Förboka din Ioniq 5

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

DrDR
elbilist
Inlägg: 194
Blev medlem: 20 aug 2021 10:12

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av DrDR »

juristen skrev: 04 sep 2023 09:54
DrDR skrev: 03 sep 2023 20:32
juristen skrev: 01 sep 2023 14:41
Den lokale Hyundai-handlaren här i Skellefteå hörde av sig angående min beställning, och meddelade att de hade börjat få in färdigkonfigurerade bilar som de försöker matcha ihop till de som beställt. De jobbade efter nån sorts avvägning mellan "köplats" och överensstämmelse mellan tillgängliga bilar och beställd spec.

Han erbjöd en bil som hade fel färg och lite för mycket utrustning (som jag skulle få betala extra för), vilket jag tackade nej till. Jag skulle få behålla min plats i kön och när en bil som var närmare min spec dök upp skulle han höra av sig. De verkade jobba utifrån att det pris jag fick när jag beställde fortfarande gällde men att jag skulle få betala extra för utrustning utöver vad jag specat. Give or take någon tusenlapp.

Lät helt OK, tycker jag, särskilt som jag skulle få bonus. Så nu hoppas jag rätt bil blir tillgänglig och att slutpriset faktiskt också stämmer med hur det lät per telefon. :)
Vad för extra utrustning?
Komfortpaketet och nåt mer, minns inte. Var mest färgen som avskräckte. Hur så?
Fick också erbjudande om att ta en "färdig" bil med lite extrautrustning som jag tog och har inte ångrat mig. Så det kan vara värt det för att slippa vänta, men förstår att färgen kan va en show-stopper. Se dock upp om du får erbjudande om Komfort-paketet att det verkligen är komfort+ och inte komfort. Min skulle vara komfort+ men hade inte auto flush handles, antagligen pga att den var beställd till Norge från början, och där ingår inte det i paketet. Detta hade dock inte min ÅF koll på så vi har en pågående diskussion om ekonomisk kompensation
Renault Zoe Intense 22 kWh -16
Hyundai Ioniq 5, AWD Advanced Komfort 77,4 kWh -23
Solceller 10,3 kWp
MrRun
elbilist
Inlägg: 807
Blev medlem: 24 sep 2020 14:36
Ort: SE2

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av MrRun »

Macki skrev: 03 sep 2023 20:18
Ska lämna in bilen på 6000mils service nu på onsdag och ringde runt till olika Hyundai handlare i Malmö med omnejd

Service 6000mil ink kylvätska
6720:-
7512:-
8350:-
Värt att ringa runt och kolla! Skiljer 1630:- på billigaste och dyraste.

Har även fått att där är några fabriksuppdateringar
IMG_8209.jpeg
Ska förhöra mig vad det är samt åka och ladda på tesla igen och se om jag får 104kw efter uppdateringen.
Om du inte gjort VCU-uppdateringen som kom i Maj så är det nog den.

■ Symptoms/Cause

1.VCU brake Logic defects.

Possibility of parking brake error when opening the vehicle door under certain conditions

2.Rear Wheel MCU communication error

Possibility of malfunction when rear wheel MCU communication is abnormal.

3. Application of EPB automatic fastening (Supplement Content will be provided)

Unable to use EPB automatic fastening function when fastening in P stage.
Ioniq 5 FE AWD
Silly Bear
Inlägg: 47
Blev medlem: 27 mar 2022 21:01

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Silly Bear »

DrDR skrev: 04 sep 2023 13:17
juristen skrev: 04 sep 2023 09:54
DrDR skrev: 03 sep 2023 20:32
juristen skrev: 01 sep 2023 14:41
Den lokale Hyundai-handlaren här i Skellefteå hörde av sig angående min beställning, och meddelade att de hade börjat få in färdigkonfigurerade bilar som de försöker matcha ihop till de som beställt. De jobbade efter nån sorts avvägning mellan "köplats" och överensstämmelse mellan tillgängliga bilar och beställd spec.

Han erbjöd en bil som hade fel färg och lite för mycket utrustning (som jag skulle få betala extra för), vilket jag tackade nej till. Jag skulle få behålla min plats i kön och när en bil som var närmare min spec dök upp skulle han höra av sig. De verkade jobba utifrån att det pris jag fick när jag beställde fortfarande gällde men att jag skulle få betala extra för utrustning utöver vad jag specat. Give or take någon tusenlapp.

Lät helt OK, tycker jag, särskilt som jag skulle få bonus. Så nu hoppas jag rätt bil blir tillgänglig och att slutpriset faktiskt också stämmer med hur det lät per telefon. :)
Vad för extra utrustning?
Komfortpaketet och nåt mer, minns inte. Var mest färgen som avskräckte. Hur så?
Fick också erbjudande om att ta en "färdig" bil med lite extrautrustning som jag tog och har inte ångrat mig. Så det kan vara värt det för att slippa vänta, men förstår att färgen kan va en show-stopper. Se dock upp om du får erbjudande om Komfort-paketet att det verkligen är komfort+ och inte komfort. Min skulle vara komfort+ men hade inte auto flush handles, antagligen pga att den var beställd till Norge från början, och där ingår inte det i paketet. Detta hade dock inte min ÅF koll på så vi har en pågående diskussion om ekonomisk kompensation


Var också irriterad att det inte var comfort plus på min Norge bil

Vi betalade 10 någonting för comfort och comfort plus kostade 12 nånting har jag för mig.

Är själv nöjd med bilen men precis allt runt omkring är jag otroligt missnöjd med.

Kommer aldrig mer köpa en bil till av Bilspektrum i Umeå eller en Hyundai igen
juristen
Teslaägare
Inlägg: 862
Blev medlem: 19 dec 2018 11:15

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av juristen »

DrDR skrev: 04 sep 2023 13:17
Fick också erbjudande om att ta en "färdig" bil med lite extrautrustning som jag tog och har inte ångrat mig. Så det kan vara värt det för att slippa vänta, men förstår att färgen kan va en show-stopper. Se dock upp om du får erbjudande om Komfort-paketet att det verkligen är komfort+ och inte komfort. Min skulle vara komfort+ men hade inte auto flush handles, antagligen pga att den var beställd till Norge från början, och där ingår inte det i paketet. Detta hade dock inte min ÅF koll på så vi har en pågående diskussion om ekonomisk kompensation
Bra info, tack!

Jag har fått ett par till erbjudanden nu, en bil som är precis min spec men som en annan är före på och tydligen velar om - ska lämna besked imorgon (onsdag). Om den erbjuds tar jag nog den.

Om jag inte tar den har jag möjlighet att få en i fel men ok färg och komfortpaket (oklart om det är komfort eller komfort+, får kolla), i övrigt lika som den jag beställt. Där har jag inte bestämt mig, är bara 12k extra för komfortpaketet. Å andra sidan tycker jag inte komfortpaketet direkt tillför något, flush door handles eller inte. Frågan är mest hur länge jag kan få vänta på en bil närmare min spec om jag passar.
Hyundai Ioniq 5 AWD Advanced 2023
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
juristen
Teslaägare
Inlägg: 862
Blev medlem: 19 dec 2018 11:15

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av juristen »

Har försökt hitta svar på detta, men inte hittat...

Hur brett är det i baksätet? Någon som har ett mått?

EDIT: Hittade, 136 cm.
https://www.folsomlakehyundai.com/hyund ... -interior/
Hyundai Ioniq 5 AWD Advanced 2023
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
MrRun
elbilist
Inlägg: 807
Blev medlem: 24 sep 2020 14:36
Ort: SE2

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av MrRun »

Verkar gå segt (42kW) på v4 Superchargers också :/. Får hoppas att Tesla kommer öka på spänningen så småningom, v4 ska ju klara upp till 1000V har jag för mig.


EDIT: Enligt en kommentar till videon så är det än så länge v3-hårdvara bakom v4-stolparna.
Ioniq 5 FE AWD
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14593
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av taliz »

MrRun skrev: 05 sep 2023 11:25
Verkar gå segt (42kW) på v4 Superchargers också :/. Får hoppas att Tesla kommer öka på spänningen så småningom, v4 ska ju klara upp till 1000V har jag för mig.


EDIT: Enligt en kommentar till videon så är det än så länge v3-hårdvara bakom v4-stolparna.
Bör nog vara Hyundai som behöver uppdatera sina bilar.
Tesla kan ju uppdatera stolparna remote, vilket de också gjort för tillverkare som fixat sina bilar.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1115
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av DanneLKPG »

MrRun skrev: 05 sep 2023 11:25
Verkar gå segt (42kW) på v4 Superchargers också :/. Får hoppas att Tesla kommer öka på spänningen så småningom, v4 ska ju klara upp till 1000V har jag för mig.


EDIT: Enligt en kommentar till videon så är det än så länge v3-hårdvara bakom v4-stolparna.
Om jag inte minns fel så är dessa första "V4" bara V3 med annat skal. Därför får du exakt samma problem som med V3.
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
juristen
Teslaägare
Inlägg: 862
Blev medlem: 19 dec 2018 11:15

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av juristen »

juristen skrev: 05 sep 2023 08:22
Bra info, tack!

Jag har fått ett par till erbjudanden nu, en bil som är precis min spec men som en annan är före på och tydligen velar om - ska lämna besked imorgon (onsdag). Om den erbjuds tar jag nog den.

Om jag inte tar den har jag möjlighet att få en i fel men ok färg och komfortpaket (oklart om det är komfort eller komfort+, får kolla), i övrigt lika som den jag beställt. Där har jag inte bestämt mig, är bara 12k extra för komfortpaketet. Å andra sidan tycker jag inte komfortpaketet direkt tillför något, flush door handles eller inte. Frågan är mest hur länge jag kan få vänta på en bil närmare min spec om jag passar.
Det svänger fort. Bilen som var som den jag beställt blev såld. Sen kommer beskedet att det bara finns två bilar kvar som jag kan välja på, ifall jag vill få "ombeställningsrabatten", dvs rabatten som man får när man lade en beställning under 2022.

Så det landade i att jag beställde en bil med rätt spec förutom fel (men helt ok) färg och komfort+. Leverans någon gång i mitten på oktober. Och den kommer kvalificera för bonus. :)
Hyundai Ioniq 5 AWD Advanced 2023
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
DrDR
elbilist
Inlägg: 194
Blev medlem: 20 aug 2021 10:12

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av DrDR »

juristen skrev: 08 sep 2023 08:23
juristen skrev: 05 sep 2023 08:22
Bra info, tack!

Jag har fått ett par till erbjudanden nu, en bil som är precis min spec men som en annan är före på och tydligen velar om - ska lämna besked imorgon (onsdag). Om den erbjuds tar jag nog den.

Om jag inte tar den har jag möjlighet att få en i fel men ok färg och komfortpaket (oklart om det är komfort eller komfort+, får kolla), i övrigt lika som den jag beställt. Där har jag inte bestämt mig, är bara 12k extra för komfortpaketet. Å andra sidan tycker jag inte komfortpaketet direkt tillför något, flush door handles eller inte. Frågan är mest hur länge jag kan få vänta på en bil närmare min spec om jag passar.
Det svänger fort. Bilen som var som den jag beställt blev såld. Sen kommer beskedet att det bara finns två bilar kvar som jag kan välja på, ifall jag vill få "ombeställningsrabatten", dvs rabatten som man får när man lade en beställning under 2022.

Så det landade i att jag beställde en bil med rätt spec förutom fel (men helt ok) färg och komfort+. Leverans någon gång i mitten på oktober. Och den kommer kvalificera för bonus. :)
Grattis! Då är antagligen bilen i Wallhamn eller på väg in nu. Konstigt dock att hävda att du inte kan vänta på din beställda bil för att få omställningsrabatten. Ett hot från ÅF för att de vill sälja bilen eller anar de att Hyundai kommer att cancellera ordrar igen? :?
Renault Zoe Intense 22 kWh -16
Hyundai Ioniq 5, AWD Advanced Komfort 77,4 kWh -23
Solceller 10,3 kWp
juristen
Teslaägare
Inlägg: 862
Blev medlem: 19 dec 2018 11:15

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av juristen »

DrDR skrev: 08 sep 2023 09:33
Grattis! Då är antagligen bilen i Wallhamn eller på väg in nu. Konstigt dock att hävda att du inte kan vänta på din beställda bil för att få omställningsrabatten. Ett hot från ÅF för att de vill sälja bilen eller anar de att Hyundai kommer att cancellera ordrar igen? :?
Ja, det var lite luddigt beskrivet av säljaren, men som jag fattade var rabatten egentligen till för de som beställt ännu tidigare än jag, men jag kunde få den om jag tog en av de bilar som nu blivit "över" från de som avbeställt. Rabatten var knuten till vissa bilar. Och väntar jag på att "min" bil skulle tillverkas riskerade jag dessutom att få den efter mars 2023 och då blir det ingen bonus heller.

Visst tycker jag att det är mycket som är kasst från Hyundai i detta, men jag tycker handlaren har kört med öppna kort om förutsättningarna. Handlaren bestämmer inte förutsättningarna och är inte heller nöjd med hur det hanterats från Hyundai, men det är vad det är. Och att nu få en bil som (med bonus) blir över 100k billigare jämfört med att beställa en ny motsvarande är faktiskt rätt bra, om man ser det så. Även om jag helst skulle hade velat få välja färg och utrustning fritt.
Hyundai Ioniq 5 AWD Advanced 2023
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1115
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av DanneLKPG »

Fler som väntar fortfarande?

Pratade med min säljare och han har bara 4 kvar som ej fått produktionsdatum (min är en av dessa såklart).
Tydligen blir det en MY24 också. Frågade om skillnader och han sa att han ej visste. Hoppas verkligen inte den får den irriterande funktionen från IONIQ 6 att den piper varje gång man överstiger hastigheten (och måste stängas av varje start).

Får trösta mig med att jag låst in ett extremt bra pris + miljöbonus... Om jag får bilen. :roll:
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
juristen
Teslaägare
Inlägg: 862
Blev medlem: 19 dec 2018 11:15

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av juristen »

DanneLKPG skrev: 19 sep 2023 13:23
Fler som väntar fortfarande?
...
Får trösta mig med att jag låst in ett extremt bra pris + miljöbonus... Om jag får bilen. :roll:
Om den inte ens fått produktionsdatum, är du säker på att du hinner få bilen innan den 31 mars 2024? Kommer den senare får du ingen bonus.
Hyundai Ioniq 5 AWD Advanced 2023
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1115
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av DanneLKPG »

juristen skrev: 19 sep 2023 13:40
DanneLKPG skrev: 19 sep 2023 13:23
Fler som väntar fortfarande?
...
Får trösta mig med att jag låst in ett extremt bra pris + miljöbonus... Om jag får bilen. :roll:
Om den inte ens fått produktionsdatum, är du säker på att du hinner få bilen innan den 31 mars 2024? Kommer den senare får du ingen bonus.
När bilen fått produktionsdatum är den strax på bandet. Det är inte flera månader fram i tiden som sätts som produktionsdatum utan det brukar vara inom nån vecka. Bilarna tar 2-3 månader till Sverige. Den skulle behöva tillverkas nästa år för att inte hinna komma innan 31 mars. Ungefär 3 månader kvar tills jag blir orolig för det.
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
juristen
Teslaägare
Inlägg: 862
Blev medlem: 19 dec 2018 11:15

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av juristen »

Funderar på LED-ramp till min kommande Ioniq 5.

Lazer Linear 18 är ju ett beprövat och bra alternativ, som har små mått (B532 x H40 x D62 mm) och passar bra.

Men tror ni denna skulle passa? Den lyser lite mer, om än inte lika jämnt, och kostar ca hälften - men är lite större (B525 x H68 x D80 mm) vilket kanske ställer till det med monteringen.
https://ojanpera.se/sortiment/extraljus ... tain-dual/
Hyundai Ioniq 5 AWD Advanced 2023
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
Eldsig
Inlägg: 199
Blev medlem: 19 jan 2020 15:12

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Eldsig »

juristen skrev: 26 sep 2023 06:04
Funderar på LED-ramp till min kommande Ioniq 5.

Lazer Linear 18 är ju ett beprövat och bra alternativ, som har små mått (B532 x H40 x D62 mm) och passar bra.

Men tror ni denna skulle passa? Den lyser lite mer, om än inte lika jämnt, och kostar ca hälften - men är lite större (B525 x H68 x D80 mm) vilket kanske ställer till det med monteringen.
https://ojanpera.se/sortiment/extraljus ... tain-dual/
Annars är det flera som kör med Julas. Dock inte jag.
https://www.jula.se/catalog/bil-och-gar ... nEGDqaSW_k

//D
juristen
Teslaägare
Inlägg: 862
Blev medlem: 19 dec 2018 11:15

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av juristen »

Eldsig skrev: 26 sep 2023 22:35
juristen skrev: 26 sep 2023 06:04
Funderar på LED-ramp till min kommande Ioniq 5.

Lazer Linear 18 är ju ett beprövat och bra alternativ, som har små mått (B532 x H40 x D62 mm) och passar bra.

Men tror ni denna skulle passa? Den lyser lite mer, om än inte lika jämnt, och kostar ca hälften - men är lite större (B525 x H68 x D80 mm) vilket kanske ställer till det med monteringen.
https://ojanpera.se/sortiment/extraljus ... tain-dual/
Annars är det flera som kör med Julas. Dock inte jag.
https://www.jula.se/catalog/bil-och-gar ... nEGDqaSW_k
Tack, men den där har bara spot ljusbild och det är inte det jag är ute efter.

Börjar tänka att Optibeam-rampen kommer passa fint bara man anpassar höjdplaceringen på nummerplåten, sticker rampen ut 18 mm är det inte hela världen (den är 18 mm djupare än Lazer Linear Elite 18).
Hyundai Ioniq 5 AWD Advanced 2023
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
juristen
Teslaägare
Inlägg: 862
Blev medlem: 19 dec 2018 11:15

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av juristen »

Det rör på sig, redan på onsdag ska den tydligen vara klar för leverans. :shock: AWD Advanced med Komfort+ och drag. 8-)

IMG_1813.jpeg
Hyundai Ioniq 5 AWD Advanced 2023
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
DrDR
elbilist
Inlägg: 194
Blev medlem: 20 aug 2021 10:12

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av DrDR »

juristen skrev: 29 sep 2023 09:46
Det rör på sig, redan på onsdag ska den tydligen vara klar för leverans. :shock: AWD Advanced med Komfort+ och drag. 8-)


IMG_1813.jpeg
Kul! Grattis! Rätt färg också :) Du lär inte bli besviken.

Hyundai verkar ha fått lite fart på sina leveranser av beställda I5:or till Sverige nu. Dessutom finns det förkonfigurerade för snabb leverans.
Renault Zoe Intense 22 kWh -16
Hyundai Ioniq 5, AWD Advanced Komfort 77,4 kWh -23
Solceller 10,3 kWp
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1115
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av DanneLKPG »

DrDR skrev: 29 sep 2023 10:18
Hyundai verkar ha fått lite fart på sina leveranser av beställda I5:or till Sverige nu. Dessutom finns det förkonfigurerade för snabb leverans.
Man blir lite provocerad av deras reklam om det. Vi är flera som fortfarande inte har ett tillverkningsdatum som väntat i över 2 år. :roll:
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
DrDR
elbilist
Inlägg: 194
Blev medlem: 20 aug 2021 10:12

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av DrDR »

DanneLKPG skrev: 29 sep 2023 13:35
DrDR skrev: 29 sep 2023 10:18
Hyundai verkar ha fått lite fart på sina leveranser av beställda I5:or till Sverige nu. Dessutom finns det förkonfigurerade för snabb leverans.
Man blir lite provocerad av deras reklam om det. Vi är flera som fortfarande inte har ett tillverkningsdatum som väntat i över 2 år. :roll:
Min gissning är att det är bilar som förproducerats för Norge eller andra länder, men inte blivit sålda där, som säljs i Sverige nu. Det går säkert att byta din beställning mot en sån om det finns matchande bilar. Håller dock med om att det provocerande.
Renault Zoe Intense 22 kWh -16
Hyundai Ioniq 5, AWD Advanced Komfort 77,4 kWh -23
Solceller 10,3 kWp
juristen
Teslaägare
Inlägg: 862
Blev medlem: 19 dec 2018 11:15

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av juristen »

DrDR skrev: 29 sep 2023 10:18
juristen skrev: 29 sep 2023 09:46
Det rör på sig, redan på onsdag ska den tydligen vara klar för leverans. :shock: AWD Advanced med Komfort+ och drag. 8-)


IMG_1813.jpeg
Kul! Grattis! Rätt färg också :) Du lär inte bli besviken.
Hade hellre fått en grön, som jag beställde, men nog är cyber grey helt ok. :)
Hyundai Ioniq 5 AWD Advanced 2023
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
Swallat
Inlägg: 40
Blev medlem: 05 maj 2022 22:12

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Swallat »

juristen skrev: 29 sep 2023 15:54
DrDR skrev: 29 sep 2023 10:18
juristen skrev: 29 sep 2023 09:46
Det rör på sig, redan på onsdag ska den tydligen vara klar för leverans. :shock: AWD Advanced med Komfort+ och drag. 8-)


IMG_1813.jpeg
Kul! Grattis! Rätt färg också :) Du lär inte bli besviken.
Hade hellre fått en grön, som jag beställde, men nog är cyber grey helt ok. :)
Personlig åsikt här i snötäckta saltade sverige, kör färgen som är gratis och lämna in bilen på foliering i den färg man vill ha, får man ett fantastiskt skydd mote både småsten och rost på köpet samt en fläckfri färg under vid ev fösäljning
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1115
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av DanneLKPG »

Fick precis erbjudande att ta en annan bil som stämde in på allting förutom färgen.
Tyvärr var det Atlas White Matte och jag vill varken ha mattlack eller vit. Nästan alla andra färger hade jag faktiskt övervägt.

Fortsätter hålla tummarna... :(
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
juristen
Teslaägare
Inlägg: 862
Blev medlem: 19 dec 2018 11:15

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av juristen »

DanneLKPG skrev: 03 okt 2023 10:37
Fick precis erbjudande att ta en annan bil som stämde in på allting förutom färgen.
Tyvärr var det Atlas White Matte och jag vill varken ha mattlack eller vit. Nästan alla andra färger hade jag faktiskt övervägt.

Fortsätter hålla tummarna... :(
Man ska ha tur i det där lotteriet... :roll: Hoppas du har bättre lycka nästa gång!

Hämtar ut min imorgon. :)
Hyundai Ioniq 5 AWD Advanced 2023
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
Skriv svar