Problem att annullera reservation

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
StefL
Inlägg: 980
Blev medlem: 11 feb 2016 15:43
Ort: Solna

Problem att annullera reservation

Inlägg av StefL »

Jag har en reservation på Model 3 som jag la in efter presentationen 2016 inklusive deposition på 10.000 via kreditkort. Jag insåg för rätt längesen att jag nog aldrig kommer att köpa någon Model 3, utan blir det en Tesla som ersätter Octavian blir det snarare en Y. Så det är hög tid att annullera reservationen och återfå depositionen.

Det verkar dock krångla då jag får felmeddelandet "Vi kan inte behandla din återbetalning. Bekräfta dina bankuppgifter och skicka in igen" trots att jag fyllt i alla uppgifter.
Numera verkar återbetalning göras som banköverföring och inte som kreditering av det kort som användes när reservationen lades - ett sätt som vad jag förstått använts tidigare. Man får ange personuppgifter - namn, födelsedatum, adress etc, och sedan finns ett fält för IBAN vilket jag då antar innehåller all information om både bank och konto. Så mycket mer finns inte att fylla i, och när jag gör det får jag ändå felmeddelandet ovan, vare sig jag skriver in IBAN med eller utan de mellanslag som finns med i numret när jag kopierar det från min banks hemsida.

Någon annan som råkat ut för samma bekymmer och har en lösning?
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Användarvisningsbild
StefL
Inlägg: 980
Blev medlem: 11 feb 2016 15:43
Ort: Solna

Re: Problem att annullera reservation

Inlägg av StefL »

BUMP!

Ingen annan som annullerat en reservation nyligen och kan berätta om det gick till på samma sätt och fungerade?
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5351
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Problem att annullera reservation

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Det gick till på samma sätt för ett tag sedan när jag annullerade min Model 3 beställning från mars 2016. Fyllde i IBAN och det funkade utan problem.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
StefL
Inlägg: 980
Blev medlem: 11 feb 2016 15:43
Ort: Solna

Re: Problem att annullera reservation

Inlägg av StefL »

Nicke Nyfiken skrev: 04 okt 2023 21:03
Det gick till på samma sätt för ett tag sedan när jag annullerade min Model 3 beställning från mars 2016. Fyllde i IBAN och det funkade utan problem.
OK då får jag testa igen helt enkelt och maila support om det fortsätter krångla. Av ren nyfikenhet, har du en annan bank än Nordea som jag råkar använda? Det är alltid intressant att försöka eliminera alla potentiella felkällor...
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5351
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Problem att annullera reservation

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Det var Handelsbanken jag använde mig av vid det tillfället.
Model Y P
Model S P
Model S P
Skriv svar