Förboka din Ioniq 5
Moderator: Redaktion
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: Förboka din Ioniq 5
Har en vän som kanske ska sälja sin välskötta ioniq 5 AWD, 2022, Cybergray, ca 2000 mil.
Någon intresserad här eller som vet vad man bör få för en sådan?
Någon intresserad här eller som vet vad man bör få för en sådan?
Senast redigerad av Tellus, redigerad totalt 1 gånger.
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Re: Förboka din Ioniq 5
Japp då va bilen såld!
Lämna nycklarna precis och promenerar bort för att hämta ut min Enyaq coupe rs!
Har varit super nöjd med bilen och den har gett mig mycket!
Gått några mil sen jag hämta ut den 18 mars -22
Kul grej är att tiduret stannar vid 999:59
Lämna nycklarna precis och promenerar bort för att hämta ut min Enyaq coupe rs!
Har varit super nöjd med bilen och den har gett mig mycket!
Gått några mil sen jag hämta ut den 18 mars -22
Kul grej är att tiduret stannar vid 999:59
Re: Förboka din Ioniq 5
Skulle hämta ut min bil idag, men det blev fiasko. AC'n var helt död och gick inte att starta. Den stod i OFF, och det gick inte att få igång. Fick en lånebil så länge...
Hyundai Ioniq 5 AWD Advanced 2023
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
Re: Förboka din Ioniq 5
What, vad sjukt! Hoppas det blir löst snarast...
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
BMW i3S 120Ah MY19
Re: Förboka din Ioniq 5
Fick mail från ÅF precis. Glad att jag tackade nej till den vita för nu är min beställda bil som jag väntat på i 2 år planerad i produktion!
I slutet av Oktober tillverkas den och beräknas komma till ÅF vid årsskiftet.
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
BMW i3S 120Ah MY19
Re: Förboka din Ioniq 5
Ja, helt sjukt. Fattar inte hur en så stor grej kan ha missats vid alla kontroller. Än så länge har jag iaf en Ioniq 5 lånebil (handlarens demobil), men jag har ingen aning om vad som kommer hända. Kan ju dra ut på tiden om de behöver delar...
Lånebilen är bara en RWD Essential, men jag gillar den ändå bättre än min f.d. Model 3 LR. Komforten är natt och dag, både fjädring och ljudnivå. Ioniq 5 känns som en riktig lyxkryssare att köra. Och även om den har en del pling och plong för sig så är de inte så stressande och störande som Teslans varningssignaler, spökbromsningar och försök till undanmanövrer för inbillade faror. Infotainment är dock lite som att jämföra en tidig Palm Pilot med en modern Iphone. Och det är inte Ioniq 5 som är Iphone... Men det funkar och man vänjer sig. Uppskattar alla knappar och spakar även om jag inte saknade dem särskilt på 3:an, förutom till vindrutetorkarna.
Hyundai Ioniq 5 AWD Advanced 2023
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
Re: Förboka din Ioniq 5
Fin julklapp! Grattis! Hoppas du får en bättre leveransupplevelse än undertecknad!
Hyundai Ioniq 5 AWD Advanced 2023
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
Re: Förboka din Ioniq 5
Vad skönt att du åtminstone fick en elbil som lånebil. Vissa ÅF har inte det och ger en gammal bensinbil... Min ÅF har som tur var massor Leaf man får låna gratis vid service/reparation.juristen skrev: ↑05 okt 2023 09:15Ja, helt sjukt. Fattar inte hur en så stor grej kan ha missats vid alla kontroller. Än så länge har jag iaf en Ioniq 5 lånebil (handlarens demobil), men jag har ingen aning om vad som kommer hända. Kan ju dra ut på tiden om de behöver delar...
Lånebilen är bara en RWD Essential, men jag gillar den ändå bättre än min f.d. Model 3 LR. Komforten är natt och dag, både fjädring och ljudnivå. Ioniq 5 känns som en riktig lyxkryssare att köra. Och även om den har en del pling och plong för sig så är de inte så stressande och störande som Teslans varningssignaler, spökbromsningar och försök till undanmanövrer för inbillade faror. Infotainment är dock lite som att jämföra en tidig Palm Pilot med en modern Iphone. Och det är inte Ioniq 5 som är Iphone... Men det funkar och man vänjer sig. Uppskattar alla knappar och spakar även om jag inte saknade dem särskilt på 3:an, förutom till vindrutetorkarna.
i5 är en riktigt skön bil att åka i och det känns så stort invändigt! Om du redan är nöjd nu från Model 3 till i5 Essential så kommer du bli jättenöjd! Det är stor skillnad mellan Essential och Advanced! Akustikrutor, HUD, 360-kamera, ventilerade säten och mycket mer ombonat!
Du kan sänka varningssljuden individuellt och avaktivera det mesta av ljuden. Ett ljud som ej går att ta bort är plinget som är när man startar bilen utan att ha bältet på sig. Det är nog det mest "störande". När jag kör Tesla så stör jag mig på att det plingar när man aktiverar/avaktiverar Autopilot, så då föredrar jag faktiskt Hyundais variant som inte plingar något. Samt att man kan ha på styrassistans separat utan att ha på farthållare. Använder det varje dag!
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
BMW i3S 120Ah MY19
Re: Förboka din Ioniq 5
Snälla vi måste bestämma oss för hur vi förkortar bilnamnDanneLKPG skrev: ↑05 okt 2023 09:26Vad skönt att du åtminstone fick en elbil som lånebil. Vissa ÅF har inte det och ger en gammal bensinbil... Min ÅF har som tur var massor Leaf man får låna gratis vid service/reparation.juristen skrev: ↑05 okt 2023 09:15Ja, helt sjukt. Fattar inte hur en så stor grej kan ha missats vid alla kontroller. Än så länge har jag iaf en Ioniq 5 lånebil (handlarens demobil), men jag har ingen aning om vad som kommer hända. Kan ju dra ut på tiden om de behöver delar...
Lånebilen är bara en RWD Essential, men jag gillar den ändå bättre än min f.d. Model 3 LR. Komforten är natt och dag, både fjädring och ljudnivå. Ioniq 5 känns som en riktig lyxkryssare att köra. Och även om den har en del pling och plong för sig så är de inte så stressande och störande som Teslans varningssignaler, spökbromsningar och försök till undanmanövrer för inbillade faror. Infotainment är dock lite som att jämföra en tidig Palm Pilot med en modern Iphone. Och det är inte Ioniq 5 som är Iphone... Men det funkar och man vänjer sig. Uppskattar alla knappar och spakar även om jag inte saknade dem särskilt på 3:an, förutom till vindrutetorkarna.
i5 är en riktigt skön bil att åka i och det känns så stort invändigt! Om du redan är nöjd nu från Model 3 till i5 Essential så kommer du bli jättenöjd! Det är stor skillnad mellan Essential och Advanced! Akustikrutor, HUD, 360-kamera, ventilerade säten och mycket mer ombonat!
Du kan sänka varningssljuden individuellt och avaktivera det mesta av ljuden. Ett ljud som ej går att ta bort är plinget som är när man startar bilen utan att ha bältet på sig. Det är nog det mest "störande". När jag kör Tesla så stör jag mig på att det plingar när man aktiverar/avaktiverar Autopilot, så då föredrar jag faktiskt Hyundais variant som inte plingar något. Samt att man kan ha på styrassistans separat utan att ha på farthållare. Använder det varje dag!
i5 är en BMW
M3 är en BMW
Framtida vovlos kommer spåra då ES är Lexus och EV är Kia...
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: Förboka din Ioniq 5
M3 förknippar nog de flesta med Tesla model 3 på elbilsforum, på veteranbilsforum är M3 en BMW.
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Re: Förboka din Ioniq 5
Tycker inte i5 är särskilt förvirrande att skriva i en tråd som handlar om IONIQ 5.
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
BMW i3S 120Ah MY19
Re: Förboka din Ioniq 5
Utveckligen går framåt. Vad som gällde förr gäller inte alltid idag.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
-
- Inlägg: 374
- Blev medlem: 20 mar 2021 20:08
Re: Förboka din Ioniq 5
Säger nog mer om den bubbla vissa här lever i. Model 3 heter tesla model 3 för allmänheten, en m3 är BMW.
BMW i4 M50 -22
Re: Förboka din Ioniq 5
Jag kallar bägge M3. Framgår oftast av sammanhanget. Vill jag vara mer specifik så säger/skriver jag Tesla M3 eller BMW M3.
På ett Teslaforum som detta, om tråden inte är specifikt om BMW, så tolkar jag M3 som Tesla M3 om inget annat sägs. Inget större problem så här långt.
Gällande denna trådens bil så förstår jag att man med I5 avser Ioniq 5 (som är med i trådens namn), om inget annat anges. Inte heller det något större problem.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Förboka din Ioniq 5
Starta en ny tråd om vilka förkortningar som ska gälla, istället för att begrava diskusissonen i Ioniq-tråden (eller begrava Ioniq-tråden i diskussionen om förkortningar).
Fick hämta ut min Ioniq 5 igår, den döda AC'n berodde på att ett kontaktstycke hade gått isär. Som av en händelse satt tydligen kontaktstycket där man monterar dragkroken.
Passade på att kolla en sak som varit på tapeten tidigare i tråden och jag kan bekräfta att Advanced har dubbelglas, akustikrutor, eller vad vi nu ska kalla det, medan Essential INTE har det. Det syns tydligt om man hissar ner rutan lite och tittar på kanten. På dubbelglasen syns limningen mellan glasen som en försänkning på kanten. På Essentials rutglas är det en vanlig rundad kant.
Lite lustigt att Hyundai inte listar akustikglas som en av skillnaderna mellan Essential och Advanced. Jag vägde en del fram och tillbaka mellan utrustningsnivåerna, hade jag vetat att akustikglas ingick i Advanced hade det varit en no-brainer.
Fick hämta ut min Ioniq 5 igår, den döda AC'n berodde på att ett kontaktstycke hade gått isär. Som av en händelse satt tydligen kontaktstycket där man monterar dragkroken.
Passade på att kolla en sak som varit på tapeten tidigare i tråden och jag kan bekräfta att Advanced har dubbelglas, akustikrutor, eller vad vi nu ska kalla det, medan Essential INTE har det. Det syns tydligt om man hissar ner rutan lite och tittar på kanten. På dubbelglasen syns limningen mellan glasen som en försänkning på kanten. På Essentials rutglas är det en vanlig rundad kant.
Lite lustigt att Hyundai inte listar akustikglas som en av skillnaderna mellan Essential och Advanced. Jag vägde en del fram och tillbaka mellan utrustningsnivåerna, hade jag vetat att akustikglas ingick i Advanced hade det varit en no-brainer.
Hyundai Ioniq 5 AWD Advanced 2023
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
-
- Inlägg: 220
- Blev medlem: 20 okt 2021 07:16
Re: Förboka din Ioniq 5
Är samma sak på KIA EV6, akustikrutor på GT-Line men inte ”vanliga”. Dock inget som kommuniceras.
- Tobbelibobbe
- Teslaägare
- Inlägg: 97
- Blev medlem: 15 apr 2021 11:09
- Ort: Varberg
Re: Förboka din Ioniq 5
Grattis! Att skippa den andra pga färgen känns som ett förnuftigt beslut. Ofattbart att matta lacker kommer på vardagsbilar. En mardröm att sköta, där spår efter varje fågelskit eller mikrorepa riskerar bli permanent. Detta då matt lack inte kan korrigeras mha polering. Skall bli intressant att se hur maskintvättade tjänstebilar med matt lack kommer se ut efter ett par år.
Model Y LR 2023 (Vit, Svart inredning, 20" Induction, Berlinbyggd 2/3-´23)
Re: Förboka din Ioniq 5
Japp, min ÅF avrådde mig från matt lack pga detta.Tobbelibobbe skrev: ↑06 okt 2023 09:12Grattis! Att skippa den andra pga färgen känns som ett förnuftigt beslut. Ofattbart att matta lacker kommer på vardagsbilar. En mardröm att sköta, där spår efter varje fågelskit eller mikrorepa riskerar bli permanent. Detta då matt lack inte kan korrigeras mha polering. Skall bli intressant att se hur maskintvättade tjänstebilar med matt lack kommer se ut efter ett par år.
Renault Zoe Intense 22 kWh -16
Hyundai Ioniq 5, AWD Advanced Komfort 77,4 kWh -23
Solceller 10,3 kWp
Hyundai Ioniq 5, AWD Advanced Komfort 77,4 kWh -23
Solceller 10,3 kWp
Re: Förboka din Ioniq 5
Jag skulle vara livrädd varje dag med mattlack! Har alltid kolossal otur med repor och dörruppslag. Fick det efter en vecka på min nuvarande bil trots att jag alltid ställer mig ensam på parkering... Samt påbackad med smitning! Inget gick sönder som tur var. Det gick att polera bort allting så den ser fortfarande ut som ny.Tobbelibobbe skrev: ↑06 okt 2023 09:12Grattis! Att skippa den andra pga färgen känns som ett förnuftigt beslut. Ofattbart att matta lacker kommer på vardagsbilar. En mardröm att sköta, där spår efter varje fågelskit eller mikrorepa riskerar bli permanent. Detta då matt lack inte kan korrigeras mha polering. Skall bli intressant att se hur maskintvättade tjänstebilar med matt lack kommer se ut efter ett par år.
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
BMW i3S 120Ah MY19
Re: Förboka din Ioniq 5
Kört ca 40 mil med nya bilen nu. Blandade intryck, övervägande positivt.
MYCKET komfortablare än Model 3, både ljudnivå i kupé och fjädringskomfort! Lite bökigt med menyer och Spotify, men det funkar. Har bara kört telefonkoppling hittills, ska testa Carplay och se om det blir smidigare. Alla knappar och spakar som genvägar väger upp, när man väl lärt sig. Fantastiska utrymmen och bra bagage! Många praktiska fack här och var. Upplevelsen av assistanssystemen är mycket trevligare. Där Teslan omyndigförklarar föraren, läxar upp med alarmsignaler och försöker ta över kontrollen så är det som att Ioniq mer ger försynta och lågmälda förslag. Lite för lågmält till och med, önskar att den iaf skulle pipa till istället för att sluta styra själv utan annan förvarning än att den gröna rattsymbolen blir grå. Stereon var bättre i Model 3, lite besviken på "stora" Bose-systemet i Ioniq. Inte kasst, men sämre än förväntat.
Den största försämringen mot för Model 3 är som väntat räckvidden/förbrukningen. Ioniq drog 176 wh/km i snitt under 14 mil riktigt lugn landsvägskörning i 80 km/h med temp kring 2 plusgrader. Trean hade nog legat kring 145 wh/km då.
MYCKET komfortablare än Model 3, både ljudnivå i kupé och fjädringskomfort! Lite bökigt med menyer och Spotify, men det funkar. Har bara kört telefonkoppling hittills, ska testa Carplay och se om det blir smidigare. Alla knappar och spakar som genvägar väger upp, när man väl lärt sig. Fantastiska utrymmen och bra bagage! Många praktiska fack här och var. Upplevelsen av assistanssystemen är mycket trevligare. Där Teslan omyndigförklarar föraren, läxar upp med alarmsignaler och försöker ta över kontrollen så är det som att Ioniq mer ger försynta och lågmälda förslag. Lite för lågmält till och med, önskar att den iaf skulle pipa till istället för att sluta styra själv utan annan förvarning än att den gröna rattsymbolen blir grå. Stereon var bättre i Model 3, lite besviken på "stora" Bose-systemet i Ioniq. Inte kasst, men sämre än förväntat.
Den största försämringen mot för Model 3 är som väntat räckvidden/förbrukningen. Ioniq drog 176 wh/km i snitt under 14 mil riktigt lugn landsvägskörning i 80 km/h med temp kring 2 plusgrader. Trean hade nog legat kring 145 wh/km då.
Hyundai Ioniq 5 AWD Advanced 2023
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
Re: Förboka din Ioniq 5
Byt till Standard HUD-vy så är det åtminstone lite tydligare när den styr och ej. Större rattsymbol då och tycker den är bättre på allt än den tråkiga default "Augmented reality"-vyn.juristen skrev: ↑09 okt 2023 14:07Lite för lågmält till och med, önskar att den iaf skulle pipa till istället för att sluta styra själv utan annan förvarning än att den gröna rattsymbolen blir grå. Stereon var bättre i Model 3, lite besviken på "stora" Bose-systemet i Ioniq. Inte kasst, men sämre än förväntat.
Angående stereon så är den sjukt tråkig från fabrik. Köpte BassBrothers uppgraderingskit till IONIQ 5 att koppla i mellan och det blev stor skillnad. Inte lika bra som Teslas ljudsystem, men mycket bättre än innan. Baslådan vaknade!
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
BMW i3S 120Ah MY19
Re: Förboka din Ioniq 5
Tack för tips, ska prova ändra HUD.DanneLKPG skrev: ↑09 okt 2023 15:39Byt till Standard HUD-vy så är det åtminstone lite tydligare när den styr och ej. Större rattsymbol då och tycker den är bättre på allt än den tråkiga default "Augmented reality"-vyn.juristen skrev: ↑09 okt 2023 14:07Lite för lågmält till och med, önskar att den iaf skulle pipa till istället för att sluta styra själv utan annan förvarning än att den gröna rattsymbolen blir grå. Stereon var bättre i Model 3, lite besviken på "stora" Bose-systemet i Ioniq. Inte kasst, men sämre än förväntat.
Angående stereon så är den sjukt tråkig från fabrik. Köpte BassBrothers uppgraderingskit till IONIQ 5 att koppla i mellan och det blev stor skillnad. Inte lika bra som Teslas ljudsystem, men mycket bättre än innan. Baslådan vaknade!
Angående stereon tycker jag inte det är avsaknad av bas som är problemet, utan allmän klarhet och närvaro i ljudet. Att höja diskanten ordentligt hjälpte, men det är fortfarande sådär. Tydligen billiga papp-membran i högtalarna, trots Bose-märkningen. Med tanke på hur tyst bilen är invändigt borde det vara goda förutsättningar för klart ljud.
Hyundai Ioniq 5 AWD Advanced 2023
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
Re: Förboka din Ioniq 5
Håller med. Jag reagerade direkt på att ljudet var oskarpare än i min gamla Lexus.juristen skrev: ↑09 okt 2023 15:56Tack för tips, ska prova ändra HUD.DanneLKPG skrev: ↑09 okt 2023 15:39Byt till Standard HUD-vy så är det åtminstone lite tydligare när den styr och ej. Större rattsymbol då och tycker den är bättre på allt än den tråkiga default "Augmented reality"-vyn.juristen skrev: ↑09 okt 2023 14:07Lite för lågmält till och med, önskar att den iaf skulle pipa till istället för att sluta styra själv utan annan förvarning än att den gröna rattsymbolen blir grå. Stereon var bättre i Model 3, lite besviken på "stora" Bose-systemet i Ioniq. Inte kasst, men sämre än förväntat.
Angående stereon så är den sjukt tråkig från fabrik. Köpte BassBrothers uppgraderingskit till IONIQ 5 att koppla i mellan och det blev stor skillnad. Inte lika bra som Teslas ljudsystem, men mycket bättre än innan. Baslådan vaknade!
Angående stereon tycker jag inte det är avsaknad av bas som är problemet, utan allmän klarhet och närvaro i ljudet. Att höja diskanten ordentligt hjälpte, men det är fortfarande sådär. Tydligen billiga papp-membran i högtalarna, trots Bose-märkningen. Med tanke på hur tyst bilen är invändigt borde det vara goda förutsättningar för klart ljud.
Renault Zoe Intense 22 kWh -16
Hyundai Ioniq 5, AWD Advanced Komfort 77,4 kWh -23
Solceller 10,3 kWp
Hyundai Ioniq 5, AWD Advanced Komfort 77,4 kWh -23
Solceller 10,3 kWp
Re: Förboka din Ioniq 5
Jag har börjat köra med sladd istället för bluetooth och upplever ljudet som bättre. Mer högupplöst, klarare och mer närvaro. Bättre på exakt det jag tyckte var dåligt, med andra ord. Sen lossnar det förhoppningsvis lite mer när elementen spelats in också.DrDR skrev: ↑09 okt 2023 20:27Håller med. Jag reagerade direkt på att ljudet var oskarpare än i min gamla Lexus.juristen skrev: ↑09 okt 2023 15:56Angående stereon tycker jag inte det är avsaknad av bas som är problemet, utan allmän klarhet och närvaro i ljudet. Att höja diskanten ordentligt hjälpte, men det är fortfarande sådär. Tydligen billiga papp-membran i högtalarna, trots Bose-märkningen. Med tanke på hur tyst bilen är invändigt borde det vara goda förutsättningar för klart ljud.
Hyundai Ioniq 5 AWD Advanced 2023
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
Re: Förboka din Ioniq 5
Vad ligger ni som har AWD på för snittförbrukning? Min är hittills betydligt mindre effektiv än jag trodde och hoppades. Jag ligger på ca 20,5 kW/100 km i snitt efter ca 180 mil. Har kört lugnt och sansat, bara några enstaka mil över 100 km/h.
Det har iofs varit under nollgradigt mest hela tiden. Har 19" sommar och körde ca en vecka på dom, sen har jag kört tre veckor på 18" dubbdäck. Batterikonditioneringen är avstängd och kör för det mesta på ECO och regen 3.
Det har iofs varit under nollgradigt mest hela tiden. Har 19" sommar och körde ca en vecka på dom, sen har jag kört tre veckor på 18" dubbdäck. Batterikonditioneringen är avstängd och kör för det mesta på ECO och regen 3.
Hyundai Ioniq 5 AWD Advanced 2023
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.