Fler problem model X

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
niklasha01
Teslaägare
Inlägg: 118
Blev medlem: 01 jan 2020 17:32
Ort: ÖRBYHUS

Fler problem model X

Inlägg av niklasha01 »

Hej!
Jag har fått några fler problem på min bil

1. Tycker att batteriet drar ur mer än tidigare, den minskar ca 1,2 mil på ett dygn utan att jag har sentry mode aktiverat, är detta normalt?

2.Draget har börjat glappa, är det någon mer som upplevt detta? Låter illa när man drar släp och går att röra dragkroken för hand så det glappar.

3. Nu är det nog dax för drivknutarna i fram igen, vibrerar vid acceleration och och knackande ljud när jag kör på hög nivå. Gjorde även en långresa och då började det knackande ljudet i hastighet ca 70-80 men extra tydligt när jag svängde. Det blir fjärde gången jag byter drivaxlar i fram, kört 7800 mil. Funderar på att byta stag på bakvagnen och göra hjulinställning i låg nivå och köra så framöver för att klara drivaxlarna.
Modell X 2020 LR, vit, 7 sits, vit klädsel. SÅLD
Polestar 2 2022, SR, svart SÅLD
Polestar 2 2023, SR, snow.
Model Y 2023, SR, vit, vit klädsel, fri laddning
Zappi v2, 3 fas, 22 kw
SolarEdge och Jinko 315W
Solis S5 och 405W Mono

Mvh
Niklas
Användarvisningsbild
Teslared
Teslaägare
Inlägg: 494
Blev medlem: 31 okt 2018 16:44

Re: Fler problem model X

Inlägg av Teslared »

!. Det låter mycket, min Raven x drar kanske någon eller några km per dygn i nuvarande väder. 1.2 mil på 1 dygn blir ung. 100 W som försvinner effektmässigt.
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7122
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Fler problem model X

Inlägg av fth »

Draget ska absolut inte glappa eller gå att rubba i sitt fäste, det måste du kontrollera omedelbart. Är adaptern verkligen rätt fastsatt, har låset klickat i, nyckeln lossnat etc?

Det finns en annan antuell tråd om problem med dragkroken, 5-56 är universallösningen när den krånglar kan man sammanfatta.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
Morgan
Teslaägare
Inlägg: 82
Blev medlem: 06 jul 2014 04:45

Re: Fler problem model X

Inlägg av Morgan »

Har bytt till justerbara camberstag bak och även sänkt bilen fram lite samt gjort en hjulinställning efter det och berätta att vibrationerna från drivaxlarna är borta och bilen sliter ej snett på bakdäcken heller längre!
Blev också en betydligt bättre känsla i bilen.
Har nu gått 16500mil
Användarvisningsbild
niklasha01
Teslaägare
Inlägg: 118
Blev medlem: 01 jan 2020 17:32
Ort: ÖRBYHUS

Re: Fler problem model X

Inlägg av niklasha01 »

fth skrev: 17 sep 2023 22:08
Draget ska absolut inte glappa eller gå att rubba i sitt fäste, det måste du kontrollera omedelbart. Är adaptern verkligen rätt fastsatt, har låset klickat i, nyckeln lossnat etc?

Det finns en annan antuell tråd om problem med dragkroken, 5-56 är universallösningen när den krånglar kan man sammanfatta.

/fth
Hej!
Allt är korrekt och välsmort, har dragit en hel del husvagn och släp men det borde inte påverka, ar det med Tesla 200 mil kvar på garanti
Modell X 2020 LR, vit, 7 sits, vit klädsel. SÅLD
Polestar 2 2022, SR, svart SÅLD
Polestar 2 2023, SR, snow.
Model Y 2023, SR, vit, vit klädsel, fri laddning
Zappi v2, 3 fas, 22 kw
SolarEdge och Jinko 315W
Solis S5 och 405W Mono

Mvh
Niklas
SwedishAdvocate
Inlägg: 5513
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Fler problem model X

Inlägg av SwedishAdvocate »

Morgan skrev: 18 sep 2023 08:02
Har bytt till justerbara camberstag bak och även sänkt bilen fram lite samt gjort en hjulinställning efter det och berätta att vibrationerna från drivaxlarna är borta och bilen sliter ej snett på bakdäcken heller längre!
Blev också en betydligt bättre känsla i bilen.
Har nu gått 16500mil
Rätt säker på att det finns en eller flera trådar om det här på forumet...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Skriv svar