Köra över höga vattenflöden

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7589
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Köra över höga vattenflöden

Inlägg av mikebike »

kenjon skrev: 24 okt 2023 16:19
Det kan ju inte vara svårt att göra batteriet vattentätt! Det ligger ju i en plåtlåda, gummitätning och tillräckligt med skruvar/nitar.
Ungefär som baklysen menar du? :lol:
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3785
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: Köra över höga vattenflöden

Inlägg av AAKEE »

mikebike skrev: 24 okt 2023 18:08
kenjon skrev: 24 okt 2023 16:19
Det kan ju inte vara svårt att göra batteriet vattentätt! Det ligger ju i en plåtlåda, gummitätning och tillräckligt med skruvar/nitar.
Ungefär som baklysen menar du? :lol:
Bästa referensen i år 😂

Du vinner en badanka till batteriet!
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3785
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: Köra över höga vattenflöden

Inlägg av AAKEE »

kenjon skrev: 24 okt 2023 16:19
Det kan ju inte vara svårt att göra batteriet vattentätt! Det ligger ju i en plåtlåda, gummitätning och tillräckligt med skruvar/nitar.
Eftersom det finns luft i batteriet, och måste finnas för expansion etc och batteriet kan bli både -25 och +58 behöver vi kunna släppa in och ut luft. Körning på hög höjd och högtryck/lågtryck på det gör inte behovet mindre att tryckutjämna.

Batteriet är ju 2.2x 1.5 m, så kraften batteriet vill dela sig med om man kör på 3000m blir fort 10 ton.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Skriv svar