Problem med telefonnyckel - äldre mjukvara 2022.20.8

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Stalby
Teslaägare
Inlägg: 12
Blev medlem: 30 aug 2021 19:07

Problem med telefonnyckel - äldre mjukvara 2022.20.8

Inlägg av Stalby »

Hej.

Tänkte höra om det är någon mer som är i samma situation, och om någon eventuellt hittat en lösning.

Bil:
Model 3 SR+ LFP55 från oktober 2021.
Mjukvara i bil: 2022.20.8 (Radar aktiv, Auto-wiper och Auto-highbeam går att stänga av, etc.)
App-version: 4.25.5 (Android)

Problem:
När bilen "sover" (ej sentry, ej laddar, ej nära bilen med telefonen) så får jag inte kontakt med bilen. Det står "Allow Mobile Access" i appen.
I övrig fungerar appen som tidigare.

Detta blir ett stort problem till vintern så förvärmning inte kommer att fungera. Det går inte att låsa upp bilen på "fjärr". Etcetera.

Bristfällig lösning:
Enligt Reddit så har några löst problemet genom att uppdatera bilen till nyare mjukvara.
Enligt en (1) källa så fungerar det inte med att nedgradera till en äldre app, någon som kan verifiera detta?
Det vore mycket värt om någon har ett tips som löser detta problem utan att uppdatera bilen.

Tacksam för input!
Kör över 5k mil per år, mestadels landsbygd.
M3 SR+ MIC LFP levererad oktober 2021
M3 LR beställd - beräknad leverans februari 2023
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19604
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Problem med telefonnyckel - äldre mjukvara 2022.20.8

Inlägg av Bjelke »

Samma problem på den ena av mina model S… men det är på den lite nyare av dom
och inte den som är ett år äldre…? Den nyare har hw 3.0 och den äldre har hw 2.5 ,
nästan så man blir lite konspiratoriskt misstänksam ju, dom vill absolut stänga av
radarn i den nyare bilen (i 2.5 sägs ju radarn fortsätta användas även om jag inte vågar
testa att uppdatera programvaran i den bilen heller).
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19604
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Problem med telefonnyckel - äldre mjukvara 2022.20.8

Inlägg av Bjelke »

Lite extra störigt förresten är ju att allt funkar som vanligt så fort man öppnar
en av framdörrarna dvs att datorn hoppar igång.
Den funkar också ibland även när den varit avstängd nåt dygn.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
peter69
Teslaägare
Inlägg: 36
Blev medlem: 26 apr 2021 17:50

Re: Problem med telefonnyckel - äldre mjukvara 2022.20.8

Inlägg av peter69 »

Precis samma fenomen har dykt upp i min app sista dagarna, samma app-version och samma programvara i bilen, men MS. Har provat att slå av och på mobilåtkomst i bilen, men det hjälper inte.
Service inbokad (läste en annan tråd här där de sa att det kunde bli så vid service). Tänkte prova att boota om när bilen är åter från service, inte innan, då slocknar kanske airbaglampan som de ska felsöka.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19604
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Problem med telefonnyckel - äldre mjukvara 2022.20.8

Inlägg av Bjelke »

Ja när bilen är inne på service så kan det bli så ibland.
Jag har testat reset men ingen skillnad på min iaf…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
ANLI
Teslaägare
Inlägg: 167
Blev medlem: 06 feb 2022 18:02

Re: Problem med telefonnyckel - äldre mjukvara 2022.20.8

Inlägg av ANLI »

Samma problem här med version 2022.24.5 och senaste appversion.
Har provat hard reset och ominstallation av appen.

Måste vara ytterst få som inte har uppdaterat till Tesla Vision.
Förvånad att så många Tesla ägare är nöjda med både radar och USS bortplockade.

Vet inte om man kan installera en äldre app version?

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... up.309720/
M3 RWD -22
Användarvisningsbild
tobias_rullar
Teslaägare
Inlägg: 104
Blev medlem: 24 maj 2021 21:14

Re: Problem med telefonnyckel - äldre mjukvara 2022.20.8

Inlägg av tobias_rullar »

Jag har samma problem med min bil. Sjukt störande.

Igår, innan jag använde bilen, så sa appen att jag var tvungen att tillåta mobilåtkomst. Tyckte det var konstigt när det funkat utan problem från när jag hämtade bilen. När jag kom till bilen så var mobilaccess redan tillåten (som det ska vara). När jag kollade i appen fungerade den som vanligt.
Sedan när jag var och handlade så fungerade appen som vanligt. Jag kunde bla öppna bakluckan. Men så idag är det samma, appen säger att jag måste tillåta mobilåtkomst.

När jag kikar i app store (Apple) så ser jag att det kom en ny version för 6 dagar sedan (4.25.5). Vet inte när min lur uppdaterade till den versionen eller om den versionen har något att göra med problemet.

När jag läser vad Bjelke skriver så låter det ju som Tesla gjort detta med flit för att tvinga oss med HW3, och bara HW3, att förstå att radar är något som vi inte ska ha.

Edit: när jag växlar mellan mitt konto och sedan tillbaka till "hemskärmen" så visas appen som vanligt någon sekund. Såpass länge att jag lyckade skapa ett service ärende om problemet.

Edit2: nu efter att jag skapat service ärendet så funkar appen som vanligt. Jag har inte varit vid bilen och bekräftat, men jag kan slå på och av ventilationen och läsa temperaturen i och utanför bilen.

Edit3: när jag laddar om appen (genom att scrolla högst upp och dra appen nedåt) så får jag fram meddelandet att jag måste tillåta mobilåtkomst. Men växlar jag mellan mitt konto och tillbaka, samt är snabb på att scrolla nedåt så börjar appen fungera som vanligt igen. Tills jag laddar om appen igen.
Användarvisningsbild
LarsaR
Teslaägare
Inlägg: 498
Blev medlem: 08 aug 2021 09:06
Ort: Skellefteå
Referralkod: ts.la/larsa68805

Re: Problem med telefonnyckel - äldre mjukvara 2022.20.8

Inlägg av LarsaR »

tobias_rullar skrev: 03 okt 2023 23:55
Jag har samma problem med min bil. Sjukt störande.

Igår, innan jag använde bilen, så sa appen att jag var tvungen att tillåta mobilåtkomst. Tyckte det var konstigt när det funkat utan problem från när jag hämtade bilen. När jag kom till bilen så var mobilaccess redan tillåten (som det ska vara). När jag kollade i appen fungerade den som vanligt.
Sedan när jag var och handlade så fungerade appen som vanligt. Jag kunde bla öppna bakluckan. Men så idag är det samma, appen säger att jag måste tillåta mobilåtkomst.

När jag kikar i app store (Apple) så ser jag att det kom en ny version för 6 dagar sedan (4.25.5). Vet inte när min lur uppdaterade till den versionen eller om den versionen har något att göra med problemet.

När jag läser vad Bjelke skriver så låter det ju som Tesla gjort detta med flit för att tvinga oss med HW3, och bara HW3, att förstå att radar är något som vi inte ska ha.

Edit: när jag växlar mellan mitt konto och sedan tillbaka till "hemskärmen" så visas appen som vanligt någon sekund. Såpass länge att jag lyckade skapa ett service ärende om problemet.

Edit2: nu efter att jag skapat service ärendet så funkar appen som vanligt. Jag har inte varit vid bilen och bekräftat, men jag kan slå på och av ventilationen och läsa temperaturen i och utanför bilen.

Edit3: när jag laddar om appen (genom att scrolla högst upp och dra appen nedåt) så får jag fram meddelandet att jag måste tillåta mobilåtkomst. Men växlar jag mellan mitt konto och tillbaka, samt är snabb på att scrolla nedåt så börjar appen fungera som vanligt igen. Tills jag laddar om appen igen.
Provat att uppdatera appen igen? Fick just 4.25.6
Model S Raven 2020 Blå/Svart SÅLD 221230
Model S PLAID 2023 Röd/Svart, FSD, Hämtad 221230!
Användarvisningsbild
ANLI
Teslaägare
Inlägg: 167
Blev medlem: 06 feb 2022 18:02

Re: Problem med telefonnyckel - äldre mjukvara 2022.20.8

Inlägg av ANLI »

Få inlägg i denna tråd visar att vi är få som velat ha radarn kvar.

Här finns fler inlägg och mer info. Flera har löst problemet med uppdatering av bilen.
https://tff-forum.de/t/ios-tesla-app-ve ... /305972/34
M3 RWD -22
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19604
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Problem med telefonnyckel - äldre mjukvara 2022.20.8

Inlägg av Bjelke »

Inte en lösning för mig iaf… har något lyckats lösa det på något annat sätt? Förutom
att ha sentry på jämt då tex.
Det är ju inte bara att radarn stängs av vid autopilot, den har ju en funktion även
när man kör som vanligt, och jag tänker på situationer som körning i dimma, DÅ kan
radarn rädda liv, eller snörök för den delen, och i dom situationerna är inte kameror
mycket att hänga i julgranen.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7738
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Problem med telefonnyckel - äldre mjukvara 2022.20.8

Inlägg av mikebike »

Bjelke skrev: 04 okt 2023 20:28
Inte en lösning för mig iaf… har något lyckats lösa det på något annat sätt? Förutom
att ha sentry på jämt då tex.
Det är ju inte bara att radarn stängs av vid autopilot, den har ju en funktion även
när man kör som vanligt, och jag tänker på situationer som körning i dimma, DÅ kan
radarn rädda liv, eller snörök för den delen, och i dom situationerna är inte kameror
mycket att hänga i julgranen.
Jag "forskade" lite i förra veckan. I solsken ligger min bil 3 sekunder efter bilen framför. I regn är det 2 sekunder.
Så var det inte med radarn inkopplad.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
tobias_rullar
Teslaägare
Inlägg: 104
Blev medlem: 24 maj 2021 21:14

Re: Problem med telefonnyckel - äldre mjukvara 2022.20.8

Inlägg av tobias_rullar »

LarsaR skrev: 04 okt 2023 08:44
Provat att uppdatera appen igen? Fick just 4.25.6
Japp, jag uppdaterade appen idag. Samma problem.

Jag har försökt hitta något sätt att väcka bilen, men det verkar Tesla förhindra.

Det är ju klart störande att när bilen är vaken så funkar allt som det ska. Stod och höll på med bakluckan och animationen i appen visar att bakluckan är öppen trots att appen hävdar att man måste tillåta mobil åtkomst. :roll:

Jag har inte fått något svar på mitt service ärende...
Användarvisningsbild
ANLI
Teslaägare
Inlägg: 167
Blev medlem: 06 feb 2022 18:02

Re: Problem med telefonnyckel - äldre mjukvara 2022.20.8

Inlägg av ANLI »

tobias_rullar skrev: 04 okt 2023 21:07
LarsaR skrev: 04 okt 2023 08:44
Provat att uppdatera appen igen? Fick just 4.25.6
Japp, jag uppdaterade appen idag. Samma problem.

Jag har försökt hitta något sätt att väcka bilen, men det verkar Tesla förhindra.

Det är ju klart störande att när bilen är vaken så funkar allt som det ska. Stod och höll på med bakluckan och animationen i appen visar att bakluckan är öppen trots att appen hävdar att man måste tillåta mobil åtkomst. :roll:

Jag har inte fått något svar på mitt service ärende...
Med laddkabeln ansluten kan man slå av och på matningen till laddaren och väcka bilen.
Naturligtvis bara nödlösning för att slippa gå ut till bilen med telefonen.
Bara att gilla den oundvikliga uppgraderingen till en sämre Tesla.......
M3 RWD -22
Användarvisningsbild
tobias_rullar
Teslaägare
Inlägg: 104
Blev medlem: 24 maj 2021 21:14

Re: Problem med telefonnyckel - äldre mjukvara 2022.20.8

Inlägg av tobias_rullar »

Hur tänker ni andra runt det här?
Jag kommer försöka vara kvar på gamla mjukvaran så länge det går. Om jag nu måste välja, väljer jag radarn framför appen.

Det jag är mest orolig för är om Tesla längre fram kommer börja strula med laddningen eller något annat.
Användarvisningsbild
peter69
Teslaägare
Inlägg: 36
Blev medlem: 26 apr 2021 17:50

Re: Problem med telefonnyckel - äldre mjukvara 2022.20.8

Inlägg av peter69 »

Jag försökte vara kvar på äldre programvara men efter service har de uppdaterat och då funkar appen oklanderligt, (men radarn är väl borta för gott?)
Användarvisningsbild
ANLI
Teslaägare
Inlägg: 167
Blev medlem: 06 feb 2022 18:02

Re: Problem med telefonnyckel - äldre mjukvara 2022.20.8

Inlägg av ANLI »

peter69 skrev: 06 okt 2023 18:02
Jag försökte vara kvar på äldre programvara men efter service har de uppdaterat och då funkar appen oklanderligt, (men radarn är väl borta för gott?)
Sista version med radar var 2022.24.5.
När Tesla programmerade bort radarn för ett år sedan var det t o m diskussion om att det var köprättsligt fel.

https://www.vibilagare.se/nyheter/tesla ... vtalsbrott
M3 RWD -22
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19604
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Problem med telefonnyckel - äldre mjukvara 2022.20.8

Inlägg av Bjelke »

tobias_rullar skrev: 06 okt 2023 15:39
Hur tänker ni andra runt det här?
Jag kommer försöka vara kvar på gamla mjukvaran så länge det går. Om jag nu måste välja, väljer jag radarn framför appen.

Det jag är mest orolig för är om Tesla längre fram kommer börja strula med laddningen eller något annat.
Jag väntar med att uppgradera iaf, hellre en bra AP med radar osv än full
funktion på appen. Tänker att det kanske löser sig med nyare app…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Nogo
Teslaägare
Inlägg: 469
Blev medlem: 15 jun 2021 10:03

Re: Problem med telefonnyckel - äldre mjukvara 2022.20.8

Inlägg av Nogo »

Sicka svin Tesla är. Blir absolut ingen mer Tesla i framtiden.
Model 3 Performance -21
Model Y Long Range -22
Model Y RWD -23
Användarvisningsbild
Stalby
Teslaägare
Inlägg: 12
Blev medlem: 30 aug 2021 19:07

Re: Problem med telefonnyckel - äldre mjukvara 2022.20.8

Inlägg av Stalby »

I egenskap av trådskapare så tänkte jag ge en uppdatering om hur jag valde att lösa problemet.

Jag uppdaterade bilen. - Nu fungerar "Mobile Access", inga problem.

Angående bilen innan/efter uppdateringen:
Det känns riktigt fräscht med nya uppdateringen. Fler nya välkomna funktioner som jag inte visste att jag saknade. Däribland:
- Nytt diagnostik-läge i service-mode, helt avgörande om man har en bil utan garanti som man vill kunna felsöka/reparera själv.
- Auto-highbeam som faktiskt fungerar (dock ej Matrix ännu)
- Mycket behagligare ljus i skärmen nattetid med mindre blåljus.
- Bättre fungerande klimat-skärm där Auto-fläkt och Auto-sätesvärme fungerar separat och på ett bättre sätt.
- Möjlighet till fjärröppning av dörr via app vid fruset dörrhandtag.

Som komplement till detta så beställde jag det billigaste paketet med S3XY-buttons för att kunna kontrollera Auto-wipers. Jag använder Rain-X behandling på rutan och vill därmed inte ha några vindrutetorkare på auto.

Jag har fortsatt en tejp över interiörkameran, och det tycks inte påverka Autopilot. På nyare uppdatering så använder Teslan interiörkameran för att övervaka förarens ouppmärksamhet.

Jag märker inte att Autopiloten är betydligt sämre trots avsaknaden av radar, åtminstone inte på de första dagarnas körning. Det fungerar ungefär som tidigare.
Kör över 5k mil per år, mestadels landsbygd.
M3 SR+ MIC LFP levererad oktober 2021
M3 LR beställd - beräknad leverans februari 2023
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7738
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Problem med telefonnyckel - äldre mjukvara 2022.20.8

Inlägg av mikebike »

Stalby skrev: 16 okt 2023 07:57
I egenskap av trådskapare så tänkte jag ge en uppdatering om hur jag valde att lösa problemet.

Jag uppdaterade bilen. - Nu fungerar "Mobile Access", inga problem.

Angående bilen innan/efter uppdateringen:
Det känns riktigt fräscht med nya uppdateringen. Fler nya välkomna funktioner som jag inte visste att jag saknade. Däribland:
- Nytt diagnostik-läge i service-mode, helt avgörande om man har en bil utan garanti som man vill kunna felsöka/reparera själv.
- Auto-highbeam som faktiskt fungerar (dock ej Matrix ännu)
- Mycket behagligare ljus i skärmen nattetid med mindre blåljus.
- Bättre fungerande klimat-skärm där Auto-fläkt och Auto-sätesvärme fungerar separat och på ett bättre sätt.
- Möjlighet till fjärröppning av dörr via app vid fruset dörrhandtag.

Som komplement till detta så beställde jag det billigaste paketet med S3XY-buttons för att kunna kontrollera Auto-wipers. Jag använder Rain-X behandling på rutan och vill därmed inte ha några vindrutetorkare på auto.

Jag har fortsatt en tejp över interiörkameran, och det tycks inte påverka Autopilot. På nyare uppdatering så använder Teslan interiörkameran för att övervaka förarens ouppmärksamhet.

Jag märker inte att Autopiloten är betydligt sämre trots avsaknaden av radar, åtminstone inte på de första dagarnas körning. Det fungerar ungefär som tidigare.
Farthållaren är väsentligt försämrad vid "dålig" sikt, d.v.s. dimma, regn, och/eller mörker.
Dagtid med bra sikt är det ingen större skillnad, förutom att bilen reagerar långsammare när fordon framför bromsar in.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
Stalby
Teslaägare
Inlägg: 12
Blev medlem: 30 aug 2021 19:07

Re: Problem med telefonnyckel - äldre mjukvara 2022.20.8

Inlägg av Stalby »

mikebike skrev: 16 okt 2023 08:07
Stalby skrev: 16 okt 2023 07:57
I egenskap av trådskapare så tänkte jag ge en uppdatering om hur jag valde att lösa problemet.

Jag uppdaterade bilen. - Nu fungerar "Mobile Access", inga problem.

Angående bilen innan/efter uppdateringen:
Det känns riktigt fräscht med nya uppdateringen. Fler nya välkomna funktioner som jag inte visste att jag saknade. Däribland:
- Nytt diagnostik-läge i service-mode, helt avgörande om man har en bil utan garanti som man vill kunna felsöka/reparera själv.
- Auto-highbeam som faktiskt fungerar (dock ej Matrix ännu)
- Mycket behagligare ljus i skärmen nattetid med mindre blåljus.
- Bättre fungerande klimat-skärm där Auto-fläkt och Auto-sätesvärme fungerar separat och på ett bättre sätt.
- Möjlighet till fjärröppning av dörr via app vid fruset dörrhandtag.

Som komplement till detta så beställde jag det billigaste paketet med S3XY-buttons för att kunna kontrollera Auto-wipers. Jag använder Rain-X behandling på rutan och vill därmed inte ha några vindrutetorkare på auto.

Jag har fortsatt en tejp över interiörkameran, och det tycks inte påverka Autopilot. På nyare uppdatering så använder Teslan interiörkameran för att övervaka förarens ouppmärksamhet.

Jag märker inte att Autopiloten är betydligt sämre trots avsaknaden av radar, åtminstone inte på de första dagarnas körning. Det fungerar ungefär som tidigare.
Farthållaren är väsentligt försämrad vid "dålig" sikt, d.v.s. dimma, regn, och/eller mörker.
Dagtid med bra sikt är det ingen större skillnad, förutom att bilen reagerar långsammare när fordon framför bromsar in.
Dock bör det vara en förbättring vid visst snöfall? Med radar så har den lätt blivit blockerad tidigare år, så man behöver gå ut och göra rent från snö framför radarn.
Kör över 5k mil per år, mestadels landsbygd.
M3 SR+ MIC LFP levererad oktober 2021
M3 LR beställd - beräknad leverans februari 2023
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7738
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Problem med telefonnyckel - äldre mjukvara 2022.20.8

Inlägg av mikebike »

Stalby skrev: 16 okt 2023 08:10
mikebike skrev: 16 okt 2023 08:07
Stalby skrev: 16 okt 2023 07:57
I egenskap av trådskapare så tänkte jag ge en uppdatering om hur jag valde att lösa problemet.

Jag uppdaterade bilen. - Nu fungerar "Mobile Access", inga problem.

Angående bilen innan/efter uppdateringen:
Det känns riktigt fräscht med nya uppdateringen. Fler nya välkomna funktioner som jag inte visste att jag saknade. Däribland:
- Nytt diagnostik-läge i service-mode, helt avgörande om man har en bil utan garanti som man vill kunna felsöka/reparera själv.
- Auto-highbeam som faktiskt fungerar (dock ej Matrix ännu)
- Mycket behagligare ljus i skärmen nattetid med mindre blåljus.
- Bättre fungerande klimat-skärm där Auto-fläkt och Auto-sätesvärme fungerar separat och på ett bättre sätt.
- Möjlighet till fjärröppning av dörr via app vid fruset dörrhandtag.

Som komplement till detta så beställde jag det billigaste paketet med S3XY-buttons för att kunna kontrollera Auto-wipers. Jag använder Rain-X behandling på rutan och vill därmed inte ha några vindrutetorkare på auto.

Jag har fortsatt en tejp över interiörkameran, och det tycks inte påverka Autopilot. På nyare uppdatering så använder Teslan interiörkameran för att övervaka förarens ouppmärksamhet.

Jag märker inte att Autopiloten är betydligt sämre trots avsaknaden av radar, åtminstone inte på de första dagarnas körning. Det fungerar ungefär som tidigare.
Farthållaren är väsentligt försämrad vid "dålig" sikt, d.v.s. dimma, regn, och/eller mörker.
Dagtid med bra sikt är det ingen större skillnad, förutom att bilen reagerar långsammare när fordon framför bromsar in.
Dock bör det vara en förbättring vid visst snöfall? Med radar så har den lätt blivit blockerad tidigare år, så man behöver gå ut och göra rent från snö framför radarn.
Varför skulle Vision fungera bättre vid snöfall när den fungerar dåligt i dimma och regn?
Jag har aldrig varit med om att radarn blivit blockerad på mina Teslor och på tidigare bilar har det inträffat typ en gång per år, när det varit kring nollan och blötsnö. Jag tar hellre problem en gång per år än vid varje körning.
Dessutom saknar Tesla som bekant strålkastarrengöring, så om man får larm om att radarn är blockerad så är det dags att göra rent på strålkastarna också. ;)
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
ANLI
Teslaägare
Inlägg: 167
Blev medlem: 06 feb 2022 18:02

Re: Problem med telefonnyckel - äldre mjukvara 2022.20.8

Inlägg av ANLI »

Skickade serviceärende 12 okt och direkt därefter meddelande med fråga om Tesla vill tvinga fram en uppdatering?
Inget svar på frågan vilket var väntat.

Kom 13 okt meddelande om att kontot saknar eller har felaktiga faktureringsuppgifter för Tesla-laddning.
Har inte ändrat något eller bytt kort.
Har inte testat Tesla-laddning eftersom jag bara AC laddar.
M3 RWD -22
Användarvisningsbild
LarsaR
Teslaägare
Inlägg: 498
Blev medlem: 08 aug 2021 09:06
Ort: Skellefteå
Referralkod: ts.la/larsa68805

Re: Problem med telefonnyckel - äldre mjukvara 2022.20.8

Inlägg av LarsaR »

ANLI skrev: 17 okt 2023 08:25
Skickade serviceärende 12 okt och direkt därefter meddelande med fråga om Tesla vill tvinga fram en uppdatering?
Inget svar på frågan vilket var väntat.

Kom 13 okt meddelande om att kontot saknar eller har felaktiga faktureringsuppgifter för Tesla-laddning.
Har inte ändrat något eller bytt kort.
Har inte testat Tesla-laddning eftersom jag bara AC laddar.
Fick också meddelandet enligt ovan sent på kvällen 13/10. Uppdaterade bara de uppgifter som fanns i kontot, gick bra att ladda 15/10!
Model S Raven 2020 Blå/Svart SÅLD 221230
Model S PLAID 2023 Röd/Svart, FSD, Hämtad 221230!
Användarvisningsbild
fnurra
Teslaägare
Inlägg: 73
Blev medlem: 18 apr 2023 21:40

Re: Problem med telefonnyckel - äldre mjukvara 2022.20.8

Inlägg av fnurra »

LarsaR skrev: 17 okt 2023 10:31
ANLI skrev: 17 okt 2023 08:25
Skickade serviceärende 12 okt och direkt därefter meddelande med fråga om Tesla vill tvinga fram en uppdatering?
Inget svar på frågan vilket var väntat.

Kom 13 okt meddelande om att kontot saknar eller har felaktiga faktureringsuppgifter för Tesla-laddning.
Har inte ändrat något eller bytt kort.
Har inte testat Tesla-laddning eftersom jag bara AC laddar.
Fick också meddelandet enligt ovan sent på kvällen 13/10. Uppdaterade bara de uppgifter som fanns i kontot, gick bra att ladda 15/10!
Fick precis samma meddelande i appen jag också på kvällen 13/10. Uppdaterade också de befintliga uppgifterna utan att ändra något. Skrev ett servicemeddelande i appen och fick ett telefonnummer (Tesla Vägassistans) att ringa men de kunde inte heller se att något var fel. Har inte prövat ladda på någon supercharger, men förhoppningsvis skall det fungera.
Model S 2023 MSM/svart
Skriv svar