa så att de behöver vara öppet så länge men vi får väll se.
Användarvisningsbild
Breeze
Teslaägare
Inlägg: 117
Blev medlem: 01 mar 2016 15:37
Ort: Gislaved

Re: Cykla till Aminogatan

Inlägg av Breeze »

vigge50 skrev:
Pontus skrev:
Breeze skrev:
Hur länge har dom öppet på Aminogatan? Jag är på utbildning på jobbet den dagen så kan inte ta ledigt :( Så jag får ta o åka efter det :(
Jag pratade med en säljare i MoS som sa att han visste inte men han hade fått schema till klockan 24 den 31/3. Vad det innebär vet han inte ens själv :)
Tror de att köerna kommer vara så långa så att det behöver vara öppna till klockan 24:00 eller är det något annat?
Jag tror faktiskt inte att det är så många i Sverige som tänkt beställa så att de behöver vara öppet så länge men vi får väll se.
Ok, låter bra om det stämmer. Är inte framme där förens 18:00 om allt går bra :)
Model ≡ bokad 31/3 -16
Model ≡ beställd 5/12 -18
Model ≡ Levererad 8/3 -19
olza
Inlägg: 223
Blev medlem: 05 jul 2014 13:09
Ort: Karlstad

Re: Cykla till Aminogatan

Inlägg av olza »

Tillbaka till ämnet: bara jag som tänker ta cykeln till Aminogatan?
Volvo V70N 2.5T 2004
[Annulerad] Model 3 reservation 31/3-16
[Annulerad] Sono Sion #51xx 17/6-18
Lightyear 2 waitlist SE0007x 5/1-23
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11873
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Cykla till Aminogatan

Inlägg av HelectriC »

vigge50 skrev:
Pontus skrev:
Breeze skrev:
Hur länge har dom öppet på Aminogatan? Jag är på utbildning på jobbet den dagen så kan inte ta ledigt :( Så jag får ta o åka efter det :(
Jag pratade med en säljare i MoS som sa att han visste inte men han hade fått schema till klockan 24 den 31/3. Vad det innebär vet han inte ens själv :)
Tror de att köerna kommer vara så långa så att det behöver vara öppna till klockan 24:00 eller är det något annat?
Jag tror faktiskt inte att det är så många i Sverige som tänkt beställa så att de behöver vara öppet så länge men vi får väll se.
Nej, ser man på de stora massorna kan man ju fundera på hur många som är intresserade av att reservera en bil som dom varken suttit i eller kört och som med lite tur blir levererad om 2år!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
vigge50
Inlägg: 7463
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Cykla till Aminogatan

Inlägg av vigge50 »

HelectriC skrev:
vigge50 skrev:
Pontus skrev:
Breeze skrev:
Hur länge har dom öppet på Aminogatan? Jag är på utbildning på jobbet den dagen så kan inte ta ledigt :( Så jag får ta o åka efter det :(
Jag pratade med en säljare i MoS som sa att han visste inte men han hade fått schema till klockan 24 den 31/3. Vad det innebär vet han inte ens själv :)
Tror de att köerna kommer vara så långa så att det behöver vara öppna till klockan 24:00 eller är det något annat?
Jag tror faktiskt inte att det är så många i Sverige som tänkt beställa så att de behöver vara öppet så länge men vi får väll se.
Nej, ser man på de stora massorna kan man ju fundera på hur många som är intresserade av att reservera en bil som dom varken suttit i eller kört och som med lite tur blir levererad om 2år!
För att inte glömma att vid den tidpunkten så har Tesla fortfarande inte visat upp den. Tror att det är betydligt fler som beställer den 1:a och då via nätet än som beställer den i butik den 31:a
Användarvisningsbild
hakan_k
Teslaägare
Inlägg: 163
Blev medlem: 12 mar 2016 15:56
Ort: Vara, Västra Götaland

Re: Cykla till Aminogatan

Inlägg av hakan_k »

För min del blir det Zoen till Aminogatan. Blir en tripp på drygt 10 mil från Vara, så med laddning på Clever efteråt, så skall det fungera perfekt.
Model 3 LR AWD Midnight Silver 18" med FSD
CyberTruck single engine förbokad
Renault Zoe R240
1,5 kW solel, 0,5 kW vindsnurra
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9350
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Cykla till Aminogatan

Inlägg av bylund »

hakan_k skrev:
För min del blir det Zoen till Aminogatan. Blir en tripp på drygt 10 mil från Vara, så med laddning på Clever efteråt, så skall det fungera perfekt.
Tesla kanske kan bjuda på typ-2-laddning medans du väntar?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11873
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Cykla till Aminogatan

Inlägg av HelectriC »

bylund skrev:
hakan_k skrev:
För min del blir det Zoen till Aminogatan. Blir en tripp på drygt 10 mil från Vara, så med laddning på Clever efteråt, så skall det fungera perfekt.
Tesla kanske kan bjuda på typ-2-laddning medans du väntar?
Desto bättre ju längre kö då med andra ord :D
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Wahll
Teslaägare
Inlägg: 519
Blev medlem: 13 jul 2014 17:25

Re: Cykla till Aminogatan

Inlägg av Wahll »

Jag planerar att ta min Leaf. Cykla blir en väl drastisk åtgärd om man vill lägga en reservation den dagen. Buss "Lila Express" och 758 stannar precis utanför också.
MODEL Y, DM LR Midnight Silver, Induction 20"
MODEL ≡, DM LR Svart Aero FSD
Nissan Leaf -15
Användarvisningsbild
Breeze
Teslaägare
Inlägg: 117
Blev medlem: 01 mar 2016 15:37
Ort: Gislaved

Re: Cykla till Aminogatan

Inlägg av Breeze »

Har vi fått någon bekräftelse på om dom har extra öppet på Aminogatan?
Surt om man åkt 15 mil o kommer fram 18:05 :cry:
Model ≡ bokad 31/3 -16
Model ≡ beställd 5/12 -18
Model ≡ Levererad 8/3 -19
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare
Inlägg: 2895
Blev medlem: 06 feb 2015 22:39
Ort: Stockholm

Re: Cykla till Aminogatan

Inlägg av apkungen »

Jerker skrev:
Haha! Rätt inställning! Jag väljer att ta min Zoe på en (relativ) långfärd till Stockholm från Ålberga som ligger 3 mil söder om Nyköping. Det är rätt miljöprofil men knappast nån utmaning. Nu har jag redan gjort två resor till Stockholm så jag vet var jag kan ladda för bästa körekonomi.
Senast jag körde zonerna jag bara 7,5mil på en laddning med temperatur runt nollan och 90km/h så kör försiktigt.
olza
Inlägg: 223
Blev medlem: 05 jul 2014 13:09
Ort: Karlstad

Re: Cykla till Aminogatan

Inlägg av olza »

Sitter på tåget, snart i Göteborg. Cykeln blev dock kvar i Karlstad. Var svårare än jag trodde att få ner en cykel i en sopsäck. När jag väl tagit bort pedaler, sadel, hjul och lossat styret, samt tryckt ner ramen och det ena hjulet i sopsäcken, inser jag att det är helt omöjligt att få plats med ett hjul till. Och då är klockan alldeles för mycket och jag är alldeles för trött för att tänka ut någon annan strategi.

Men jag fick i alla fall träna på att demontera racern! :-)
Volvo V70N 2.5T 2004
[Annulerad] Model 3 reservation 31/3-16
[Annulerad] Sono Sion #51xx 17/6-18
Lightyear 2 waitlist SE0007x 5/1-23
Användarvisningsbild
Haglund
Teslaägare
Inlägg: 474
Blev medlem: 10 sep 2015 12:33
Ort: Brämhult

Re: Cykla till Aminogatan

Inlägg av Haglund »

olza skrev:
Sitter på tåget, snart i Göteborg. Cykeln blev dock kvar i Karlstad. Var svårare än jag trodde att få ner en cykel i en sopsäck. När jag väl tagit bort pedaler, sadel, hjul och lossat styret, samt tryckt ner ramen och det ena hjulet i sopsäcken, inser jag att det är helt omöjligt att få plats med ett hjul till. Och då är klockan alldeles för mycket och jag är alldeles för trött för att tänka ut någon annan strategi.

Men jag fick i alla fall träna på att demontera racern! :-)
När anländer du till Göteborgs central?
Nuvarande: Vit Y LR -23
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
olza
Inlägg: 223
Blev medlem: 05 jul 2014 13:09
Ort: Karlstad

Re: Cykla till Aminogatan

Inlägg av olza »

När anländer du till Göteborgs central?
Skulle varit framme i Göteborg 08:45, men tåget var några minuter sent. Såg ditt meddelande långt senare.

Tog pendeln 09:15 till Mölndal och sedan buss till aminogatan. Köade en dryg timme i mestadels sol, och var tillbaka på Centralen på mindre än tre timmar. Snabbare än jag räknat med.
Volvo V70N 2.5T 2004
[Annulerad] Model 3 reservation 31/3-16
[Annulerad] Sono Sion #51xx 17/6-18
Lightyear 2 waitlist SE0007x 5/1-23
Skriv svar