Hej!
Jag har fått några fler problem på min bil
1. Tycker att batteriet drar ur mer än tidigare, den minskar ca 1,2 mil på ett dygn utan att jag har sentry mode aktiverat, är detta normalt?
2.Draget har börjat glappa, är det någon mer som upplevt detta? Låter illa när man drar släp och går att röra dragkroken för hand så det glappar.
3. Nu är det nog dax för drivknutarna i fram igen, vibrerar vid acceleration och och knackande ljud när jag kör på hög nivå. Gjorde även en långresa och då började det knackande ljudet i hastighet ca 70-80 men extra tydligt när jag svängde. Det blir fjärde gången jag byter drivaxlar i fram, kört 7800 mil. Funderar på att byta stag på bakvagnen och göra hjulinställning i låg nivå och köra så framöver för att klara drivaxlarna.
Fler problem model X
Moderator: Redaktion
- niklasha01
- Teslaägare
- Inlägg: 118
- Blev medlem: 01 jan 2020 17:32
- Ort: ÖRBYHUS
Fler problem model X
Modell X 2020 LR, vit, 7 sits, vit klädsel. SÅLD
Polestar 2 2022, SR, svart SÅLD
Polestar 2 2023, SR, snow.
Model Y 2023, SR, vit, vit klädsel, fri laddning
Zappi v2, 3 fas, 22 kw
SolarEdge och Jinko 315W
Solis S5 och 405W Mono
Mvh
Niklas
Polestar 2 2022, SR, svart SÅLD
Polestar 2 2023, SR, snow.
Model Y 2023, SR, vit, vit klädsel, fri laddning
Zappi v2, 3 fas, 22 kw
SolarEdge och Jinko 315W
Solis S5 och 405W Mono
Mvh
Niklas
Re: Fler problem model X
!. Det låter mycket, min Raven x drar kanske någon eller några km per dygn i nuvarande väder. 1.2 mil på 1 dygn blir ung. 100 W som försvinner effektmässigt.
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 7122
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Fler problem model X
Draget ska absolut inte glappa eller gå att rubba i sitt fäste, det måste du kontrollera omedelbart. Är adaptern verkligen rätt fastsatt, har låset klickat i, nyckeln lossnat etc?
Det finns en annan antuell tråd om problem med dragkroken, 5-56 är universallösningen när den krånglar kan man sammanfatta.
/fth
Det finns en annan antuell tråd om problem med dragkroken, 5-56 är universallösningen när den krånglar kan man sammanfatta.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Re: Fler problem model X
Har bytt till justerbara camberstag bak och även sänkt bilen fram lite samt gjort en hjulinställning efter det och berätta att vibrationerna från drivaxlarna är borta och bilen sliter ej snett på bakdäcken heller längre!
Blev också en betydligt bättre känsla i bilen.
Har nu gått 16500mil
Blev också en betydligt bättre känsla i bilen.
Har nu gått 16500mil
- niklasha01
- Teslaägare
- Inlägg: 118
- Blev medlem: 01 jan 2020 17:32
- Ort: ÖRBYHUS
Re: Fler problem model X
Hej!fth skrev: ↑17 sep 2023 22:08Draget ska absolut inte glappa eller gå att rubba i sitt fäste, det måste du kontrollera omedelbart. Är adaptern verkligen rätt fastsatt, har låset klickat i, nyckeln lossnat etc?
Det finns en annan antuell tråd om problem med dragkroken, 5-56 är universallösningen när den krånglar kan man sammanfatta.
/fth
Allt är korrekt och välsmort, har dragit en hel del husvagn och släp men det borde inte påverka, ar det med Tesla 200 mil kvar på garanti
Modell X 2020 LR, vit, 7 sits, vit klädsel. SÅLD
Polestar 2 2022, SR, svart SÅLD
Polestar 2 2023, SR, snow.
Model Y 2023, SR, vit, vit klädsel, fri laddning
Zappi v2, 3 fas, 22 kw
SolarEdge och Jinko 315W
Solis S5 och 405W Mono
Mvh
Niklas
Polestar 2 2022, SR, svart SÅLD
Polestar 2 2023, SR, snow.
Model Y 2023, SR, vit, vit klädsel, fri laddning
Zappi v2, 3 fas, 22 kw
SolarEdge och Jinko 315W
Solis S5 och 405W Mono
Mvh
Niklas
-
- Inlägg: 5513
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Fler problem model X
Rätt säker på att det finns en eller flera trådar om det här på forumet...Morgan skrev: ↑18 sep 2023 08:02Har bytt till justerbara camberstag bak och även sänkt bilen fram lite samt gjort en hjulinställning efter det och berätta att vibrationerna från drivaxlarna är borta och bilen sliter ej snett på bakdäcken heller längre!
Blev också en betydligt bättre känsla i bilen.
Har nu gått 16500mil
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting