Hur stor del av inkomsten läggs på Tesla?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3637
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Hur stor del av inkomsten läggs på Tesla?

Inlägg av jonasl »

En del av de gamla stora husen som pensionärerna bott i är också i riktigt risigt skick, i alla fall här i mitt närområde. De har bott "gratis" eftersom underhållet legat på 0 i 20-25 år.

Har man, som vi, bara en bil så är det ju också lättare att ha en hyggligt fin, Teslan kostar oss antagligen mindre än vad två halvgamla Volvobilar gör totalt.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Banane
Inlägg: 1258
Blev medlem: 21 okt 2020 11:48

Re: Hur stor del av inkomsten läggs på Tesla?

Inlägg av Banane »

pejvic skrev: 09 okt 2023 08:47
Banane skrev: 08 okt 2023 22:49
Tänk att vara brutalt rik och samtidigt vansinnig för att inte få sin bonus på 50 tkr... :D

Nä men kan alla bara sluta skryta? Det är inte charmigt nånstans.
Nä - brutalt rik... långt ifrån. jag har garanterat lägre inkomst än dig och de flesta här och jag har ingen lust att realisera värdet i min nuvarande bostad osv. Ville bara påpeka att jag bott gratis. Och det skryter jag gärna om :D

Sen är det väl också så att många faktiskt inte skulle vilja bosätta sig med familj centralt i Sthlm eller på Lidingö, Bromma.
Så det är inte så enkelt. Jag kan bara konstatera att väldigt många som bor såhär dyrt har dålig inkomst men bor billigt.

Många i de stora villorna i Bromma är tex pensionärer med dålig pension. Men de bor gratis.
Även om pensionären inte har lån på sin stora villa i Bromma så kostar de ganska mycket i uppvärmning och underhåll så har du låg pension har du inte råd.

Den där värdeökningen kommer inte pensionären till del förrän de flyttar eftersom banker i regel inte är så pigga på att låna ut pengar till äldre. Finns väl särskilda seniorlån man kan ta men det är ju ocker med extremt dåliga villkor relativt vanliga bostadslån.

Och som jag skrev tidigare så tror jag inte bostäder kommer agera bankomat framöver på samma sätt som de har gjort de här senaste 30 åren. Jag har för övrigt också ägt mina boenden de senaste 26 åren så jag känner till historiken.
Skriv svar