Collin87 skrev: ↑04 okt 2023 09:42
Airlift skrev: ↑04 okt 2023 05:47
Antivaxxer också. I Sverige hade han vart sverigedemokrat.
4EAEB74E-F99D-4409-BA11-0959DB7992C6.jpeg
Va är detta för uttalande?
För det första så behöver man inte vara "antivaxxer" för att vara skeptisk till ett specifikt vaccin.
För det andra så är "antivaxxer" fruktansvärt fult och påminner endast om förtryck.
Att dra alla som gör ett visst val över en kam är rent skamligt och visar prov på styrkan av propagandan som spridits senaste åren.
Vi är alla människor, vi är olika, vi tror olika, vi tycker olika.
Respektera varandra, tack.
Jag tycker att man kan bredda diskussionen lite och inte använda nedsättande öknamn till höger och vänster.
Jag vet att vaccinet möjligen hjälpte till att stoppa pandemin. Eller åtminstone skyddade svaga grupper. Det är dock inte helt enkelt att svara på för viruset muterade och gav lindrigare och lindrigare sjukdom. Så när vi såg minskad dödlighet, var det p g a lindrigare sjukdomsförlopp eller p g a att vi fick skydd av vaccinet?
Jag har tagit covid-vaccin fyra ggr. Jag tyckte det var självklart då men jag ångrar det nu. Någon månad efter första sprutan fick jag nämligen röda utslag runt ögonen och så svullnar jag upp och det svider. Nån slags autoimmun reaktion gissar jag på. Så nu måste jag smörja mig i ansiktet med starka krämer för att inte svullna upp som en boxare runt ögonen. Nu har det gått över 3 år och jag är van vid det men det är inte bra. Enligt läkare i släkten så ska man absolut inte göra som jag gör men jag ser inget val.
Nej, jag vet inte att det beror på covid-vaccinet men det verkar onekligen som att det kan vara en möjlig förklaring.
Vad gäller det här med politiska partier så är man inte Sverigedemokrat för att man röstar på SD. En klok man sa en gång till mig att man ska se sin röst som en liten vikt som man lägger på demokratins våg via valet. För att få maximal effekt av sin vikt/röst ska man se till att få så lång hävarm som möjligt. Dvs om jag nu vill se en utveckling åt ett visst håll så kan det mycket väl vara mest effektivt att rösta på SD eller V eller MP för den delen. Det betyder inte att jag tycker som SD, V eller MP. Bara att jag vill förskjuta politiken åt deras håll, men inte fullt ut.