Jag har visserligen inte pratat med någon Mercedes-handlare, men många Volkswagen och Volvo-säljare senaste året. De svarar då i princip alltid på mail. Ett fåtal har velat ha till ett samtal men de flesta sköter all kommunikation via mail vilket uppskattas av mig som har annat att tänka på på jobbet än att prata i telefon med försäljare.Legato skrev: ↑07 sep 2023 07:01Håller inte med. Mail gillas inte, man måste vara riktigt old-school och ringa... Gärna många ggr eftersom de är i möten osv.toppo skrev: ↑07 sep 2023 06:30Skicka ett mail till en handlare och säg vad du vill ha, svårare än så är det inte att handla bil av ett ”traditionellt” bilmärke.Remuz skrev: ↑06 sep 2023 20:40Försöker bli klok på konfiguratorn
Jag vill ha en med AP, vinterhjul och drag, inget mer
Jag vill också veta vad den kommer kosta per månad med 2500mil/år på en treårslease samt förmånsvärdet.
Men jag lyckas inte ens börja konfa en miniminivå, den första man får är 849k
Nu fick jag fram 699k, men så fort jag väljer autopilot så måste jag ha ett paket för 125k och ville jag ha uppvärmd ratt var jag tvungen att ha läderklädsel och nån instegslist med AMG logo. Fattar verkligen inget och det känns helt sämst.
Har försökt boka provkörning av både EQE och Ioniq 6 utan framgång. Jag är en sån udda typ som tycker man kan förvänta sig av en säljare att de svarar, inte att jag som kund ska behöva tjata och styra upp... Det är tydligen inte något man ska ta för givet.
Nu känns iofs Highland så överlägsen gällande produkt vs pris så det spelar ingen större roll, men lite fascinerande är det ändå hur uselt allt fungerar... De betalar dyrt för att få in leads och sen kastar man bort leadsen.
Jag får testa boka en provkörning av EQE så får vi se vad som händer